Dobrý den, mám na Vás dotaz ohledně motoru 2.0 TS - mám alfu již několik let a jsem spokojený. ted s ní mám ale problém. V roce 2004 jsem byl s Alfou v Chorvatsku a tam se mi několikrát přehřál motor až se rozsvítila červená kontrolka. Důvodem byl nefunkční ventilátor na chladiči . Vyměnili to v Rijece a vše v pohodě. Ale nyní po několika letech se stává toto: pokud chci rychle odpálit na křižovatce nebo při jízdě podřadit a přidat - vždy se dostane do motoru olej a strašně začne kouřit. Po chvíli je všechn o zase dobrý, ale nemůžu s autem jezdit jak by se mohlo. V Ostravě v servise to po telefonickém dotazu vztahují k tomu přehřátí motoru a pravděpodobně je nějaká závada na pístních kroužcích nebo něco podobného. Máte s tímto nějakou zkušenost? Děkuji za odpověď Marcel Chrástka, České Budějovice
16.20, 15. 2. 2010, odpovědětono ten olej v motoru musí byť, len sa dostáva pravdepodobne nad piestne krúžky a následne do výfuku=dym.Nepíšeš akú má spotrebu oleja na 1000km.Ten olej sa ešte môže dostať aj cez ventili ked by si mal opotrebované guferá na vodítkach ventilov, ale to by ti pravdepodobne dymil aj pri menšom výkone.ahoj
18.49, 15. 2. 2010, odpovědětAhoj,spotřebu oleje nemám přesně vysledovanou,ale pokud mi auto nezakouří, tak se olej drží na stále hladině uprostřed měrky. Dávám Selenii 5W40-20k Alfa romeo, v Čb ji nikdo nemá, tak si ji nechávám posílat z obchodu z Brna. Jinak mám najeto 212tis km. Moc se mi nechce rozebírat motor,tam asi padne dost peněz. Jinak díky za info.Ahoj
21.20, 15. 2. 2010, odpovědětOmyl, dávám tam 10W40 - Alfa Romeo , Selenia Omlouvám se za chybu
21.22, 15. 2. 2010, odpovědět