Zdravím, nemáte někdo zkušenost s provozem na E85 u Alfy 156? Zajímala by mně hlavně motorizace 2,5. Teoreticky by to měl ten motor spálit bez problémů i bez přenastavení ECU, ale jestli s tím máte někdo zkušenosti radši se předem poradím než to tam naliju. Díky za reakce.
19.20, 25. 3. 2010, odpovědětVelkou výhodou tohoto paliva u vybraných čerpacích stanicích je cena, která je minimálně o 30% nižší (průměrná cena v ČR 22,90 Kč / 1 litr), nemusíte mít nádrž navíc, zvyšuje se výkon motoru na základě vyššího čísla oktanové směsi, spotřeba je i trochu nižší a samozřejmostí je nižší DPH než u běžných pohonných hmot. Tento kit Vás neomezuje tankovat poměr benzínu a bioethanolu libovolně, dle možnosti přislušné čerpací stanice. Jednoduše a levně: pokud uvidíte čerpací stanici s palivem E85, natankujte do plna! Zda bude v nabídce jen benzín natural, natankujte pouze to nezbytné! Nezáleží tedy na vzájemném aktuálním poměru těchto paliv v nádrži vozu!
19.57, 25. 3. 2010, odpovědětA co tedy je lepší - E85 nebo LPG? Zde je každá rada dobrá - toto rozhodnutí záleží na individuálním stanovisku. Finančně je přechod na E85 (montáž řídící jednotky) oproti LPG až 3x levnější - i tak ale záleží na stavu, stáří a hodnotě vozidla. U E85 není potřeba montáž přídavné nádrže, odpadá tím její pravidelná zákonná revize. Distribuční síť zase hovoří pro plyn - nicméně čerpacích stanic s E85 přibývá a situace začíná být podobná jako byla s LPG na jeho počátku - poptávka tu je a nabídka bujně roste. V zahraničí je situace obdobná, v mnoha zemích nás už dokonce o několik let předběhli. V provozu pak vykazuje LPG i E85 stejné náklady - ceny paliva jsou na stejné úrovni, spotřeba je srovnatelná... Jednu výhodu ještě E85 má - vůni z výfuku - spalovaný líh má svoje (příjemné) aroma, a každý milovník domácí pálenky ihned pozná, že někde v okolí otevřeli kotel. Váš vůz bude vonět jako flambovaná tequila...
20.05, 25. 3. 2010, odpovědětV případě vašeho zájmu o dovybavení vozu možností provozu na E85 je nejprve nutné posoudit, zdali je akce vhodná a výhodná. Rozhodnutí je na vás, takže pokud máte opravdový zájem, je dalším krokem prohlídka palivové soustavy a zapalování. Vůz ovšem musí být v motoricky bezvadném stavu - práce na motoru "na odpis" nemá žádný smysl. Před započetím prací se děla obvykle počítačová diagnostika, která ukáže stav čidel a odkryje i stav katalyzátoru a lambda-sondy. Mimochodem - málokterý motorista ví, že pro správný a hospodárný chod motoru je nutné měnit jak katalyzátor, tak lambda-sondu, a to v závislosti na ujetých kilometrech, ale i kvalitě tankovaného benzínu (v intervalu 60.000 - 150.000 km !). V některých státech je to zákonné nařízení! U starších vozů se doporučuje vyčištění palivové nádrže - např. po dvacetiletém tankování benzínu, který zvláště u nás mívá hodně mizernou kvalitu, může být na dně nádrže až několikamilimetrová vrstva ropné a prachové hmoty, někdy pevně usazené, jindy spíš připomínající tekutý jíl. Tohle vše etanol krásně rozpustí a pokud to nezachytí (a neucpe) palivový filtr, musí to vše projít až do motoru, kde to možná shoří... (ve skutečnosti se to ale dostane do oleje a pokud to nezachytí doopravdy kvalitní olejový filtr, působí to v motoru jako brusná pasta)... Kvalitě jízdy to nepomůže a bývá to předmětem zoufalství a stížností na nepravidelný chod. Další prací je tedy výměna motorového oleje a hlavně filtru - na dobrém a čistém oleji záleží v průběhu prvního tisíce kilometrů hodně - etanol postupně čistí nádrž s palivovým vedením a pomalu se "prokousává" až k těm nejmenším částečkám, které již palivový filtr nemusí zachytit. A co nezůstane ve filtru paliva, dostane se přes válce do oleje - takže po přechodu na etanol platí ze začátku jen jedno - čistit a čistit, filtrovat a filtrovat... Při této první "etanolové" výměně oleje se doporučuje olejový filtr mimořádné kvality, prověřený realitou, nikoliv reklamou - běžné sériové papírové filtry tady nejsou to pravé ořechové... Při montáži samotné pomocné řídící jednotky je nutné brát ohled na specifické konstrukční vlastnosti motoru - jinak se postupuje u motorů s jedno- či dvoubodovým vstřikováním (TBI), jinak např. u vícebodového vstřikování a úplně jinak např. u amerických motorů Vortec... Některé jednotky je možné vybavit vypínáním, u některých vozů pak palubní řídící jednotka umožňuje plně automatickou činnost. Některé jednotky je nutné kalibrovat podle specifických podmínek vozidla. Po skončení montáže se velice naléhavě doporučuje výměna vzduchového filtru a zapalovacích svíček (proč - čtěte >ZDE<). Přitom je vhodná i inspekce zapalování - někdy je nutné očištění, jindy rovnou výměna hlavy a palce rozdělovače a zapalovacích kabelů. Inspekce palivového vedení je také dobrá věc - popraskané hadičky a netěsnící "těsnění" nesvědčí ani benzínu, natož lihu, který má navíc tu vlastnost, že "vysušuje" - tedy scvrkává narušené staré hmoty, vyráběné v dřívějších dobách jako náhražka kvalitních gumových hadiček. Tento problém nemívají zahraniční vozy od konce 80-tých let, ty naše ale bývaly montovány z bůh ví čeho... A dobrá víra ve zlaté české ručičky našich "opravářů" zde taky nebývá přínosem: tady se kompromisy netrpí - tady se kompromisy vymstí ! Každopádně však nemá smysl měnit filtr paliva ihned - je ještě příliš brzy, během následujícího tisíce kilometrů se stejně zanese znovu. Tedy pokud váš stávající filtr ještě za něco stál - pokud to byla hmota bahna připomínající rohožku před zemědělským družstvem v době řepné kampaně, pak je okamžitá výměna na místě !!! Do jisté míry je přechod na E85 vlastně jakýsi "záběh" vozidla - a čím starší a zanesenější vůz byl, tím je "záběh" - tedy očista - intenzivnější. Prostě - váš motor chytil druhou mízu, dopřejte mu tu šanci - je to hlavně šance pro vaši peněženku!
20.11, 25. 3. 2010, odpovědětAby měl přechod na E85 žádoucí výsledky, je nutno provést úpravu délku vstřiku paliva do válců - zabudovat pomocnou řídící jednotku vstřikování. Námi dodávaná rekalibrační jednotka prodlouží vstřik o přesně nutnou dobu (v řádu milisekund) - provoz tím bude optimálně hospodárný a maximálně výkonný.
20.44, 25. 3. 2010, odpovědětTak to je každopádně zajímavé nicméně mně zajímá, zda někdo zkoušel jezdit s Alfou na ten ethanol bez úpravy. Mít sice upravené auto přímo na tohle palivo je určitě dobrá věc ale kdybych měl do té úpravy investovat 25t tak bude návratnost někde v nedohlednu a raději bych to dal do přestavby na LPG. Vrážet tolik peněz do přestavby auta na palivo které je o 8Kč levnější než benzin mi přijde trochu mimo mísu.Možná u nového auta by to nebylo špatné, ale tady....
11.58, 27. 3. 2010, odpověděteste ktomu prirataj nesmyselnost biopaliv a E85= fraska
16.01, 29. 3. 2010, odpovědětblablabla reklamni keci Zkusenosti z praxe s 1,8 TS (a bez reklam): koupena jednotka na uprav vstriku na e-bay, montaz jednoducha - v podstate jen bypass vstrikovacu a hura na E 85. Nutno podotknout ze v te dobe (na podzim), stal litr E 85 za rohem na cerpacce cca 13 Kc (snad nejlevnejsi v CR) - a to uz je rozdil. Po nastaveni jednotky metodou pokus - omyl (doba prdlouzeni vstriku) provoz jen na E 85. Spotreba stoupla na cca. 10l z 8l u naturalu 95. Motor slapal jako hodinky, kontroloval jsem mazani (bezne pouzivam selenii 20k) a rovnez bez problemu. Diagnostika kricela, ze se neustale kalibruje lambda sonda - pri startu. Myslim ze je mozno ji podobnym zpusobem i odpalit, ale praxi neovereno - moje prezila. No a ted zaver: nastala zima. Motor zacal spatne startovat, coz se dalo jakz takz kompenzovat nastaveni jednotky, ovsem studene starty nebyly to prave orechove - kolisani otacek, chyceni na podruhe apod. Po lehkem zahrani pracoval spolehlive. Pak ovsem nastalo povolene zvyseni cen - az na 23 za litr. A ted si to spocitejte nakladama na 100km (ted): E85 - 10x23=230Kc , natural 8x30=240Kc. Takze ekonomicky efekt nula a jednotka lezi v garazi:D
18.42, 29. 3. 2010, odpovědětA máte ještě tu řídící jednotku ? (přece jenom už uběhla nějaká doba od vačeho příspěvku). Na jakou Afu (obsah) jí máte skalibrovanou a byla by na prodej??
22.53, 3. 9. 2010, odpovědět