TOz sem si poridil jeden peknej Sportwagon s 1.9 16V z r. 2003. Velmi zachovaly az zanovni stav v plne vybave, se serviskou a 103t km. Vse ok, zadny problem az na to ze me obcas hodi do nouzovyho rezimu s hlaskou engine control failture. Zastavim, vypnu zapalovani, pak zapalovani zapnu, vyskoci Check OK a jedu v poho dal. Dela to tak po 500 km, vetsinou v situaci kdy vytocim 4ku nad 4tis a chci preradit dal. Auto stalo pred tim asi 2 nebo 3 mesice, mozna nekde neco zatuhlo... :-) Ma nekdo nejakej napad co by to mohlo byt? Navsteva servisu me zrejme nemine, diagnostiku doma nevlastnim.
21.04, 15. 4. 2010, odpovědětdiagnostika ukaze viac. asi zatuhnuta regulacia turba...
21.40, 15. 4. 2010, odpovědětSevas, mal som ten isty problem.Musel som nakoniec vymenit turbo.Skus este pozriet na pneumaticky ventil ovladania turba,alebo snimac tlaku v sacom potrubí.Ale myslim ,ze to budú tie zatuhle lopatky.
1.44, 16. 4. 2010, odpovědětDik, mam taky podezreni na zatuhly lopatky. O vikendu se na to vrhnu a uvidim, budto to pomuze nebo ne :-)
1.50, 16. 4. 2010, odpovědětSkus precitat moju temu, mozno mas ten isty problem. http://www.alfa156.cz/diskuse/technika/113681
9.15, 16. 4. 2010, odpovědětahoj, mam ten isty typ motora, ten isty rocnik, len mam nanej 180 kilokilometrov..., ale to je jedno. Mal som podobny problem s nudzovym. Odstranil mi to jeden sikovny Clovek v KE ± popisanym postupom. Predtym som stihol spravit diagnozu, kde "specialisti" vedia vycitat, len vysoky tlak v sacom blabla... Takze kym som nevymenil podla ich odporucania snimac tlaku,tak vraj to on zle hlasi,tak som ho changeol, a samo ze problem zostal. Ak Ti mozem poradit, diagnostika by bodla, ale ak bude problem s tlakom tak.... to neznamena ze musia byt hned zatuhle ci ake lopatky T., to somsi podla tychto diskuzii myslel aj ja a iniciativne som odmontoval turbo, ktore bolo bez chyby, ako nove, takze som ho dal spat(4hod demont+vizu obhliadka skuska vyvevou v turboservise+3hod. mont.spät). Mas 2003 rocnik,kde tieto problemy s lopatkami, niesu tak caste ako u starsich AR... Natacanie lopatiek Ti v NORMALNOM Turbo servise na tomto motore zisti aj bez demontaze!!! skusil mi to s tou "podtlakovou vyvevou" (chodilo bez zadrhania, drzalo podtlak, atd..) a vie to skusit aj bez demontaze!!, co uz... Ak ten nudzovy bude koli <>tlaku..tuje jedna z verzii :ad1.preventivne rozober EGR a vysyp tu sadzu v tele elmagnetu, cize oddel tu ovladaciu cast od vetilu(skus ci chodi tycka bez zadrhania), ad2.skontroluj hadicku, od aj do elmagnetu co ovlada natacanie lopatiek, dole je gumena, takze mozno bude popraskana, alebo proste netesni(u mna po 180tis bola ok) ad3.PROBLEM u mna bol v V inom ELMAG ventile, ten co ovlada to natacanie Turba, je namontovany z vnutra prednej masky nalavo od uzavieracieho mech. a v hornej casti. Idu k nemu tie spominane hadisky a kabliky. Normalne spinal, drzal podtlak, ale urcite nie ako ma, lebo po vymene auto nehadze do nudzaku a nema ani mikro-mikro trhanceky, co sem tam malo. Na tomto type mot, sa neda tento typ elmag diagnostikovat:( ad4. vraj, ale vraj na tychto forach sa pise ze to moze byt netesnost niekde v sacom potruby od vystupu z turba cez medzichladic(intercooler) az po vstup cez skrtiacu kl.(ja som len rozobral hadice podotahoval tie stah. pasky) ad5.moze to robit aj vaha vzduchu...?? P.S:dufam,ze nemas EGR zaslepeny!! fine
10.50, 16. 4. 2010, odpovědětDiky za poznatky a rady, jeste jedna vec ktera by s tim mohla souviset - netusim od kolika otacek ma turbo davat plny tlak. U me je to kolem 2200 - 2500 ot, jak kdy. Ve specifikacich jsem vycetl zatah nekde kolem 1800, ale jestli plny to uz sem se nedovedel. Spotreba ok, lehce pres 5 litru pri "normalni" jizde.
11.22, 16. 4. 2010, odpovědětahoj, u mna pocitovo, tesne pod 2000, ked das na podlahu, tak na 2000 je uz urcite full a tesne pod ±4400 "vydychne" ten vrch sa mi tazko sleduje, vacsinou to tocim ked je uz "zaujimava" situacia:) ... 1,9JTD 103kW
12.12, 16. 4. 2010, odpovědětTo je na spínání turba docela dost toček, mně se začíná ozývat kolem 1500-1600 a tak to má být.
13.39, 16. 4. 2010, odpovědětNa 99% mas prasnutu fadicku co ide z motora na podtlakovy ventil a turbo. Zhod ju z ventila.Je v predu hore hned ako je zatvaranie kufra. Ked ked nastartujes musi byt na nej riadny podtlak .Ak nie tak je prasnuta a treba skontrolovat kde a vzmenit.Mal som ten istu problem...Presne tak isto sa spravalo ako opisujes. Vyskusaj.
23.59, 18. 4. 2010, odpovědětMám ten samej motor, rok 2004 a dělalo mi to taky to samý. Turbo tlačilo až od 2200 ot/min. a když jsem tomu dal větší kopr, tak to vyhodilo chybu, a byla jen prasklá hadička dole u turba, co jde do podtlaku pro ovládání lopatek.
6.35, 19. 4. 2010, odpovědětProblem pravdepodobne vyresen. Vyresilo se to samo, jak jinak :-) Zrejme zatuhly lopatky od toho jak to stalo delsi dobu a jen to potrebovalo protahnout par set kilaku. Turbina tlaci od cca 1700 a zadnej problem s nouzakem, behem vikendu zhruba 1100 km. Kazdopadne diky vsem za rady, pokud se problem vyskytne znovu tak se nimi budu ridit :-)
7.53, 19. 4. 2010, odpovědětturbo mas zasekle na 100 / % daj ho vycistit
21.35, 19. 4. 2010, odpovědětpresne alebo hadica od turba je prasknuta
21.36, 19. 4. 2010, odpovědětZdravim partikask. ja som mal podobny problem,zacalo to pokazenym senzorom tlaku turba daval sekano informacie.po vymene asi 3/4 roka zacolo znova.lopatky na turbe ok. tak som dal pozret turbo a bolo pridrete. co bolo zaujimave na diagnostike davalo turbo cez 1.5 bar takze to bolo posledne kde som hladal chybu. po Go turba vsetko ok max tlak je 1.4 bar a auto ide ako hodinky. PS:preco ukazovalo tlak turba cez 1.5 bar pri zadretom turbe mi nikto nevedel povedat,ale hadice sa mi zoslapnutom plyne nanafukovaly.teraz za pekne naduvaju :)
20.14, 20. 4. 2010, odpovědět