Nemůžu se rozhodnout, mám možnost koupit jednu z těchto dvou krásek, ale potřebuju asi od někoho pořádnou motivaci a důrazný výklad proč jednu či druhou vzít/nevzít. ... Nabídka dne: AR156SW GTA 3,2V6 184kW rok 2003, (logicky starý čumák, polostarý interiér) /// NEBO /// AR156SW 2,4JTDM 129kW rok 2004. Obě mají cca 100.000km a full výbavu. BABY RAĎTE ;-)
12.22, 4. 11. 2009, odpovědětNo zalezi jakej je ucel porizeni, pokud chces auto na jezdeni do prace, ktere hovno zere a je relativne zive pak ber 156 ve 2.4 nafte, pokud chces hezke stylove auto, za kterym se budou na krizovatkach otacet az za to vezmez tak kup GTA. Ikdyz na me gusto je GTA dost drahe na porizeni, ikdyz je to stylovka. Poruchovosti je zase GTA lepsi, uz proto ze kazdej diesel musis pocitat s turbem a vetsima investicema do oprav. Zkus kompromis 2.5 v benzinu ta ma 142kw a jede jak vystrelena z praku. Da se sehnat za dobre prachy, kdybys chtel, tak ja 2.5 V6 zrovna prodavam, take v plne vybave, podvozek Eibach, 17" ky kola, sport vyfuk atd., napsal bych asi vice mejlem. Jak rikam hlavni je si rozmyslet ucel.
13.14, 4. 11. 2009, odpovědětnaprosto nechápu tvé rozhodování! Buď chceš sladký nebo slaný, jestli miluješ benzín jako já pak neni co řešit.. Nebo máš rád kultivovaný a úsporný dízly a pak taky neni co řešit.. :-)) Já jsem klasik, bral bych GTA!
13.23, 4. 11. 2009, odpověděta ten interiér, to je GTA a ne polostarý, protož tenhle typ interiéru se dělal až do 2005 a to jel facelift už dva roky!
13.24, 4. 11. 2009, odpovědětSloužit bude ke všem účelům, žádná víkendová leštěnka ale ani dělník. Já chtěl pouze 2.4JTDM 129kW v luxusní výbavě, ale to GTA je výzva. Nafták jede taky jak z praku, ale přecijnom ta V6 je trochu jiná liga, s trojnásobnou spotřebou obzlášť. Co se týče interiéru, nemáš pravdu. Ročníky 2002/2003 byly takový nedodělaný mezikus než přišel kompletní facelift. Má jinou kapličku s displejem, jiný budíky. Po faceliftu jsou taky některý materiály lehce jiný (kvalitnější). GTA má pro mě jedinou nevýhodu a to design z let 97-02 ... Drobné pochybnosti mám taky u motoru, který byl vyvinut v roce 1979...
14.06, 4. 11. 2009, odpovědětAsi tak čistě z nezaujatého pohledu. Pokud si chceš denně vychutnat zvuk GTA, zátah a podobně, není co řešit. Pokud máš na to ho uživit, jdi do něj. Protože mít GTA a nemít na benzín, tak GTA nemá smysl. A mít na benzín tím způsobem, že GTA prošlápneš párkrát za měsíc a potom budeš jezdit na spotřebu taky nemá smysl. Pokud ho budeš pravidelně držet v červeném poli a vychutnávat si zvuk atd a nebude ti vadit spotřeba 15 - 25, tak si ho kup. 2,4 JTDm jede perfektně po čipu ani nemluvě. I když mu dáváš fakt kotel, přes 9 - 10 litrů se nikdy nedostaneš i když to budeš držet po dálnici pořád 200 - 240. Náklady GTA to taky není pravda že jsou menší než i dízla. GTA má jiné brzdy a spoustu dalších věcí než série, takže destičky atddd a ostatní spotřební materiál je o dost dražší. Ano, u dízla hrozí že padne turbo, vstřiky a čerpadlo. Turbo ale padne většinou až po více jak 350 000 Km, pokud se k tomu dobře chováš, vstřiky tak po 500 000 a čerpadlo taky nějak tak. Jinak po mechanické části, je dízl vždy s více jak dvojnásobnou životností než benzín. Není problém vidět dízla s 800 000 - 1000 000 Km. Benzín toto nevydrží, ani náhodou už jen díky mnohem vyšším otáčkám, než má diesel. Takže asi tak, musíš si dobře promyslet, jak často by jsi využíval potenciál GTA. Pokud budeš zkoumat spotřebu atd, aby jsi jel alespoň za 12 litrů, tzn max 150 po dálnici, tak na něj prď. Protože potom zjistíš, že s dízlem budeš jezdit o dost rychleji než s GTA, páč tě tam ta spotřeba tolik netrápí. A 2.5 V6 je super jen kvůli zvuku. GArantuju ti, že Jtdm 129KW potrápí 2.5 V6 znamenitě a dokonce kolikrát ujede. Po čipnutí ani nemluvím, To 2.5 V6 mává z dálky do zpětných zrcátek. Takže, GTA mazec, paráda, dokonalej zvuk a svezení, ale má to své ale.
20.44, 4. 11. 2009, odpovědět2.4 JTDm motor je na to, ze je to traktor, naozaj zivy a vykonny. S lahkou 156kou kasnou si vdaka krutaku hravo robi co chce, ked sa to este premapuje na cca 200-210ps, tak mu veru uz ani 2.5 V6 stihat nebude a to ten dizel bude zrat stale cca 8litrov. GTA je ale uz ina liga, to sa zrovnavat so ziadnym dizlom neda pokial to GTA nechces urazit. Krutak u dizlov je sice dobra vec ale nie je to vsetko, je to len potencial. A ten potencial je ti na hovno ked nemas vykon. GTA bude rozhodne drahsia na kazdodenne jazdenie, co sa tyka spotreby. Udrzbou je ale zasa na tom lepsie ako dizel. Musis sice u GTA pocitat s pociatocnymi investiciami v podobe komplet rozvodov vratane vodnej pumpy (cca 300-400euro material) a takisto je velmi velmi dobre namontovat namiesto toho poddimenzovaneho otvoreneho diferencialu samosvor Q2, pokial nechces jedneho dna zazit pocit ze pridas plyn, ozve sa rana a ty budes na vytocenej jednotke stat na mieste a kolesa budu stat. A to nehovorim o tom ze ti to moze zobrat spolu so sebou prevodovku, nakolko je ten diff hned vedla nej. Jazdne vlastnosti budu tiez na uplne inej urovni s tym Q2. Dizel by bol dobry keby si pravidelne cestoval dialkove trasy pripadne najazdil mesacne naozaj vela vela kilometrov. Jeho udrzba buda ale urcite drahsia, turbo, vstreky, cerpadlo sa raz odporucaju, zalezi aj kolko si to auto chces nechat a v akom je teraz REALNOM stave. To plati ale samozrejme aj pre tu GTA. Je to o prioritach. Ver mi ale ze ked sa prevezies v GTAcke, na ten dizel razom zabudnes. Tah u dizla je jedna vec a to ako to auto naozaj ide a ako zneje, to je v pripade GTAcky zasa druha vec.
15.37, 4. 11. 2009, odpovědětKde ste zobrali ze zevitnost benzinu je nizsia ako u nafty? U nizkovykonovych motorov alebo aj u vykonnejsich je zivotnost rovnaka. Poznam octaviu 1.6 55kw, predana so 660t km. Citron xm benzin turbo. tusim 2.0 so 720t km a majitel ho neplanuje predat... Viem o 156ke 1.8t.s. predana so 420t km a beha dodnes. Vsetky auta co som spomenul, majitelia boli nadmieru spokojny, bez vaznych zavad. Pri dobrom servise musim Jtd vydrzat melon km, potom prekruzkovat, popripade zrepasovat hlavu a vali dalej. U mjtd to iste, ale cena za servis bude drahsia. Moja volba by bola 2.4mjtd. aj ked na ten benzin by som mal. ale servis by bol daleko drahsi. stacia rozvody...
21.13, 4. 11. 2009, odpovědětAhoj,já bych šel do GTA,2.4 JTDM není špatný,ale GTA je GTA. Kamarád má GTA ne SW,ale sedana a svezení je opravdu zážitek,je to opravdu krásné svezení.Pokud nebudeš jezdit brzda plyn,tak to ani tak hrozně nežere a když si chceš zařádit,tak si to veme více,ale ukážeš každému zadek auta a z jízdy budeš mít daleko větší požitek než z JTDM.Sice má starší předek,ale nedokážu si představit GTA s novým předkem.Každý kdo autům rozumí už na první kuk pozná,že to není obyčejná stará Alfa,ale že je to GTA.Jinak co se týká interiéru,tak podle mého názoru GTA má úplně stejný interiér jako facelift,naopak GTA má interiérové detaily,které mají jen GTA a má hezčí kůži a tvar sedaček a elektrické sklápění sedaček.U JTDM je jediný plus jen ta spotřeba.Každopádně rozhodni se podle svého uvážení a přeji ti dobrý kup.
7.49, 5. 11. 2009, odpovědětVy mi dáváte :-) S provozními náklady počítám, ale taky pevně doufám, že vstupní náklady budou téměř nulové, nebo alespoň tak to dle stavu těchto dvou aut vypadá. Jezdím město, meziměsto všechno, ale je pravda, že uplně nejčastěji cca 4x denně jezdím krátký trasy do 5km tam a zpět. Teď mám SW 1.9JTDM 103kW ŕv2005 a tyhle krátký trasy dieslu zrovna dvakrát nesvědčí, teďka v zimě obzvlášť, většinou se v cíli ani nestihne ohřát. Nebude to u 2.4 ještě horší?
9.33, 5. 11. 2009, odpověděts tím ohřátím je to stejné, ale problém je, že takové popojížďky nebudou svedčit GTA. Spotřebu 20 na popojíždění po pěti km atd... Ideál by bylo, mít JTDM na klasické ježdění a GTA pro zábavu. Na nulovou investici zapoměň. Minimálně udělat rozvody a všechny filtry i když ti někdo řekne, že to bylo děláno. Náhodou ti bude kecat a potkanej motor můžeš zahodit nebo tě to bude stát balík. Takže počítej s Rozvodama, Olejem a Filtrama. ToŤ nutná počáteční investice
12.47, 5. 11. 2009, odpovědětKaždopádně budou obě auta na krátké / 5 km / vzdálenosti jak píšeš velmi trpět. 5ešil bych to jinak. Na ty postrky třeba Fávo, a na JEŽDĚNÍ JTDM. Tah tohoto motoru je impozantní a po chipi se ještě mnohem zlepší. A vypadá taky velmi dobře. Já to tak řešil na postrk 5km do práce, na ježdění JTDM.A ty 2300 na povinné na to fávo nehraje roli.
13.09, 5. 11. 2009, odpovědětAdamsquare pokud chceš auto na popojíždění tak GTA určitě nebrat, už jenom proto že se ti neohřeje motor za těch 5 km a vytáčet motor zastudena je sebevražda :-/ o spotřebě kolem 18 litrů lepší nevědět :-) Jak tu někdo psal, chce to dvě auta, takhle osobně to řeším já ;-) GTA vytahuju jenom na delší cesty s tím že zarok najedu do 15 000 km...Co se týče počáteční investice, záleží od koho to kupuješ, jestli tam byly dělány rozvody třeba před rokem tak je zbytečné je dělat znovu, jak jsou na tom brzdy, podvozek atd...Ale je dobré mít nějakou rezervu..hodně zdaru při výběru!!! Je to na tobě :-)
17.12, 5. 11. 2009, odpovědětStav by měl být perfektní a co se týče toho popojíždění, člověk to nepotřebuje hned vytáčet kdoví kam. Zvuk motoru je fascinující i při volnoběhu :-) ... Začínám se přiklánět zase k tý naftě...
14.18, 6. 11. 2009, odpovědětked ti odijde nieco na gta zaplaces ...tolko k tomu ...diesel je uspornejsi benzin sportovejsi ..porovnavas kavu a caj
17.20, 5. 11. 2009, odpovědětJa osobne by som bral 2,4ku. Mensia spotreba a ten krutak je tam fajn.
17.26, 5. 11. 2009, odpovědětntonyo: Není pravda, že pokud něco odejde zapláče..pokud to nebude převodovka, nebo motor tak se to vcelku dá...nic extrémního..
17.43, 5. 11. 2009, odpovědětDalší auto navíc je nesmysl, ale stále se nemohu rozhodnout :-(
14.01, 6. 11. 2009, odpovědětA co chceš zde za rady,panebože????!!!!Tak se v nich projeď a máš hned ůsudek neboli rozhodnutí.Málo kdo tu má oba dva odlišný typy aut zároveň.
14.11, 6. 11. 2009, odpovědět? ... Rady už jsem dostal, jen konstatuji stav a reaguji na příspěvěk výše o dojíždění do práce Favoritem.
14.16, 6. 11. 2009, odpovědětmohu se zeptat co chtěl za ty auta jinak bych šel do 159
14.16, 6. 11. 2009, odpovědět200 .... na 159ku taky myslim. Ještě jsem neměl možnost se v ní svézt, ale od lidí co si ji koupili po 156 slýchávám, že auto je výborný, ale už to není ono. Ta mrštnost a lehkoust 156ky už tam není. Další věc která mě dost výrazně vadí je extrémně velký shod v kufru u SW. Kufr potřebuju často a hodně a ve 159 je tam snad 30 čísel díra.
14.21, 6. 11. 2009, odpovědětchtěj
14.17, 6. 11. 2009, odpovědětNo nevim určitě bych se svezl v 159 v benzinu 2,2 JTS, v naftě 2,4 Multijet 154kw (210k). 1,9 se mi zda na 159 moc slabá.
15.30, 6. 11. 2009, odpovědětbýt tebou
15.31, 6. 11. 2009, odpovědět