helou, po dlhsej dobe pridavam nejaky ten prispevok. Ked som kupil alfu pred rokom a pol, bol na nej upraveny program v RJ. Motor pri zrychlovani pod plnym plynom zhasinal, niekedy len vynechal na sekundu pri 3000otackach, co sposobilo silne trhnutie a tocil dalej. Ked som dal prehodit program na original, zhasinanie sa stratilo avsak trhanie pretrvavalo. Po namotovani manometra na tlak turba sa ukazalo, ze turbo tlaci nad 1,5baru. Nasledna diagnostika vo Fiate a jazda s Examinerom to iba potvrdili. MIestami tlak turba pod plnym plynom dosahoval hodnoty 2.4 baru presne pri spominanych 3000otackach a naslednom trhnuti. Normalna pracovna hodnota je max 1bar pre 2.4jtd 100kW. Motor za takychto podmienok dostava extremne mnozstvo vzduchu, ktore nedokaze pokryt palivom, preto skoci do nudzoveho rezimu. Pricinou tohto problemu je zadreta variabilna geometria turba. Konkretne su to natacacie lopatky, ktore reguluju tlak pomocou regulacneho pretlakoveho ventilu. Ventil sa otvori po dosiahnuti 1baru a pomocou tiahla natoci lopatky, co sposobi regulaciu tlaku a zabrani tak jeho zvysovaniu. Ak je turbo zanese karbonom pripadne trochu zahrdzavene, tak sa lopatky nenatacaju a ostavaju v jednej polohe, tym padom turbo tlaci extremne vela vzduchu nad normalnu hranicu 1bar. Dnes som turbo rozobral a zameral som sa na obal turbinovej casti. Dolezite je vybrat VNT lopatky a vycistit tu plochu pod nimi. Ja som na to pouzil brusny papier hrubej zrnitosti. Je potrebne cistit dovtedy, kym ta plocha nie je uplne hladka. V mojom pripade bola velmi drsna s kuskami hrdze. Na fotke este vidno stopy ako boli lopatky zaseknute. Mozno by nebolo od veci to dat na sustruh a zabrusit do absolutnej roviny. Samozrejme treba vycistit aj ostatne veci. Po tejto operaci kedykolvek zoslapnem na podlahu turbo sa nepohne nad 1bar, okamzite reguluje tlak, je jedno na akom prevodovom stupni. Ziadne trhnutie ani nic podobne. Nejake fotky najdete tu http://pokec.azet.sk/x-one-x/fotoalbumy?i9=f1284cacc356 album s nazvom Garret cistenie. Princip a nazorna ukazka VNT turba je tu http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc Este doplnok: je AR 156 2.4 jtd 100kW rok 1998.
23.20, 21. 3. 2010, odpovědětSlávo, mám podobnej problem. Když se motor dostane do otáček okolo 3 tisíc, příjde o tah a začne kouřit. Přetlak vzduchu chápu, ale pokud by se dostal motor do nouzového režimu, nepřestal by dávat i naftu?
20.26, 4. 4. 2010, odpovědětU mojho sa takto prejavoval nudzovy rezim, ze odstavil vstrekovanie na tu sekundu(trhnutie) alebo celkovo, ked zhasol motor.
19.50, 5. 4. 2010, odpovědětU mě taky na examineru zjištěn větší průtok vzduchu.Zkoušelo se měnit - váha, EGR a nic.Akorát,že auto jede normálně a ta chyba po výmazu vyskočí,tak po 5 nastartování ihned po startu.Mám 2,4 JTDm myslíš,že by v tom mohlo mít prsty turbo.
20.17, 5. 4. 2010, odpovědětměl jsem naprosto stejnej problém a i mně pomohlo vyčištění turba
0.06, 6. 4. 2010, odpovědětSlávo, i černým kouřem? To mě mate.
13.04, 6. 4. 2010, odpovědětNazdar mam taky problem kolisu mi otacky nie len pri jazde ale aj na volnobeh bud len kolisu alebo to celkom skape .mozete mi niekto poradit
15.15, 8. 4. 2010, odpovědětNo, tak bych se zkusil asi podívat na čidlo otáček. Pokud se to takhle "houpe" i na volnoběh. Bývá to nejčastější příčina
14.19, 9. 4. 2010, odpovědětcasto to byva opotrebeny snimac tlaku paliva, alebo netesny vstrek.
8.19, 10. 4. 2010, odpovědětno tak uz som vyskusal vsetko a stale mi to trha! jebem aj celu alfu mam 2,4 jtd 20v
14.27, 12. 4. 2010, odpovědětPeter: A diagnostika je čistá?
12.14, 14. 4. 2010, odpovědět