ahojte, potrebujem radu, rozsvieti sa mi občas kontrolka žhavenia, diagnostika mi ukázala závadu "riadenia doby žhavenia" (motor 1.9 JTD) , pozrel som (vyskúšal) ako prvé všetky žhaviče ktoré sú ok takže zostáva asi vymeniť kompletnú riadiacu jednotku žhavenia. Mám dilemu či to nebude vstrekovačom nakoľko štart nie je dobrý ani pri teplom motore, takže dilema či okamžitá kúpa RJ žhavenia , alebo ešte kontrola vstrekovačov. Ak máte skúsenosti s predmetnou chybou uvítam pomoc a radu. Ďakujem
20.04, 15. 3. 2007, odpovědětpokiaľ ti po naštartovaní bliká kontrolka žhavenia tak je zlý žhavič. keby bola zlá riadiaca jednotka tak by to nežhavilo vôbec
20.30, 15. 3. 2007, odpovědětžhaviče som mal vonku a preskúšal som ich či žhavia (alebo mám vymeniť všetky 4x500Sk) :( , RJ má vplyv na dĺžku doby žhavenia možno žhaví krátko alebo sa mylim??? Fakt teraz neviem čoho sa mám chytit prvého pri výmene...
21.00, 15. 3. 2007, odpovědětpokiaľ je zlý štart za tepla tak by som tipoval váhu vzduchu. v servisoch síce majú diagnostiku, ale skúsenosť mám takú že s tým vôbec nevedia robiť.
20.32, 15. 3. 2007, odpovědětciao,mám 2,4 jtd a nějak se mi nezdá startování když je motor zahřátý-čím je teplejší,tím mi to víc otřese celým autem,na diagnostice mi nic nezjistily.Pokud je motor studený,naskočí krásně hladce.Myslel jsem,že to budou špatný silentbloky,tak jsem je vyměnil všechny a je to stejný...díky za odpovědi
21.11, 15. 3. 2007, odpovědětváha vzduchu by na štart vplyv nemala mať...zdielam však Tvoj názor na prácu v servisoch
19.32, 17. 3. 2007, odpovědětked je teplý motor tak nepotrebuješ žhaviť, za studena mi svieti kontrolka žhavenia cca 2-3 sekundy. v zime dlhšie.
21.29, 15. 3. 2007, odpovědětmusím povedať , že žhaviče to neboli , vymenil som všetky 4 zn.Bosch...
19.55, 16. 3. 2007, odpovědětAhoj,co napětí řj? Pokud jsi montoval rádio tak sis mohl spálit pojistku která jinak není poznat,jen to píše napětí řj kojem 7V,samovolně se spouští větrák chladiče a hlásí závadu žhavení(blikání).Bohužel si nepamatuju která to byla,ale koukni na ty mimo hlavní plato ,to jsou od motoru a podobně.Byla to hnědá
21.45, 16. 3. 2007, odpovědětAhoj, rádio som nemenil, napätie RJ som nemeral inak hlási mi to o.i. už aj závadu vetráku chladiča, blikanie žhavenia zatial prestalo uvidím nasledujúce dni, každopádne je hodne zlý štart uvidím ráno ked bude studený motor či lepšie natočí , nakoľko pri teplom neštartuje dobre aj naďalej (váha vzduchu?) Poistky mrknem všetky, pozeral som zatial len tie "mega" poistky (vetrák atď...), tie sú ok. Každopádne dík za rady, vyskúšam a dám vedieť .
0.04, 17. 3. 2007, odpovědětpoistky sú ok, jediná vec čo ma napadá je nastavenie predvstreku...ako sa nadstavuje predvstrek však v tejto fáze netuším, už sa desím návštevy servisu a ich laborovania
19.28, 17. 3. 2007, odpovědětPETER predvstrek sa nenastavuje. Janyk skontroluj si rozvody, mohol skočiť remen o jeden zub na čerpadle. Dnes bol zamnou KOPO dať si nahrať do rj nový soft, ale sme zistili že má skočený rozvodový remeň na čerpadle o jeden zub. Má mierny pozápal, naftu mu vstrekuje ked už začína otvárať výfukový ventil. ťažko to štartuje a strašne to dymí. Remeň však môže byť skočený aj o zub dozadu a vtedy je veľký predvstrek, ostrejší chod motora a pri štarte to dosť zatrasie.
1.22, 18. 3. 2007, odpovědětK tej váhe vzduchu, skúšal som štartovať pri odpojenej váhe vzduchu za studena aj za tepla. motor naskočil na prvý šup. takže váha vzduchu to nebude. skúsil som štartovať aj z odpojeným žhavením a naštartoval som hneď, bez problémov. takže skúste hľadať chybu niekde inde, povedal by som že problém bude skôr v rozvodoch. A mám skúsenosť že mi zle založili rozvod pri výmene v servise, ale to som mal ešte fiata. stačí ked je pretočene čerpadlo o jeden zub a už to vstrekuje bud skoro alebo pozde.
1.27, 18. 3. 2007, odpovědětneblbněte,tady nemůže být skočenej řemem na pumpě,spíš ti lže některý čidlo,na plnící tlak se dostaneš,tak ho vyčisti,jinak diagnostika.Pojistky prověř pořádně,někdy vypadají normálně a jsou špatný,je dobrý to změřit nebo prohodit.To s tím větrákem ale vypadá na elektriku a fakt bych si na to vsadil,měl jsem tu čest se na tom vyřádit když mi to takhle blblo.Pokud by se ostatní povedlo odstranit a dál to špatně startovalo teplý tak to může být DRV ventil(dodá Ron).
17.16, 18. 3. 2007, odpovědětminulý týždeň som vymenil všetky 4 žhaviče nakoľko sa rozsvieťovala kontrolka žhavenia, po týždni je tu závada zas :( už zas svieti krátko po štarte ... je to asi ozaj riadiaca jednotka doby žhavenia , snád zas nebudem musieť meniť aj žhaviče
15.59, 27. 3. 2007, odpovědětahoj..aj mne blika kontrolka zhavenia asi 3 mesiace ale startuje to stale rovnako asi 2krat pootoci a nastartuje bez problemov ci je motor dstudeny alebo teply iank zhavy vzdy aj ak je teply motor.myslel som ze to budu zhavky ak je zima tak trosku na bielo dymi ale ked sa zohreje tak uz nic.myslim ze v mojom pripade su k,o zhavice lebo ked je zimaa -1 a menej tak trosku dymi na bielo ale len trosjku ked sa zohreje tak je to ok..skontrolujem teda poistky a dam vediet. ako sa kontroluju tie relatka co su pri baterke?? 1,9jtd77kw
11.24, 28. 3. 2007, odpovědětaoj..potreboval by som radu...pred nedavnom som si kupil alfu 156 1,9JTD...hned prvé rano ked bolo vonku cca 1 stpen som zistil že auto zle štartuje..po naštartovani mi blikalo žhavenie tak som si popytal a povedali že su zle žhavyče...ale aj po ich vymene ma čakalo dalšie sklamanie dalšoie rano ked bolo cca 3 stupne auto znovu nechcelo naštartovat ale kontrolka už nesignalizovala nič....čim by to tak mohlo byt ...kratka doba žhavenie (mal som pred tym peugeota a ten žhavyl podstatne dlhšie)..alebo zle napatie na žhavyčoch??...pls poradte mi
7.18, 21. 3. 2012, odpovědětchcem sa opytat kupil som si alfa romeo 156.1.9.jtd 2013 za 1700euro dneska som to dal na diagnostiku a blbne riadiaca jednotka potreboval by sdom novu alebo nejako tuto zrepasovat viete mi poradit co s tym riadiackaa je aj s esp dakujem
15.58, 14. 7. 2013, odpovědět