Zdravím všechny Alfisty, jsem majitelem Seata Toleda 1.9TDI r. v. 95 a mám možnost koupit Alfu 1.9JTD Sportwagon r. v. 01 81kW dovoz z Belgie, servisní knížka poslední prohlídka je 119000 km, stav tachometru nyní je 130 000 km. Zajímalo by mě jak je to s pohledu vašich zkušeností se spolehlivostí, spotřebou a cenou náhradních dílů. Jde zjistit jestli byly měněny rozvody (diagnostika...), když v servisní knižce je uvedeno pouze datum, stav ujetých kilometrů a razítko servisu. Děkuji za odpověď.
15.31, 29. 7. 2006, odpovědětNa diagnostice ne. Já bych to preventivně vyměnil.Já je měnil od Auto Kelly sakum prdum cca 8000,-
18.46, 29. 7. 2006, odpovědětČau Máro,diky za reakci.Volal jsem na ofi servis a tam řekli cenu 4.tis za materiál + 2.tis za práci.Chtěl bych Tě poprosit,pokud máš stejné auto,jestli by jses nepodělil se svými zkušenostmi.Vždy jsem byl příznivcem VW,ale Afla mě učarovala a hlavně jsem čekal více názorů a rad od Alfistů
18.53, 30. 7. 2006, odpovědětTak to se musim smát za 4000... jen napínací kladka cca 2335,- vodící kladka cca 717, řemen 893,- - 1357,- čerpadlo 1500, drážkový řemen 709,- a to nemluvím o 2 kladkách pro něj tohle sou ceny přibližný ty tady solim z hlavy ale sou tu repliky od A. Kelly a takhle to zhruba je je jen na tobě jestli to vemeš z gruntu nebo jen částečně. Třeba v tý vodící kl. pro dráž. řem. stačí přelisovat obyčejný ložisko za 100,- a máš ušetřeno 999,- jo kdybys potřeboval poradit tak klidně na mail nebo telefon není problém
19.20, 31. 7. 2006, odpovědětUvidím,co s tím budu dělat.Zítra totiž jedu do Alfy na diag.+geo a tam snad zjistí v jakém stavu auto je.Je mi jasné,že o rozvodech nezjistí nic,ale jak jsem psal,má to servisku .Tak si myslím,že ty rozvody musely být vyměněny.Pro jistotu zkusím kontaktovat ten servis vBelgii,třeba mi něco řeknou o historii toho auta.
19.36, 31. 7. 2006, odpovědětJo jinak rozvody už sem dělal mnohokrát není to žádná věda a jestli chceš tak ti to tam dám za polovinu ( ale sem z Nový Paky)
19.24, 31. 7. 2006, odpovědětDíky za ochotu a pomoc,ale bydlím 8km od Kopřivnice,takže trochu z ruky.Jinak jak je to stou spolehlivostí?Zdá se mi,že 1.9 JTD je podstatně spolehlivější jak benzín.Nebo se mýlím?
19.44, 31. 7. 2006, odpovědětNo to rozhodně, benzín je sice benzín ale nafta jezdí za 2/3 a 1,9 JTD by měli 300000vydržet(nechci tady nikoho nasrat ale benzín 100-150) jinak sem kecal a omlouvám se těch 8000,- bylo včetně oleje a filtrů a jinak největší trapas JTD motorů jsou turba Garett (made in italy ) a váhy vzduchu BOSCH ale tohle jsou problémy všech evropských moderních td motorů(jtd,tdi ,hdi, dci)takže si člověk nepomůže ani u jednoho
21.02, 31. 7. 2006, odpovědětNa problém turba nebo váhy by měla přijít diagnostika.Nebo se pletu?Taky si myslím,že se dá předejít problémům kvalitní naftou a slušným zacházením.
21.14, 31. 7. 2006, odpovědětJo to každopádně ale většinou je to oklikou na diag. najdu malej tlak ale může bej hotový turbo nebo jen regulace lopatek nebo ten regulační ventil co je ovládá nebo jen snímač tlaku je to těžký a chce to někoho kdo tomu rozumí.Jinak s tou váhou to je problém jde to snad nějak proměřit ale diag. to přímo jako závadu nepíše
14.32, 1. 8. 2006, odpovědětTak jsem se dnes poprvé svezl Alfou a to rovnou do autor.servisu v Ostravě.Cestou,asi po 8km se rožla kontrolka ABS a ručky.V servisu mi kontrolovali motor(v pořádku)a podvozek(ramena,stabilizátory,čep+přední kotouče v pr....).Na ABS řekli,že to nejsou snímače,ale nějaké relé na hlavní jednotce,které nemění,jedině celou jednotku a to stojí cca 30tis..Tak jsem jel celý skleslý domů.Známý servisák mi doma řekl,že ram.,brzdy apod.vydrží ještě 15.až 20tis.km. A ABS,dušovali se v bazaru,odkuď to auto je,že to spraví a dají i záruku.Nevíš Máro,nebo někdo jiný,co s tím ABS může být.Jinak svezení perfektní , asi ji zítra koupím.Hlavně,aby se nesr...,jinak s manželkou nevydržím.
18.49, 1. 8. 2006, odpovědětPoku je neco opravdu v abs, tak je nejjednodusi sehnat jinej kus. Na vrakovistich sou toho mraky protoze se to moc nes..... Taky to muze bejt neco jinyho a oni te chteli jen pumpnout.
18.53, 2. 8. 2006, odpovědětpokud spraví to ABS a ten podvozek ještě vydrží tak by to stálo za zmínku ale kdybys měl nechat dělat ten podvozek tak to je hrozná darda a v tom ABS pokud bys na vrak. sehnal jen to relé tak to asi nebude tak hrozný jinak celej modul ABS to bude asi pálka u těhle aut se většinou jen zasíraly čidla v kolech s tímhle sem se ještě nesetkal, ale na alfu určitě nezanevři třeba to chce líp hledat pak dej vědět
19.28, 2. 8. 2006, odpovědětTak na Alfičku jsem nezanevřel,protože ji mám již odedneška v garáži.Ten podvozek se mi zdá celkem v pohodě,i když se mi jeví,že tam něco hučí,ale může to být tím ,že jsem ji koupil na zimních gumách.ABS,což je zajímavé,po výměně baterky přestalo svítit.Tak uvidím.
19.50, 2. 8. 2006, odpovědětjestli ten podvozek netluče tak to bude ok
20.52, 2. 8. 2006, odpovědětPodvozek netluče a hučí to jenom při nižších rychlostech,cca nad 80km/h již ne.Takže asi ty gumy.Musím to s něma vydržet do jara,protože jsem z peněz vycinkaný a musím mít nějakou rezervu na případné opravy.Já nejsem typ ,,Tuningáře"tak to jaksi,i když s těžkým srdcem,přežiju.
21.22, 2. 8. 2006, odpovědětMně taky probliknul ABS, ale sem měl asi jen zasr... čidlo jelikož sem to pořadně protahl a pořádně dupnul na brzdu a bylo vše OK a tak to je i po nějakejch 3 tis. km, takže to chce jen sem tam trošku oprašit brzdy atd.(doporučuji si to rozdat s nějakým přihlouplým majitelem vztuněného VW Golfa) si mylsej že máj super káru ale v zatáčkách brzděj jak zběsilý, prostě na ten "náš" alfáckej podvozek nemaj :o)
22.18, 2. 8. 2006, odpověděttak tak
19.31, 3. 8. 2006, odpovědětDneska jsem najel asi 150km a ABS v klidu.Tak jsem na to zvědavý.Jinak jsem se chtěl zeptat,jak správě používat klimu?CO např.znamená na prostředním kolečku "AUTO"?Dík
19.52, 3. 8. 2006, odpovědětTak to neporadim já mám jednu z mála alf ve střední evropě co ji nemaj
20.10, 3. 8. 2006, odpovědětAUTO znamená, že se větrák zapne, jen když je potřeba.
20.44, 3. 8. 2006, odpovědětAuto znamena, ze si vetrak sam ridi otacky podle toho jaka je nastavena teplota a jaka je teplota v aute(tj mas tam treba 30 a nastaveno 20 a vetrak pobezi rychle, naopak v aute mas 22 a nastaveno na 20 vetrak pobezi pomalu).
22.33, 3. 8. 2006, odpovědětTakže teoreticky,když budu rozumný,myšleno,ne moc velký rozdíl teplot(stejně to není zdravé),tak nemusím přepímat z "auto"na1,2,3,4,při zapnité klimě.
22.47, 3. 8. 2006, odpovědětJJ, presne tak.Staci pak jen klimu zapinat a vypinat podle potreby.
11.23, 4. 8. 2006, odpovědětAni to nemusíš. Od toho je to automatická klima. 5ídí si vše dle teploty. Čidlo je hned pod knoflíkem klimy. Jen si nastav teplotu a ono si to samo udržuje. Já mám v létě 21 a v zimě 24 a pohoda celej rok. Jinak ty rozvody neodkládej, je to nutnost. Radši ukecej o 10000 nižší cenu a udělej rozvody, než se vydat z peněz a poléhat že ještě vydržej. Je to lacinější než když si ventily potykají s písty.
11.40, 4. 8. 2006, odpovědětAlfu jsem už koupil,takže neukecám nic,ale rozvody měnit určitě budu.Teď akorát čekám na kalkulaci(materiál+práce).Nevíte,kde by se to dalo sehnat nejlevněji?
12.18, 4. 8. 2006, odpovědětKdyž máš ten wagon,nalož celou famílii a udělej si výlet do Nové Paky!
7.56, 5. 8. 2006, odpovědětJak to myslíš?Wagon sice mám,ale je tam v kufru míň místa jak v tom tvém.Aspoň myslím.
8.06, 5. 8. 2006, odpovědětNo píšou to že je menší objem ale rozhodně je do něj mnohem lepší přístup tudíš je mnohem praktičtější
8.53, 5. 8. 2006, odpovědětjinak rozhodně mě neotravuješ proto takovýhle diskuze vznikaj abysme mhly takhle pokecat a poptat se o společným hobby kdyby mě to otravovalo tak tady nejsem
19.11, 5. 8. 2006, odpovědětTak to jsem rád ,že Tě neotravuji.Díval jsem se na Autokelly,na interscars,tam všude jsou katalogy s ceníky,ale nevím ,co všechno ty rozvody mají obsahovat ať jsou kompletní.Já jsem spíš autokonzument a technický antitalent(ale to už jsi poznal).
19.59, 5. 8. 2006, odpovědětHele jestli si antitalent tak si ty rozvody určitě necháš dělat no a oni si vymění to co uváží jinak na konplet rorvody jsou: napínací kladka , vodící kladka , vodní pumpa a řemen. Je tam ještě drážkovej řemen co pohání klimu, servo, alternátor a další dvě kladky ale při defektu těhle věcí k žádnýmu velkýmu problému nedojde zatímco když odejde něco z rozvodů tak je problém mohl bych vyprávět ještě mám doma ohnutý ventily z lancie delty a to ještě bylo to nejmenší když pak sou děravý písty .....
21.49, 5. 8. 2006, odpovědětTak už se v tom začínám trochu orientovat.U autokelly to vychází asi na cca 6tis.A co se myslí sadou r. řemene skf(skf je asi název firmy)?
22.15, 5. 8. 2006, odpovědětskf je určitě firma spíš mě zarazila ta sada a ta cena jestli to je i s kladkama je to možný já si objednal řemeny od gatese a kladky zvláš jo a nezapomen když tam budeš tak vyměn i všechny filtry a olej mě to všechno vyšlo na cca těch 8000,- a máš aspon od rozvodů pokoj než se stresovat že se ti nekde neco vysere jo a na ty kladky drážkovýho řemene a na drážkovej řemen se klidně vybodni pokud vysloveně nehučej tak se nemůže nic stát a když jo tak ti akorát nepude klima servo a altern.
9.32, 6. 8. 2006, odpovědětJa budu měnit rozvody do konce měsíce a kluk co to k němu dávám mi říkal cenu 3,6tis za dvě kladky a řemen a nevím jestli s či bez pumpy ale mam nalítano 75 tis a sam mi říkal že bude stačit jen řemen s kladkama.Tak ta cena co ma autokelly se mi zdá až moc velka?? jelikož mi na začatku měnil olej a filtr +prohledl celý podvozek a platil sem mu 1300. Je opravdu šikovnej, dyštak můžu dát i kontakt ale je od Hradku u Nechanic(hradecko)
16.55, 6. 8. 2006, odpovědětTak to je opravdu levný.Ta cena 3,6tis. je bez v.pumpy.Pumpa stojí cca1,5tis.Dík za nabídku,ale bydlím kousek od Kopřivnice.
18.12, 6. 8. 2006, odpovědětZdá se mi,že dobré ceny má Pop-art .
18.18, 6. 8. 2006, odpovědětto netuším tam sem nebyl
19.01, 6. 8. 2006, odpovědětA pokud ti měnil filtr oleje a olej a platils 1300tak to neni nic neojedinělyho filtr stojí kolem 150,- a litr oleje polosyn.cca120kč/l x 5
19.05, 6. 8. 2006, odpovědětOlej byl Selenia TD a nevim jestli ho za 120 seženeš :o)
19.47, 6. 8. 2006, odpovědětMám zjištěnou cenu kompletu na 2.4 JTD u APM Automotive za cca 3800,- Kč za komplet + něco bude stát práce...
17.37, 7. 8. 2006, odpovědětjo každej svýho štěstí strůjcem ale proč připlácet jen za to že to je origo kvalita se ne vždy odvíjí od ceny
19.20, 7. 8. 2006, odpovědětJo souhlasím, ne vždy origo je nejlepší a nej, ale jak uvedl Tepixj na diskusi alfaromeoclub "Shanel jsem horni rameno na AR156, ceny z druhovýroby 2100,- až 2600,-. Pak sem zasel do IMOFY a tam bylo origos za 1750,-. V origosi je čep TRW", origoš není vždy špatnej, či drahej,ale to bysme se mohli dostat do sáhodlouhé diskuse.btw s olejema to máš jako s pivem je dvanáctka či 10W40,každému chutná něco jiného (jak autu tak člověku :o)
20.26, 7. 8. 2006, odpovědětHorní rameno orig. stojí cca 1700kč.
22.10, 7. 8. 2006, odpovědětmimochodem všichni víme že nejlepší 12ku dělají v Nový Pace. Jinak hele nestáváš se svojí alfou v JIČÍNĚ při vjezdu od NP u takový pumpy jezdívám kolem a dost často tam stává takovej kombajn jako máš ty
21.16, 8. 8. 2006, odpovědětTo:Marek ja byt tebou tak si necham v servise zkontrolovat ty rozvody jdou poznat jestli byly menene kdyz to ma servisni knizku a prohlidka byla ve 119tkm tak si myslim ze je vse vymeneno a neni treba do toho vrazet penize jak rikam na tom remenu to poznas jestli ma nalitano 130tkm nebo 11tkm.Taky zalezi kdy ta prohlidka byla aby nebyly stazene km.
21.51, 16. 10. 2007, odpovědětnaj su Krusovice....alebo Amstel beerˇ:)
10.58, 17. 10. 2007, odpovědětAhoj, prosim Ta, mas nejaky dobry navod pre vymenu tych rozvodov (Alfa 156 combi 1,9JTD)? dakujem
15.50, 25. 1. 2008, odpovědětNech si Toledo :)
22.26, 14. 1. 2009, odpovědětPo dvou a půl letech ho to určitě zajímá :))))
10.08, 15. 1. 2009, odpovědět