Ahoj, doslechl jsem se, že možná mám problém. Jde o to že mám motor 2,0 114kw ve 156ce, a sehnal jsem kliku ze 2,0 nevim kW ale 147ka. Prý mi tam nemusí jít. Chtěl bych se optat co je na tom pravdy, nebo zda jsou hřídele shodné. Otázka 2: Nové simerinky nebo použít staré? Otázka 3: Pístní kroužky, nové nebo stávající? Otázka 4: Dotahování hlavy motoru - možné problémy co nastanou, a utahovací momenty, jestli někdo znáte. Případně jak postupovat, které šrouby první a které nakonec. (Dělal jsem favorita a tam je postup od středu ke krajům). Otázka 5: Jaké problémy nastanou při sundavání spojky, případně rozpojování motoru od převodovky. Předem díky za věcné rady, ne za připomínky ať to necham odborníkům a podobně. Chci si to udělat sám s vaší zkušenou pomocí a tím se to naučit a vychytat chyby. Protože nepočítám s tím že tahle 156ka bude moje poslední.
16.30, 8. 2. 2010, odpovědět,,Jde o to že mám motor 2,0 114kw ve 156ce, a sehnal jsem kliku ze 2,0 nevim kW ale 147ka. Prý mi tam nemusí jít. Chtěl bych se optat co je na tom pravdy, nebo zda jsou hřídele shodné´´ hmm....... asi kutil motorář. ,, Nové simerinky nebo použít staré? ´´ ..... Tak tohle je nejvíc:,,Pístní kroužky, nové nebo stávající? ´´ ...... Škoda 1.3-A.R. 2.0 TS jsou ,,skoro stejné motory´´ ...... PS: Pardón za ,,PŘIPOMÍNKU´´ (....nic osobního, ikdyž....).
19.36, 8. 2. 2010, odpovědětDík za super radu, přesně podle toho to udělam. Jsem kutil, za to se nestydim, myslel jsem že tady jsou lidé kteří s tim mají zkušenosti. Asi se o ně ale dělit nebudou. Hledám rady, to že sem debil už vim když sem si ji nechal zadřít. Bez oleje to nejede. Ale když už jsem to pochopil tak nebudu někomu dávat 20 tisíc za to že mi to nějak udělá! Si to radši udělám nap.ču sám. Začínám po pročítání fora vážně uvažovat o jiné značce, myslel jsem že držíme při sobě, ale asi je to o něčem jinym. Nejde o stejnost motoru škoda a alfa ale o systém utahování šroubů hlavy motoru. Zmínil jsem pouze s čim mam zkušenost.
19.59, 8. 2. 2010, odpovědětTy vole nebuď hysterickej. Ti to říkám jenom jak to je. Jestli jsi fakt takovej kutil, že si chystáš udělat repasi motoru sám na koleni v garáži,tak to všechna čest. Ale soudě podle tvých otázek jako-pístní kroužky starý nebo nový atd..- Tak to jsi teda odvážnej a nebo viz. výše ..... (bez urážky) Když už rozhodim celej motor,tak přeci neřešim pár stovek-tisíc, co se simerngů, kroužků atd. týče. .... PS:nic ve zlým
20.18, 8. 2. 2010, odpovědětNo tak já právě nevim jak se to cenově pohybuje, na internetu jde objednat a najít maximálně blatník, kapota nebo rozvodová sada a termostat, ale nikdo na netu neprodává pístní kroužky, ložiska ojnic, simerinky a podobně. A na to abych někam jel 50 km a tam mi pak řekli že to objednají a bude to stát třeba 10 litrů tak na to taky nemam, budu to dělat postupně co pujde, ted potrebuju akutne vedet jestli tam ta klika pujde, nebo mam zarizovat nejakej vybrus ty moji. a tuhle prodat aby byly penize treba na ty simerinky a pistni krouzky. Jeste pred tydnem jsem zvazoval nejlevnejsi variantu s pouzitim starych dilu, ale ted to asi budu stavet z novych nebo repasovanych dilu aby to slapalo tech nekde na netu zminovanych 350 tisic pod selenii 20K když se o něj bude člověk starat. Ještě před měsícem 3 měsícema jsem si to představoval hodně jednoduše, čim víc mam rad a nízorů tak je to slozitejsi a zamotanejsi a podobne.
20.25, 8. 2. 2010, odpovědětpoviem ti pravdu mal som taky isty motor aj kw a robil som tam novy motor tiez som kupil klukovku a HLAVNE som ju dal premerat odbornikom a oni mi aj skladaly mnotor a ano dal som tam komplet nove klukove,hlavne loziska a aj simeringy...uz ked to mas rozobrate tak ta to stoji len 60e naviac a mas pokoj...skladaj opatrne a hlavne nech to sklada odbornik.tymto pozdravujem panov z alfa romeo kosice.
21.29, 8. 2. 2010, odpovědětVe středu ji vezu i s ojnicema do brousírny, kde mi ji proměří a podle toho jestli bude dobrá nebo ne se bude buďto brousit nebo se objednají nový šály a pak budu řešit dál - objednání píst. kroužků, píst. čepů (asi taky nové), simerinků, a ještě ukecat kámoše co by mi to poskládal (nebo mi s tim pomohl) dělá auta už asi 15 let, sice spíš BMW ale to bude obdobné, si myslim písty klika hlava ojnice šály, to mají všechny auta, ne? Navíc má zvedák na motory a nemusel bych to nikde shánět.
22.09, 8. 2. 2010, odpovědětAhoj, tak som trochu lustroval: Motor 2,0 TS je uplne rovnako identický, bez ohladu na to či bol v modeli 147 alebo 156. Ak sa jedná iba to či je výkonový rozdiel tak ten sa upravoval len kvoli emisiám, inak je to technicky to iste. Ciže ta kluka ti bude sedieť. A čo sa týka tých piestnych krúžkov daj samozrejme nove, pretože to po pár tisíc km rozoberať znova sa mi vidí nezmysel. A čo sa týka uťahovania hlavy to už nechám na iných. čus
21.36, 8. 2. 2010, odpovědětZdar Honzo,nevím co řešíš? Pokud jde o tvuj problem s Motorem tak 2,0 TS je jen jeden. KW neřeš to je upravený jen řídicí jednotkou. Pokud jde o kliku jsou opravdu stejný dost možný že 1,8TS má stejnou kliku. Těsnění nový, at to nemusíš dělat dvakrát.(!!!to je snad jásný!!!) Do tahovací momenty hlavy taky neřeš kup si nový těsnění a u toho máš papír na kterom máš napsaný postup a sílu momentu.(!!!popdle toho to udělej!!!) A pístní kroužky nech bejt na pokoji i s pístama. Tobě se pokud Já vím přidřela na klice tak proč budeš dělat zbytečný věci. Takhle by to řešil každy servis. Jo a pokud se neumíš vyjadřit a někdo se ti posmívá tak by mě zajimalo jestli si dotyčný umí vyměnit kolo u auta a nebo jestli si na to troufne. Alfa nebo fačko princip je pořád stejný. ČUS A HODNĚ ŠTĚSTÍ
22.01, 8. 2. 2010, odpovědětHonzo,ojnice zustávaji,vyměn kliku.(pokud jsou ojnice zdravé) mezi klikou a ojnicí jsou šaly tak ty vyměn a dej tam ty co máš k té nové klice. Pišeš že máš chycenou jednu ojnici, ojnice nemuže byt poškozena šaly ano. (ojnice se muže poškodit,ale né hned musel. až to budeš mít rozebrané tak si to prohlídni)
23.56, 8. 2. 2010, odpovědětmyslim si že je poškozená ojnice, protože ta šála byla asi 0,000001 mm silná, rozžvejkaná. Kdyžtak někam nahodim fotky a pošlu odkaz, ale myslim ze je na vymenu, mam shozenou vanu a ten protikus na ojnici a vyndany saly z ty vadny. Dneska to ještě detailně zkouknu a nafotim a pošlu odkaz. To vám napoví víc. Jinak to začalo trošku klepat, tak mi mechanik poradil výměnu oleje a říkal že to sou hydroštosy a že si musí sednout, jak se jezdilo dlouho na málo oleje. Tak jsem ujel 30 km do Plzně, tam jsem chtěl přejet dvě dodávky tak jsem mu podřadil, dal mu kouř a začalo to mlátit hlasitěji, tak jsem zastavil, ale co teď, tak jsem si řekl že do temposervisu to ještě musí dojet. Cestou přes plzeň cca 5 km mi to dvakrát chcíplo, a uplně se vyšťavila baterka a u temposervisu jsme to nahodili přes agregát a bylo mi řečeno ať si to odtáhnu a shánim si novej motor. Pak přišel kámoš rádobymechanik s tim že mu dam litr a do rána to přes noc opraví a bude to jezdit. Tak jsme shodili vanu a tim to začalo a já začel plácat dohromady postupně pí..viny který už mě stály 14 tisíc a žádný užitek. Jo, mam koupený nový rozvody, vyvažovací řemen, filtry, a blok motoru s klikou. Ve středu budu vědět jestli je dobrá, když nebude, vyhodil jsem 5 litrů + benzín na 300 km. Ale pořád doufám že bude.
5.11, 9. 2. 2010, odpovědětutahovaci moment
10.18, 15. 12. 2016, odpovědětutahovaci moment
10.51, 15. 12. 2016, odpovědět