Zdravím! Potřebuju poradit ! Koupil jsem si AR 147 1,6 TS 88kw. Za cestu Praha - Ostrava si vzala 1 litr oleje. Motor šlape jako hodinky,vůbec nejde slyšet, všechno se jeví v pohodě. Když se auto nastartuje a je studené,tak z výfuku nic nedýmí a voní to krásně spáleným benzínem,ale když to jen trochu projedu a motor se zahřeje,tak začne z výfuku dýmit a jde z toho cítit spálený olej. Při vymontování jedné svíčky,byla celá od oleje. Prosím poraďte co s tím mám dělat! Díky moc
20.23, 11. 4. 2010, odpovědětJo a motor má najeto 120 000 km a lil se tam podle servisní knížky posledních 60 tkm olej 5w40
20.24, 11. 4. 2010, odpovědětbenziny papaju olej ...poniektore aj ked si myslim ze liter je dost vela na taku streku .... daj to mechanikovy nech cekne motor ci nedycha
20.42, 11. 4. 2010, odpovědětJako že by to šlo přes písty(pístní kroužky) ?? To jsem si totiž původně myslel ale někdo mi tvrdil že je to na 90% těsnění pod hlavou ... Raději se proto ptám,protože se mi to nezdá ...
20.47, 11. 4. 2010, odpovědětcez kruzky by ho salo iba ak by boli v haji stieracie. tesnenie fuknute - to by si ten olej videl bud vyteceny alebo vo vode zmiesany. prva najjednoduchsia vec je pozriet guferka na ventiloch, nedavno som to tu pisal. ked su volnejsie drieky taha to olej z hlavy a fuk ho rovno na sviecky :)
11.33, 12. 4. 2010, odpovědětTak jsem našel v nádobce na vodu olej ... Teda ta voda je taková mazlavá a jsou tam takové olejové fleky trochu ... Může ten olej pro chladící soustavu znamenat nějaký problém ?? Nebo to stačí jen vypustit a nalít novou chladící směs, po tom co se závada opraví ?
14.11, 12. 4. 2010, odpovědětno treba to potom vyplachnut sajrajtom na to urcenym. guferka som teraz kupoval 16 ks za 30 Euro, tesnenie na 1.6 do 50 Euro. Ked budes mat dole hlavu, rovno daj aj zabrusit ventily, nech to mas hotove uplne. a tych 120 tkm . . . no neviem, mas tam uz druhe rozvody ? ja byt tebou, dam to vymenit vsetko naraz ked uz bude ten motor otvoreny a potom sa s tym uz nemusis viacej srat kazdu chvilu.
15.49, 12. 4. 2010, odpovědětAhoj. Ten olej v nádržke už naznačuje že je niečo v neporiadku určite tam nemá byť, aj ked je ho tam málo.Tak že nájsť dobrého mechanika, dá dole hlavu vymený tesnenie pod hlavou a skontroluje guferá na vodítkach ventilov.Ja by som na tvojom mieste ich dal vymeniť všetky 16 a máš istotu, že olej z hora na sviečky nepôjde samozrejme ak nie je puknutá hlava.Neviem či je správne tam dáváť olej 5W40,mám tiež 156 1,6 a lejem 10W40.Maj sa
15.59, 12. 4. 2010, odpovědětPeter a Marek díky za užitečné rady ! Snad se to dá všechno dokupy. Plánuju tam nalít 10w40,když tam má být.
16.21, 12. 4. 2010, odpovědětkdyž už budeš mít dole hlavu, tak ji nech hlavně odzkoušet, na lancii jsem vyměnil jen těsnění a ona to byla hlava a musela znova dolů :-(
21.21, 12. 4. 2010, odpovědětja mam 1,6 TS a nedolievam olej vobec.
21.57, 12. 4. 2010, odpovědětV servise mi borec řekl, že to bude asi určitě fučet přes pístní kroužky a že to vypadá tak na poloviční generálku motoru. Tak se ptám jestli někdo neznáte dobrého motoráře v okolí Ostravy ?? Dík
12.05, 13. 4. 2010, odpovědětzajímavé názory.ale jak máš v chladící kapalině olej,tak bych to typl na těsnění pod hlavou ale to by ti musela chybět nejspíš i voda v chladiču.ale záleží jak je fouklé no.jak tu někdo říkal.rozebrat a občíhnout to.Ale 1litr oleje???to bude tím že tam máš moc řídkej nejspíš.nalij tam 10w40 s molibdenem
19.47, 13. 4. 2010, odpovědětno to ani nie su nazory, ale fakty. jedno z toho to bude urcite
20.22, 13. 4. 2010, odpovědětNo,tak ta chladící kapalina s olejem prý vypadá jinak ... Sice mi příjde mazlavá a je tam pár takových nějakých olejových fleků vevnitř,ale prý to určitě není tím těsněním... A rozebrat a kouknout si myslím že není moc reálné ! Proto hledám nějakého dobrého motoráže,který by na to kouknul a potom hned i opravil .... I kdyby to bylo něco horšího teda. Nechci to dávat do autorizovaného servisu. Stejně tomu až tak nerozumí a je to dost drahé na můj vkus.
21.47, 13. 4. 2010, odpovědětto je pravda, v servise sa za toto nedoplatis. pritom to nie je nic zlozite rozobrat a vymenit aj doma. najvacsi problem vidim v zlomenych skorodovanych skrutkach na vyfukovom potrubi ked sa bude zhadzovat z hlavy. ale nechcem ta strasit.
20.35, 14. 4. 2010, odpovědětAhoj,mokra svička-špatne kroužky,pro jistotu změř tlak ve valcich,autu vic než 10 let-vyměn gufera,olejova skvrna v chl.cap.-těsněni pod hlavou
23.21, 13. 4. 2010, odpovědětbýt těsnění pod hlavou,tak se ti to strašně přehřívá a v chladící kapalině se sem tam nějakej mastnej flek najde.to je normálka.a frydex je takový ulepený.Těžko říct takhle z hlavy když se na to nikdo nepodívá.ale ten olej vyměn.ten motor má něco nalítaného a řídký olej mu nepomůže
7.42, 14. 4. 2010, odpovědět5w-40 není řidší než 10W-40 pletete si pojmi z dojmi.
21.00, 14. 4. 2010, odpovědětTo ale nic nemení na tom že se má dodržet specifikace SAE i API.
13.52, 15. 4. 2010, odpovědětByl jsem si změřit kompres válců a bylo zjištěno že na každém válci je +- 11 atmosfer. Nevíte náhodou jestli je to málo nebo hodně ?? Díky ps. vím že kompresní poměr je tam 10,2 : 1 ale to není to samé jako tlak.
18.17, 15. 4. 2010, odpovědětA jak jste to měřili?? Pokud je to měřený na točení starterů, tak by to mělo dát až 14-15 bar. Nevím ale jestli je 11 bar už málo nebo ještě dobrý. Duležitější je to změřit na volnoběh s vypnutým válcem, tam by tlak neměl padnou pod 10 barů. Na to je pořeba sonda a osciloskop. Osobně jsem byl u měření Opla 1,4 benzín, který na startér tlačil 14 barů a na volnoběh 4,5 baru. Chce to mechanika který má vybavení a znalosti.Udělá diaknostiku a spávně určí závadu. Snad to jsou jen ty gufera na ventilech.
19.38, 15. 4. 2010, odpověděttak to si prosim vysvetlit - meranie tlakov sondou a osciloskopom. tych 11 ma dobre. s tymi tvojim 14 volnobeh / 4,5 na starter, to sa mi nechce verit. co bolo s tym motorom ?
21.04, 15. 4. 2010, odpovědětMísto svíčky se našroubuje redukce, v ní je tlaková sonda. Ta se napojí na osciloskop. Ten ti ukáže časový průběh signalu z tý sondy. Ten mechanik u kterého jsem to viděl, vlastní 4kanálový osciloskop, který ukládá data do notebuku. Z takto realizovaných měření se dá zjistit spoustu věcí. PS: u toho Opla identifikoval vadná zdvihátka
10.05, 16. 4. 2010, odpovědětPřesně obráceně! Na startér 14bar, ale na volnoběh 4,5 barů. Nedrželi ventily. Protože tlak motor držel na startér, tak nemohlz být podpálený. Pak měřil tlak v mazání zda není zaseknutý pojistný ventil.Mazalo to normálně okolo 5 baru. Nebyli tam špičky nikde špičky nad 8 baru při kterých už seřizování zdvihátek nefunguje, tak jediná příčina stráty tlaku byli samotná zdvihátka.
10.16, 16. 4. 2010, odpovědětBylo to měřeno na startér ... jestli ti ten opel dával 14,tak těch 11 je asi dost málo(nejméně jsem měl 10,7) :( Babrák v takové kůlničce kde ani nebylo místo na auto mi řekl, že by celý motor udělal tak za 50 tisíc ... Tak jsem se uvnitř málem roztrhnul smíchy a jel jsem pryč. Jedu asi do pořádného servisu. Vidím že to nemá význam. Pomalu najedu více na benzínu (a oleje) než by mě mohla stát ta oprava kdybych to řešil hned pořádně. Slyšel jsem něco o Dolním Benešově,že tam jsou nějací Alfaři,co dělají motory. Neznáte někdo kontakt ?
20.25, 15. 4. 2010, odpovědětČau, mám pro tebe tel na motoráře alf v benešově, zkus mu zavolat jestli to máš blízko 608246750 já totiž s mojím 1.8TS mam podobne problemy, horší je že už mám motor přidřený, tak sháním nový, měl by být levnější než go motoru, v němcích se dají koupit celý bouračky za 600-700 euro i s dobrym motorem, za go das nejmin 30 litrů
7.02, 17. 4. 2010, odpovědětjo a taky mi dej pak info kdyby si tam jel, ja řeším ten samy problem jako ty GO, nebo ne?
10.30, 17. 4. 2010, odpovědětJo,díky za číslo! BTW je to Dolní Benešov za Hlučínem ?? Ještě jsem tam nevolal.Nejsem si jistý, jestli bude nutná komplet GO nebo ne.Zatím mám na zkoušku nějaké adetivum do oleje a mám pocit že se dýmení omezilo.(možná to je počasím,že není takové vlhko) Nechce se mi práě vyhodit 30 litrů nebo kolik za auto,které normálně jezdí a tváří se na první pohled naprosto normálně.Proto se snažím zjistit a sehnat nejlevnější,ale efektivní řešení problému.
20.29, 17. 4. 2010, odpovědětsrry,psal jsem to já. Slukar
20.29, 17. 4. 2010, odpovědětSorry, jsme si asi trošku nerozuměli, já myslel benešov u prahy, takze ten tel je na mechaniky tam, ale nemyslim že je blbost do motoru mrknout co je špatně, mě ma 1.8ts za trasu Praha-zlín vzala litr oleje,sice tam byla hodně řídká 10W-6Oracing ale stejně, po zahřátí motoru stoupá dým z měrky oleje, i dolévacího víčka, a jde modry dym vyfuku, mechanik mi řekl že to je přidřené nahoře i dole, tzn. dole asi na klice a nahoře asi na vahatkách nebo ventilech, záleží jestli nejsou chycené taky písty, jinak při jízdě po městě pohoda, motor šlape jak hodinky, olej nežere, jen při tom zapřahu na dalnici, no nic ale doporučil mi spíš výměnu motoru, je levnější a taky jistější, nikdy nevíš jestli se ti i po go motor znovu nezadře, sám doufám že ne protože tento typ motoru je k nesehnání, takže budu muset obetovat tak 30 a jít do go
22.18, 17. 4. 2010, odpověděttam rovno daj 1.8
20.36, 18. 4. 2010, odpovědět