Zdravím, procházel jsem fórum a nějak z toho nejsem moudrej tak se zeptám: Mám AR 2.4 JTD SW. Při studeném startu se z pravé strany motoru někde poblíž klínového řemene ozývá nepravidelné cvakání/klepání po dobu několika vteřin. Spíš čím je motor studenější, tím ten zvuk trvá déle. Současně je slyšet i nějaký jiný kovový drnčivý zvuk (nějaká kladka?). Mechanika navštívím, ale můžete mi poradit co by to mohlo být?
4.12, 1. 4. 2010, odpovědětk té terminologii - mikrořemen je to co jsem já nazval klínovým řemenem tj. řemen na pohon alternátoru, serva, klimatizace? A ta řemenice je součástí tohoto mechanismu složeného z několika kladek, řemene... ??? Jen abych měl představu, moc se v tom nevyznám tak se ptám Vás profíků :-) . A co v ní cvaká?
3.20, 2. 4. 2010, odpovědětMozno poradim. Sice som mal len benziny zatial ale ak ti pri studenom starte nieco klepe resp. cvakaa tak to su vacky ci ventily neviem ako sa to vola.. Ale ide o to , ze olej je steceny v olejovej vani a v zime je hustejsi ako v lete a tak chvilu trva kym sa dostane vsade. Ale ked pridas plyn tak to skoro hned prestane. Nic vazne, skor bezna vec. Napr ja som dnes menil olej a a bolo teplo ale chvilu to cvakalo kym novy olej presiel celym systemom.
21.50, 4. 4. 2010, odpovědětMám taky 2.4JTD ... u mě tento zvuk co popisuješ vydává čerpadlo serva, jelikož má vylágrované ložiska ... jak mile se motor trochu zahřeje, tak zvuk úplně zmizí...
11.14, 5. 4. 2010, odpovědětjá má to samé a dělá mi to to stejné... kamarád mi řekl: Začně ti to vydavat piskavej či cvakavej zvonivej zvuk za studena, postupně se ten zvuk začne ozyvat i normálně na volnoběh a jak pujde čas tak to bude zvonit či cvakat nebo co pořád a bude to nabírat na intenzitě s otáčkama. Jak kamarád řekl, tak se taky stalo. Jeho diagnoza byla ta že odešel jistý silentblok na řemenici. A vergikt: Potřebuješ novou řemenici se silenblokem a stojí ted v akci něco přez dvojku. A tak jezdím dál s piskacim motorem a jsem akorát nasranej nebot na to prozatím nemám.
15.18, 7. 4. 2010, odpovědětTak mám teď dilema... potřeboval bych nechat opravit potřebný díl, ale co to teda je? Když to budu objednávat, nechci měnit něco zbytečně, nemám na to peníze....... abych to shrnul: začalo to 5ti vteřinovým cvakáním po startu studeného motoru, teď zhruba po čtrnácti dnech je z toho 5ti minutové nepravidelné hodně hlasité klepání slyšitelné klidně z 50ti metrů. Zvuk je jako kov na kov (není ale cinkavý), skutečně spíše jako kdyby volný řetěz mlátil do stěny průchodu, kterým probíhá (přirovnání), při přidání otáček se zdá že se nejrprve rozklape rychleji a pak ztichne, po sundání nohy z plynu klepání pokračuje --- klepání přestane až když se motor zahřeje, nastartováný teplý motor ten zvuk nevydává, den ode dne je klepání delší, současně se ozývá kovově cinkavý zvuk a možná i popískávání, které většinou přetrvá i s teplým motorem, zapnuti klimatizace na klepání nemá žádný vliv.................. Několik dní auto ještě potřebuji, nerozletí se mi tam něco??? Potřeboval bych vyloučit to, co vy to být nemělo - můžete se o to někdo pokusit??? Padlo tady, že by to mohla být? ------------ŘEMENICE nebo ČERPADLO SERVA nebo v podobném tématu VOLNÝ ŘETĚZ U OLEJOVÉHO ČERPADLA (tuším) - co je z toho nejpravděpodobnější vzhledem k mému dost detailnímu popisu????
19.42, 15. 4. 2010, odpověděthele.. pokavat se ty zvuky z 5ti vteřin jsou během 14 dnů 5ti minutový....tak s tím bych radši nejezdil at nezkurvíš ještě něco jinýho... co je to konkrétně těřekne mechanik a ž se podívá na rozvody... a objednáš jenom co je opravdu třena.. ale nezoufej bude to nějaká blbost.... jinak já mam alfu benzináka, ale moje služební dieselová felicie má 523 tisíc a to jsou zvuky z motrou. Pořád čekam, že to klekne a vono furt nic a nic... klekni mrcho chci nový auto!!!!!!! :-)
21.17, 20. 4. 2010, odpovědětPro úplnost, jelikož většina témat nemá psanou příčinu, dodávám, že to byla napínací kladka.
23.25, 5. 5. 2010, odpovědětno já měl ten samí problem. Po vymene rozvodu to prestalo a ted zas a to je mam menen chvili... Nemuze to byt napinaci kladka klinoveho remene?
7.56, 6. 5. 2010, odpovědětTak jste to dali Frantou dokupy?
6.35, 6. 5. 2010, odpovědětto mako: jestli chceš napiš na mi na mail, popíšu ti jak zjistit jestli je to ta napínací kladka jako u mne
9.21, 8. 5. 2010, odpovědětpřesne to same mi delalo minulou zimu a s prichodem jara to samo od sebe odeznelo a musim zaklepat ze se to tedka letos v zime nevratilo:)) Takze nevim co to mohlo byt
15.32, 2. 2. 2014, odpovědětdela me na 2,4 jtd 110kw to stejne uz rok vzdy max 5 vterin a je to pryc nic se nezhorsuje.. a v lete to neni slyset prakticky vubec..takze bych to neresil:)
9.52, 4. 2. 2014, odpovědět100 % velká řemenice na klínovým řemenu na klice - je odpružená a chová se velmi podobně jako dvouhmotový setrvák...pokud je načatá, tak za studena cinká...
11.37, 10. 2. 2014, odpovědětje možne že by to zpusobovalo i cukaní auta?
11.10, 11. 2. 2014, odpovědětAhojky kluci. Mám problém a už nevím kde hledat. Prošel sem vše a už nevím. Za studena když nastartuji tak se jakoby od nasávání vzduchu do filtru ožívá dunění, jak když je prasklí výfuk. Vše sem prošel, ale sání ani výfuk nikde nic. A divné je ze když se motor ohreje na normálních 90° tak je ticho. A přede si jak kotě. Výkon ani kouřivost se nezměnila. A rozvody vstriky a těsnění a hlava dělaný cca před 9tis km. Poraďte jestli nekdo nevíte?
18.02, 21. 3. 2020, odpovědět