Zdravím všechny alfisty. Chci se vás zeptat, jestli jste někdo řešily podobný problém, jako teď potkal mně u mé AR 156 2,4JTD 129kw rv. 2004. Jedná se o otáčky motoru. Při prudké akceleraci mi pouze na 5 a 6 rychlostním stupni začnou zlobit otáčky. Jakmile se dostanou k 3000 prudce spadnou k cca 2800 a motor jako by sebou cukne otáčky vyletí zpět k 3000-3100 otáčkám a motor již akceleruje jen pozvolna. Zdá se mi, že při teplém motoru už to není tak hrozné jak za studena, ale i přesto tam ten problém je. Když zrychluji pozvolna tak se motor chová naprosto v pořádku, problém nastane jen v případě, že např. předjíždím a potřebuji okamžitě zrychlit. Nevíte někdo, co s tím může být? Už jsem si tu něco o problémech s otáčkama přečetl, ale většinou je to na TS motorech a nic se tomu nepodobá navíc je zvláštní, že se problém vyskytuje jen na 5 a 6 stupni. Hoďte někdo nápad díky moc Kenny.
23.31, 12. 3. 2010, odpovědětNoo neviem čo to môže byť dúfam že ti neikto poradí.. Ale keď píšeš že pri teplom to nie je také výrazné ako pri studenom tak to znamená že točíš studený motor cez 3000 ot/min a to nie je dobré vo všeobecnosti.
23.39, 12. 3. 2010, odpovědětdiagnoza to isti...
6.55, 13. 3. 2010, odpovědětTaky bych to viděl na tu diagnostiku. Může to být spousta věcí, ale napadá mě že pokud je to jen při prudké akceleraci jestli to není dvouhmoťákem, ale zase 3000 ot už je dost aby se škubal. Ten to dělá tak na 1300 ot. Mohla by to být i váha, nebo i turbo, chce to tu diagnostiku a vycházet z toho.
7.06, 13. 3. 2010, odpovědětNo na diagnostiku se dostanu až tak za 14 dní a vrtá mi to hlavou! Taky jsem myslel na váhu a turbo, ale to by přece dělalo i na jiných rychlostních stupních než jenom na 5 a 6. Ještě jsem si vzpomněl, že jsem to poprvé zaznamenal po dolití motorového oleje jelikož mi tam chybělo (alfinka papá :) asi 1L na 2000 km :( ) a jen pro úplnost jsme tam toho oleje asi dali o něco víc než mnělo být, ale žádné velké množství, měrka asi o 2 mm nad a olej byl stejný jako tam byl. Tak doufám, že to nato nemůže mít vliv. Mimo to používám aditivum do nafty od Castrol TDA tak to snad tím taky nebude! No nevím. Opravdu jste se nikdo s tímhle nepotýkali? Dejte vědět dík Kenny.
21.29, 13. 3. 2010, odpovědětOlej JTD -ka nezeru !,aj ked tak urcite nie take mnozstvo!!!
21.44, 13. 3. 2010, odpověděthmmm asi ho leju bokem a palubka mi ukazuje zhovadilost a měrka si tipuje hladinu podle aktuální nálady ne? Možná jsem to přehnal s tím litrem ale nejsem daleko jsou u toho smajlíci tak to neberte na deci přesně co takhle řešit hlavní problém a to jsou otáčky dík Kenny.
21.59, 13. 3. 2010, odpovědětKed nemas moznost na dia.,tak skus odpojit vahu. Aspon tuto moznost mas!
23.35, 13. 3. 2010, odpovědětTak přesně tenhle problém řeším teď taky na JTD. Těch příčin může být více, jak vadný ERG, tak váha vzduchu. Me v alfe diagnostikovali vadný snímač polohy plynového pedálu. Ten jsem vyměnil změna nenastala tak sem jel znova na diagnostiku a zjistili, ze po vymene rozvodoveho remene v servisu sesynchronizovali faze. Tech pricin fakt muze byt hodne, takze bez diagnostiky to neodhalis.
22.18, 14. 3. 2010, odpovědětskus cievku na cerpadle pripadne len gumicky na nej vymenit...mal som te isty problem na tomto motore vymenil som gumicky za 50 centov a auto ide ako hodinky...
11.48, 15. 3. 2010, odpovědětTO MAREK...Kde jsi sehnal ty gumičky na ten regulátor tlaku na čerpadle(ty jsi to nazval cívkou),,,Já je nemůžu sehnat,pokaždé mi řeknou,že je nemají v nabídce a rvou mi celý komplet.Ale nechci tam dát nějakou obyčejnou,aby mi to nafta nesežrala,nedejbože aby se rozpadla a ucpala vstřiky...atd....
15.29, 15. 3. 2010, odpovědětzavolej na 604258306
11.43, 16. 3. 2010, odpovědět