Zdravím všechny,mám jeden asi dost hloupý dotaz.Co je to ten tolik diskutovaný variátor.Pořád se tu o něm neco píše ale mě zajímá co to je k čemu to slouží a jak se projeví že je špatný(kromě zvuku dieselu)jaké mohou být následky?
14.15, 22. 3. 2007, odpovědětHmmm, co tak namiesto zalozenia noveho vlakna skusit aspon trocha pohladat v diskusiach, ked uz nie tu tak v obycajnom google.com? Treba aj trocha iniciativy a nielen sa vypytovat.. az ked nic nenajdes alebo ti potom nebude nieco jasne, samozrejme s radostou odpovieme...
14.36, 22. 3. 2007, odpovědětSlavný variátor, je ve své jednoduchosti jen hydraulicky ovládaný plynulý převod, mění otáčky vačkového hřídele u sacích ventilů - variabilní časovaní. dle otáček motoru se mění...starší typy se zadírali a zůstaly pak viset, v nějaké poloze.
7.38, 23. 3. 2007, odpovědět156sp2 se trochu plete - variátor nemění otáčky vačkového hřídele, ale v závyslosti na otáčkách mění polohu vačkové hřídele oproti rozvodovému kolu. Tím dochází k přenastavení časování ventilů a tím k lepšímu plnění válců. Proto má Alfa vyšší výkon než konkurence.
21.29, 3. 6. 2007, odpovědětdíky za odpovědi no a jaký má potom vliv kdyz je špatný nebo úplně odejde,může nějak poškodit motor??
16.36, 23. 3. 2007, odpovědětMotor to nepoškodí, jen nefunguje tak jak by měl...
7.57, 26. 3. 2007, odpovědětTakže asi variátor má aj vplyv na výkon motora?
20.10, 3. 6. 2007, odpovědětVariátor má u TS motorů prakticky největší vliv na výkon motoru, pak už jen sportovnější vačky, no variátor jsem měl rozebranej do šroubku a dělal jsem si nový teflonový pouzdra, a jen fakt variátorovej převod, kterej opravdu je zrychlí nebo spomalí otáčení vačky, a tím se pochopitelně mění časování ventilů, u Hondy kde se to jmenuje jinak to taky jinak funguje, tam je složitě broušena vačka, a podle otáček se posunuje celý vačkový hřídel, výsledek je stejněj. první serie se právě zadírali v pouzdrech, a pak to zůstalo někde vyset a pružina to nevrátila zpátky, myslím si že od roku 1999 ho nahradili novým typem, kterej se už nezadře.
10.07, 4. 6. 2007, odpovědětmohl by mi někdo pomoci?Sháním vačkové hřídele na AR 146 1.6 ie boxer,typ motoru AR 33.201.Popř třeba celý i nefunkční motor na n.d..Díky
13.08, 17. 9. 2007, odpovědět