Potreboval bych poradit jak vymenit filtr na klimatizaci , mam takovy dojem ze mi to malo fouka a ze se to topeni+klima nejak divne chova. Muze te mi dat radu jak se tam na nej vubec dostanu a jestli to neni nejak moc narocny ?? Dik Pavel
12.04, 20. 3. 2007, odpovědětmyslim ze je tam iba pelovy filter,ten by mal byt niekde pod plastom kde su stierace. inak mne teraz zacalo robit ze pri nizkych otackach ventilatoru mi tam nieco ako keby rapkalo ale ked stupnu otacky ventilatora je to opät uplne ticho.
12.28, 20. 3. 2007, odpovědětJe pod plastovym krytom pod celnym sklom na pravej strane, netreba odmontovat stierace, len ten kryt.. A menit ho pravidelne. Je to pelovy filter, standardne uhlikovy, ale ja davam radsej raz rocne novy papierovy...
14.03, 20. 3. 2007, odpovědětPresne tak je to taka patierova harmonika. Ja som to menil vcera + som prefukoval ostrekovace. Musis dat dole plast na strane spolujazdca ( stierac tam nieje) Mas tam asi 3 skrutky vonkajsie a asi len 1 vo vnutri ( je na rohu trochu ukrytá), cely plast este drzi na takych hmozdinkach, musis dat pozor aby si ich nezlomil ked to budes vytahovat. Pod tym plastom je hned ten filter. Ak ho chces vymenit tak sa da objednat na nete ja som kupil Bosch ale presne neviem aky tym.
16.31, 20. 3. 2007, odpovědětZdravíčko,nechci zakládat nový příspěvek,tak píši sem: mám Alfu 156 r.v.2000, 1.9JTD. Teď,jak začlo docela teplo,tak jsem chtěl vyzkoušet klimu, ale při neblahém zjištění jsem zjistil, že jaksi nechladí. Fouká jen blažný vzduch,jako by vůbec nechladila. Přitom vzduch fouká(ventilátory fungují) a v zimě to topilo. Nevíte,co s tím?Díkec
21.36, 16. 4. 2007, odpovědětnastartuj motor otvor si kapotu a nech ti niekto zapne spinac klimy na pristrojovke. a ty sa divaj ci ti zapne kompresor klimatyzacie. musi sa ti točit aj to vnutro remenice. ak nie tak je tam viacej mozností. bud mas maly tlak .alebo mas nieco elektrikou. tu elektriku si zystis aj sam.odpoj si kabel z kompresora(ide tam iba jeden)a daj si nan skusackuked zapnes spinac musi ti skusacka svietit. ak nie pozri poistku. a ten tlak zistis aspon ci tam je najaky,tak ze kadial sa plni klima.su take ventilky ako na kolesach zatlac ho perom a musi ti od tial fucat.ak nie tak si ju daj naplnit. robia to aj machry co opravuju chladnicky.zab par babiek. objem naplne ti poslem ak budes chciet.
22.34, 16. 4. 2007, odpovědětDík, ale radši jsem se objednal na úterý do servisu a rovnou vezmu jednou ránu i jarní prohlídku.
15.49, 17. 4. 2007, odpovědětJa mam problem s elektronikou ked si premostim to rele ktore spina elektromagneticku spojku tak mi to chldi krasne ale ci mam zapnutu alebo vypnutu klimu tak mam na tom rele vzdy 7.2V. Mal uz niekto takyto problem? Moze to byt nedostatocnim tlakom? Aky ma byt tlak v klime na sacej a vytlacnej strane?
8.57, 17. 4. 2007, odpovědětNo ja som bol teraz plnit klimu aj mi skontroloval tlak a vsetko OK... Ale aj tak mam pocit ze mi to malo chladi... Teda je to uz o nieco lepsie ale stale to neni "mrazak" :-)
13.21, 26. 4. 2007, odpovědětTak mně doplnili náplň do klimy, ale asi si ze mě udělali legraci,nebo nevím. Prostě z ni furt nefouká studený vzduch,tak jak má. Fouká takový blažný, prostě vnitřek auta neochladí. Jak má správně chladit? Můžete mně to popsat? Jinak, za to doplnění jsem dal 2500Kč. Teď si připadám jako debil...
18.31, 26. 4. 2007, odpovědětSi robis prdel nee..? 2500??? :-))) Ja 900 skk :-D Vcera na obed mi to plnil a po obede ked som nabehal asi tak 50km tak som ju pustil a skoro mi umrzla ruka :-) Proste asi to chcelo trochu "ulezat" teraz to mrazi jak mrazak :-)))
12.18, 27. 4. 2007, odpovědětKdybych si delal legraci, tak to napisu. Nedelam. No,uz ji mam ulezelou 2 dny a porad to je stejny,nechladi.
19.04, 27. 4. 2007, odpovědětAni mne nechladi,tiez neviem co s tym robit. Ako zapinate klimu? Ja ked ju zapnem pocas chodu motoru,tak len fuka a nechladi,ked ju zapnem az po nastartovani,chladi trosicku,alebo vobec.Pred mesiacom este isla normalne,a odrazu nic...Napada vas nieco?
20.31, 27. 4. 2007, odpovědětna zaciatok vam poslem popis:Popis Pokud to situace vyžaduje, řídicí jednotka řídí i zapnutí okruhu chlazení a vysoušení vzduchu spuštěním kompresoru. Okruh chlazení vzduchu se uvede do funkce levým tlačítkem, které se nachází na ovládacím panelu; stisknutím tlačítka se rozsvítí příslušná kontrolka. Chladicí okruh vzduchu je uveden do funkce i automaticky (bez stisku tlačítka) s klíčkem na MAR, jakmile je teplota vzduchu na výstupu z vývodů nižší než venkovní teplota. Výše uvedené tlačítko uvolňuje do funkce obvod chlazení vzduchu; ale při nízkých venkovních teplotách je zapnutí kompresoru vyřazeno z funkce. Popis Kompresor lze vypnout i zásahem čtyřúrovňového tlakového spínače nebo řídicí jednotkou motoru podle logiky řízení motoru, která je odvislá od typu motoru ( 1060 DODÁVKA VSTŘIKOVÁNÍ NAFTY ) Obvod napájení kompresoru ovládá příslušný stykač, který se nachází v motorovém prostoru vedle baterie. Obvod kontaktu stykače je jišten pojistkou a odpojovacím stykačem spínaným za baterie; nacházejí se v pojistkové skříňce. Budicí vedení jistí pojistka, která jistí i jiná napájení spínané za baterií. Automatický systém řídí klimatizaci kabiny vozidla, to jest teplotu a větrání, recirkulací a natočením vzduchových proudů. Příslušná řídící jednotka řídí funkci systému a přitom kontroluje: teplotu vzduchu na vývodech; rychlost ventilátoru; zapínání kompresoru (okruh chlazení vzduchu); zapínání vzduchové recirkulace; funkci 'rychlého odmražování'; Řídící jednotka nastavuje shora zmíněné parametry tak, aby došlo k úpravě teploty kabiny na požadovanou hodnotu. Ovladače systému jsou rozmístěny uvnitř skříňky, která obsahuje řídící jednotku. Řídící jednotka získává informace o vnitřní a vnější teplotě prostřednictvím příslušných snímačů. Na základě výpočtů provádí nastavení vstupní rychlosti vzduchu do kabiny prostřednictvím motorku ventilátoru a teploty v kabině prostřednictvím ovladače směšování. Kromě toho řídí funkci recirkulace vnitřního vzduchu prostřednictvím příslušného výkonného orgánu. Pokud to podmínky vyžadují, řídicí jednotka ovládá i zapnutí okruhu chlazení a vysoušení vzduchu spuštěním kompresoru. ( E6021 ZAPNUTÍ KOMPRESORU ). Podrobnější informace, 5040 SKŘÍŇ A KOMPONENTY KLIMATIZACE . Napájecí vedení řídicí jednotky jsou chráněna příslušnou pojistkou, umístěnou pojistkové skříňce a samostatnou pojistkou, která chrání další napájení 'pod klíčkem'. Napájecí vedení elektrického ventilátoru jsou chráněna zvláštní maxipojistkou. Systém je nicméně funkční pouze s klíčkem v poloze MAR.
22.36, 27. 4. 2007, odpovědětDíky za vyčerpávající "dopis", ale takhle s tím asi stejně nic nezmůžu. Potřeboval bych někoho, kdo se v tom vyzná a dokáže "pohrabat". Já nejsem žádnej automechanik, ale obyčejný uživatel auta. Pokud s tím pojedu opět do originálního servisu, tak jim tam nechám minimálně 2000Kč. A to nehodlám. Takže mám na Vás dotaz: nemůže někdo z Brna a okolí se na to podívat? Díkec předem!
22.43, 27. 4. 2007, odpovědětJa som tiez uuuplna lama co sa tyka tychto veci ALE... Ked mi plnili klimu tak zistili ze mam vypalene poistky od praveho ventilatoru (mam tam dva) jeden nesiel... vymenil a od vtedy klima fici... Skus kuknut poistky co mas pri baterke...
10.06, 30. 4. 2007, odpovědětTak dneska jsem si pripadal fakt jako lama. Jsem jel s kamosem a rikal jsem mu, ze mne nechladi klima. No, on zacal mackat cudliky a kdyz zmacknul ten s vlockou, tak zacal foukat studeny vzduch. No a klima jede. Ale nez mne doplnili ten plyn, tak to nefungovalo. Tak a je problem vyresen. To je tak,kdyz neni navod...
18.43, 3. 5. 2007, odpověděttak to ti už jen chybělo aby si s tou "nefunkční " klimou zajel do servisu a tam by ti naúčtovali opravu śtisknutím tlačítka a 700Kč za započatou hodinu práce :-) Jinak já měl desinfekci a doplnění klima dohromady za 800,-Kč u Temposervis v ČB. Ale oříšek byl, že jsem objednal u Kelly kabinový filtr a došel mi dvoudílný. No a v tom Temposervisu vyndali filtr jednodílný :-) Objednali pak taky jiný a došel opět dvoudílný. Nakonec jsem ty dva dal vedle sebe a pasovali tam. Jinak podle návodu výše jsem si odmontoval tu umělou lištu pod stěračem u spolujezdce a ....filtr se tam žádný nenachází. Vyndavá se zevnitř před spolujezdcem. Ale upozorňuji, že kdyby mi neukázali kde je, tak ho tam nenajdu ani omylem. Prostě výměna filtrů je u Alfy "zábava".
10.09, 4. 5. 2007, odpovědětFor Mr. Puki: Mám problém s elektronikou.Jednoho dne mi přestaly fungovat blinkry, ostřikovače, stěrače, klima, větrák, okna...V servise to dali na Jáchyma, zjistili prasklou pojistku, která má tento okruh na starosti.Po výměně jim praskla znovu a pak ještě asi 3x. Dali tam 12A, dokonce zkoušeli i 30A pojistku, ale stále nic. A pak to přestalo samo od sebe. Takže teď jezdím, všechno chodí, jen nevím, co tomu bylo. Jo ale jedna zvláštnost - na palubce se mi kontrolka na rozsvícená potkávacé světla rozsvítí jedině když šlápnu na brzdu...Netušíš co s tím:o)?
19.46, 3. 5. 2007, odpovědětPuki: Mám 156, 2,4 JTD, r.v. 99 Díkes moc, budu vděčnej...
6.23, 4. 5. 2007, odpovědětNo a je to tu.. po tyzdni co som ju nafukal zas ta svina nechladi ako by mala... :-( Najhorsie je ze ked ju pustim tak "chladit" zacne asi az tak po 15 min jazdy autom ale ani to neni to prave orechove... Pojdem ju dat znova vypustit a som zvedavy kolko tam toho bude.. plnili sme to na 650 a to som pri tom stal... Jo a zacala vydavat taky cudny zvuk... ked slape tak je to taky sicavy zvuk nieco ako sszziiissiii :-)))
8.45, 4. 5. 2007, odpovědětpanove,poradi mi nekdo,proc se mi po nastartovani motoru automaticky zapne klima???a to a same pri zapnuti vnitrniho okruhu ventilace...Diky
22.21, 29. 5. 2007, odpovědětAž přijedu domů, tak dám k výdechu ventilace teploměr, klimu pustím na maximum, zapnu vnitřní okruh a budu měřit 2 min. Potom napíšu kolik jsem naměřil. Ty vyzkoušej stejný postup, ale předtím najeď aspoň 5km. se zapnutou klimou. Potom napiš jak jsi dopad. Ostatní to vyzkoušejte taky a napište pro porovnání. Radim.
23.18, 29. 5. 2007, odpovědětTak těsně u výdechu jsem naměřil 10°c. Klimu mám nově naplněnou. Radim.
23.20, 29. 5. 2007, odpovědětZdar,potreboval by som poradit...Naplnili mi v Alfa servise klimu,zobrali za to neskutocne peniaze,a klima o dva dni nesla.Bol som sa spytat ci sa to da reklamovat,technik mi povedal ze samozrejme,pokial nemam unik. Je to normalne ze to naplnia,a o unik sa staraju az po reklamacii? Bol som s klimou u znameho co robi chladiarensku techniku,nasli sme prasknutu hadicu.cize mi to v alfe plnili zbytocne. Vyreklamujem to nejak? Chcem len nazor,ci ma vyznam tam vobec chodi sa natahovat...proste ma sere ten pristup,a 4000 v prdeli. Dik
16.31, 30. 5. 2007, odpovědětmazec,4000 taci to je hodne moc.Nemas pozlacene hrdlo?Ja dal teda za doplneni,pretesneni a odstreneni zavady na elektronice 3000.Fiat servis.Taky desna darda a jeste to funguje mizerne.Tobe to jen doplnili za 4000?To bych na ne urcite vlit.Podle me pretesneni patri k veci.
16.51, 30. 5. 2007, odpovědětPro Daimonda. Těch 10°C jsem naměřil při venkovní teplotě 27°C. Pro Jarika. Pokud jsi dal za naplnění 4000,- tak bych to nekompromisně reklamoval, teda pokud jsi se s nima nedomluvil na tom že si nepřeješ zkontrolovat únik. Také by měly poskytnout ceník úkonů a hned výš na čem jsi. Pokud by na tebe byli hnusní tak se snima ne..er a řekni že se obrátíš na ČOI. Určitě jsi od toho dostal nějaký doklad. Můj automechanik odčerpal starou, vyčistil trubky, proměřil únik, nově naplnil a promazal. Vše za 1200,-.
23.00, 30. 5. 2007, odpovědětKlímu mam naplnenú tlak nepoklesol za rok skoro nič a napriek tomu mi klíma zapína kedy sa jej zachce. Zapne najskôr až za takých 5km alebo vôbec. Najpravdepodobnejšia porucha sa javí ako vadné čidlo tlaku klímy. Mal už niekto s tým spínačom problém? Čo mi vedia zistiť na diagnostike klímy?(predpokladám že vnútornú a vonkajšiu teplotu na čidlách a čo ešte)Bude tam zapísaná aj porucha tlaku ak nastala, aby som zbytočne nechodil na diagnostiku a nezaplatil 800 stovák.
14.08, 30. 5. 2008, odpovědětMala by klima chladiť pri naštartovanom motore a pri státi na mieste? Mne chladí len za jazdy ale keď niekde zastanem chladiť postupne prestane. Keď sa zase pohnem po 100-200 m zase chladí. Keď stojím na mieste počuť cvaknutie raz a v tej sekunde ešte raz, počuť zmenu otáčok a to sa opakuje tak po minúte - dvoch. Mám 1,9 JTD r.2004 2-zonová autom.klíma.
18.01, 11. 6. 2008, odpovědětNeviete niekto,preco vzdy ked zapnem vnutorny okruh vzduchu,tak sa sucastne zapne aj klima? Je to vzdy ci je zima alebo leto. Nerozumiem tomu. Dakujem za odpovede.
22.38, 10. 11. 2009, odpovědětkupil som si alfu romeo 156 1.6 twin spark a nemam funkcne topeni ventilator je odpojeny, a prerobene kurenie na priamo na spinac ako to dam do povodneho stavu bo to fuci lem jednou rychlostou<<??dakujem andrei
13.20, 31. 1. 2012, odpovědětahojte chcem sa spytat mam alfu156 2.0TS prestal mi ist ventilator vobec nejde na priamo funguje co tam moze byt???
18.42, 2. 7. 2012, odpovědětZdravim, v servise mi vymenili kompresor a klima začala fungovať, no uplynul mesiac a klima zase nefunguje. Kto poradí, čo by som mohol sam skontrolovať, než dam auto zase do servisu. Kde sa nachadza poistka čo zapina remenicu, ventilatory fungujú ale ide vonkajší vzduch neni vobec chladeny, kde skontrolujem stav chladiacej kvapaliny a kde sa doplňuje? Dakujem
16.03, 26. 7. 2015, odpovědětaky typ ?
7.05, 27. 7. 2015, odpovědět