Nemáte někdo zkušenosti s resetováním řídící jednotky? Na alfy156.net jsem se dočetl toto: 1.odpojit baterku na 45 min, 2.znovu zapojit, nastartovat bez plynu a nechat běžet 15 min, 3.vypnout a nechat 10min stát, 4.nastrartovat a projet ji. Funguje to opravdu takto? nejsou tam ještě nějaké fígle?
19.41, 9. 4. 2007, odpovědětfunguje
20.01, 9. 4. 2007, odpovědětA neuskodi to ridici jednotce kdyz ji treba nekdo bude resetovat dejmetomu co pul roku..??
21.05, 9. 4. 2007, odpovědětpotom už len cez diagnostický kábel, vymazať chyby
21.05, 9. 4. 2007, odpovědětu mna to fungovalo, aj u pár chalanov z netu. načo ju chceš resetovať?
21.06, 9. 4. 2007, odpovědětvlastně nevím co od toho čekat, spíš mě zajímá, protože sem na to náhodou narazil, zda je to možné, přečetl sem si že to má vliv na zlepšení jízdních vlastností (přizpůsobení se mému stylu jízdy) a třeba menší spotřeba...mě se to moc nezdá že by to mělo mít nějaký vliv. srhnuto podtrženo zajímá mě zda je to proveditelné a jaký to má přínos.
21.52, 9. 4. 2007, odpovědětResetovat ŘJ a vymazat chyby jsou 2 různé věci. Nevím jak která Alfa, ale u Brava prý jde smazat chyby odpojením baterky (nevím na jak slouho.). Jak jsem koupil. tak prodávám. Chtělo by to názor odborníka.
21.49, 9. 4. 2007, odpovědětDělám to podle informací které jsem dostal a funguje to: 1. odpojit baterii na min. 45 minut 2. nastartovat bez jakýchkoliv zapnutých spotřebičů (puštěné rádio, ventilátor, světla, klima, noha na brzdě apod.) 3. Nechat běžet na volnoběh až do doby než sepne chladící ventilátor 4. zapnout všechny možné spotřebiče (světla. klima, vyhřívání..) 5. provést NORMÁLNÍ!!! asi 30 minutovou jízdu, během té doby by se měl nahrát a aktualizovat ze zálohy program, je adaptivní, tzn. měl by se postupně aktualizovat
23.19, 9. 4. 2007, odpovědětKdyž koupíš auto od někoho, tak je v řj uložená jeho upravená mapa, když resetuješ tohle se ztratí, a auto se přizpůsobí tobě, je to rychlej krok. jinak se to samo naučí taky, ale myslím že se přepisujou jen nové maximální hodnoty v mapě za nové, ikdyž ta tvá individuální změna není nic závratnýho, po resetu poznáš že auto jede kapku jinak. z toho trochu plyně problém s tuningem sání, byť jde firemní mapa kapku změnit, ale nestačí na přímej kit sání, pak auto jede spíš hůř než líp.
7.38, 10. 4. 2007, odpovědětsmazani adaptivnich hodnot neni prizpusobeni se ridici .. je to nahrani presnejsich udaju od cidel... priklad .. lamda rozsah 0.9-1V .. pri jizde je nejbeznejsi hodnota 0.98V.. ulozi se jako zakladni hodnota ... proto trva trebas 200km nez se RJ adaptuje
8.26, 10. 4. 2007, odpovědětresetovaním sa mapy nezmenia, neviem skade ste to nabrali. resetom zmažeš chyby ktoré sa pri nejakej chybe do rj zapíšu. po resete sa musí preto nechať bežať motor na voľnobehu aby sa načítali všetky snímače, čidlá, váha vzduchu atď. ked ti auto poriadne nejde tak ti žiadny reset nepomôže. nečakaj od toho zázraky.
11.02, 10. 4. 2007, odpovědětNo, mě se rozsvítila kontrolka air-bag po té, co jsem vyměnil alternátor-resp. demontoval- opravil- namontoval ten původní, po odpojení baterie se rozsvítila samovolně kontrolka air bag, na diagnostice to smazat nejde (anij TEPIXJ to nějak nezvládl, ani já s origo BOSCH "KTS" přitom řadu jiných závad v pohodě diagnostikujeme a mažeme) takže je to teď systém pokus - omyl. NO ale světe div se - po tom prvním odpojení to najednou přestalo skoro kouřit a jede to podstatně lépe :-)) teď jenom prověřit jestli vše pracuje opravdu jak má (až na ty bagy). Mimochodem bych ocenil jakoukoli byť jen domněnku čím že to jako s tím air bagem je :-) předem díky.
18.52, 10. 4. 2007, odpovědětoriginální mapa motoru se samo nesmaže, ale má povolený limity kam se může v některých místech posunout, třeba si všimni, když auto seš zvyklej točit, jak chvilku zůstane v otáčkách, mezi přeřazením, když to resetneš tak to zmizí.
7.04, 11. 4. 2007, odpověděttady jsem nasel reset, ktery vypada podle systemu asi nejlogicteji: Using the Examiner to reset your ECU Get your mechanic to use the Examiner to reset your ECU (unless of course you have one at home lar) Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards Turn the car off and leave for 10 mins Start the car and take her for a blast Manual process Disconnect the negative lead from the battery for a minimum of 45 minutes. Some people recommend overnight but that is not really necessary. Reconnect the battery negative lead Put key in ignition, turn to MAR and leave for 90 secs Turn off the ignition, but not remove the key and leave for 90 secs Start the engine but do not touch the throttle and let the car idle for 15 mins otherwise the car will not rev freely afterwards (as V6 owners know at their peril) Turn the car off and leave for 10 mins Start the car and take her for a blast For the more impatient folks: For step 1, disconnect cables from battery and just apply a wire across the positive and negative wires (NOT on the battery!) to clear any residual memory/charge - you don't then need to wait 45 mins!
8.44, 28. 4. 2007, odpovědětNechcem byt odveci,ale nieje tu niekto z vychodu slovenska,co by sa s touto diagnostikou naozaj vedel pohrat? Som z Kosic,a mam par problemov,2.0 TS 2001,neviem si rady,a nechcem skoncit v znackovom servise,nejak im neverim...Alebo kto moze aspon poradit hoci aj takto cez net ohladom sviecok,vahy,a lambda sondy...?
17.05, 29. 4. 2007, odpovědětTenhle postup je trosku alchymistický, normálně stačí odpojit baterku a pak nechat motor adaptovat normální jizdou v ruznych rezimech. Takto striktni adaptování (30 min to a 20 ono) muze byt na škodu.
22.44, 4. 5. 2007, odpovědětChcel som sa tu machrov spytat,ci po vymene vahy vzduchu treba reset RJ alebo nie. Niekto hovori ano,niekto nie,v Alfe servise mi povedali ze pri vahe to netreba,dozviem sa ci to je pravda? Dik za kazdy nazor. Cao
12.46, 7. 8. 2007, odpovědětreset adaptivnich hodnot - ale neni bezpodminecne nutny - do 200km se jednotka prizpusobi novem stavu soucastky
14.02, 7. 8. 2007, odpovědětAle pokial je vadna vaha vzduchu,po vymene by mal nastat rozdiel hned,nie az pozvolna adaptovanim sa novej,dobre to chapem?
21.58, 7. 8. 2007, odpovědětano, me dokonce auto nebylo schopno drzet volnobeh s odpojenou vahou, s vadnou jsme ho zase nemohl natocit - asi ty hodnoty byly totalne mimo, ale zase ne tak mimo, aby se zapsala chyba. myslim, ze v tomhle - vcetne managementu nezahrateho motoru, maji 156 benziny docela dost rezervu - zrejme to souvisi s tim, ze puvodne tam mely byt uz JTS motory a TS jsou tam z duvodu nestihani vyvoje
9.32, 10. 8. 2007, odpovědětMne povedali v servise ze vaha funguje na 50%,neviem aky zaver si z toho urobit. Uz som objednal novu,ale dnes som rozmyslal ci neskusim tu staru len vycistit,a resetnut. Priznaky su divny,brblavy,duseny zvuk na 2000 otackach,potom to ide uz lepsie. Ale tam je taka vykonova diera,viem ze to taha az od 3000,ale pri zrychleni v tychto nizkych nestiham ani za feliciou. Tak som zvedavy...
21.07, 10. 8. 2007, odpovědětpo výměně součástky která ovliňuje chod motoru se fakt musí resetovat, v servise uměj jen smazat původní hodnotu a vše ostatní zůstává, v polních podmínkách se musí vše.
8.12, 8. 8. 2007, odpovědětJA som dnes na 1.9JTD menil vahu a ECU som neresetol a auto ide ako dive. Takze reset asi netreba. Fakt som necakal taky narast vykonu. Ked som skusal jazdit s odpojenou vahou bolo to lepsie, ale po vymene vahy to ide o este o dost lepsie. Konecne mam z auta zase radost.
23.12, 9. 8. 2007, odpovědětDik,v pondelok mi dojde nova vaha,tak som zvedavy. Nahodim,keby nebol nejaky rozdiel v chovani,potom aj zresetujem. Diky za nazory,cao.
9.58, 10. 8. 2007, odpovědětjak se pozná že je špatná váhá vzduchu? nejsem odborník přes automobily nejsem prostě mechanik, jsem pouze řidič tak jse ptám. vím že to zjistím na diagnostice ale kromně toho? díky za informace.
10.19, 10. 8. 2007, odpovědětak je zla a odpojis ju, auto by malo ist lepsie. k je dobra, narast vykonu nepocitis...
10.39, 10. 8. 2007, odpovědětjak kdy, jde spatne nastartovat .. dusi se ihned po nastartovani .. utne vykon kolem 4000 a vic
8.20, 11. 8. 2007, odpovědětNo moje auto bolo strasne lenive, ako keby neslo turbo.Ked som siel v aute sam, tak sa to dalo prezit, ale ked som mal v aute 4 ludi, tak to bola zufalost. Ked som vahu odpojil, tak auto islo trosku lepsie (to je prve znamenie chybnej vahy). Vahu som radsej spat zapojil i ked mi v servise vraveli, ze by sa nemalo nic stat ak budem chodit s odpojenou vahou. Obcas mi blikla kontrolka chyba motora. Na diagnostike mi dokonca ukazalo chybu vahy vzduchu (niekedy vraj nic neukaze aj ked je vaha zla). Takze som sa rozhodol kupit vahu BOSCH (stala 3000 SK) a po prvej jazde som bol naozaj prekvapeny, ako to auto zrazu zrychlilo. P.S. Dalsim znakom zlej vahy je to, ze auto moc dymi alebo viac zere.
10.57, 10. 8. 2007, odpovědětAhojte...Kupil som Alfu 156 2.4JTD, tiez strasne dymi, neviem, ci to je sposobene vahou vzduchu alebo tym, ze bola nacipovana na 170 koni...Chcem mat vykon nastaveny original od vyroby, co treba urobit? Hlavne, aby mi to nedymilo ako nakladak. Dik.
21.16, 15. 9. 2008, odpovědětZdraví.Scháním seznam kodů pomocích který budu moc restartovat řídící jednotky,dávat do základních nastevení.Ale především vozy škoda,w,audi.nebo seznam kodů na waga .Díky
20.18, 19. 5. 2008, odpovědětčeče, to by mohlo být i ono, to zkusím. Protože já jí měl odpojenou kolem 45 minut a pak jsem hned jel, to udělám a dám vědět, díky za radu.
13.26, 26. 3. 2012, odpovědětDobry den prajem. Chcel by som sa informovat, ci by ste mali riadiacu jednotku ALFA ROMEO 156 GTA seriove cislo. 0 261 207 609 Dakujem pekne
3.15, 15. 6. 2013, odpovědětSkôr než kúpite novú váhu, skúste vyčistiť pôvodnú, špeciálnym prípravkom na túto činnosť určeným. U mňa to zabralo.
22.22, 20. 6. 2013, odpovědětCuz nevite nekdo kde se nachazi ridici jednotka u alfi 145
19.22, 14. 9. 2014, odpovědětČau potřeboval bych poradit, připojil sem auto na diagnostiku protože po šlápnutí na plyn se auto lehce zadusilo a pak normálně zvýšilo otáčky jak má, ale byl tam lehkej propad, diagnostika psala špatnej potenciometr plynu (asi u klapky až), pak už to nenapsalo. Když jsme to měl napíchlí, zkoušel sem test všeho, pak jsem dal reset AUTOADAPTIVNÍCH parametrů, auto sem chtěl nastartovat ale nechtělo se mu, pak chytlo a zas chcíplo, pořád se to opakuje a když sem střík do sání benzín a nastartoval tak to chytlo vpohodě, motor běžel asi dokuď nespálil benzín ze sání a zas chcíplo. Máte stím někdo zkušenost?? nedávno jsem měnil čidlo fáze a chová se to podobně jako když odejde právě to čidlo. Po tom resetu se musí nechat auto běžet 15 min? Předem díky za veškeré rady a nápady.
13.16, 13. 7. 2015, odpovědětpo smazání autoadaptivních dat bere řídící jednotka hodnoty, které má pevně nastavené v paměti od výrobce. Zřejmě je špatné nějaké čidlo, z kterého bere údaj při startu. Proměř všechny důležité senzory a čidla. (TPS, MAF, teplota, otáčky, synchronizace..)
13.42, 13. 7. 2015, odpovědětMam dotaz mam alfu 156 2.4. Jtd 110 kw a mam problem s nastartovanim chytne to ale strastne spatne vymenil se palivovej filt a furt dokola nevim si stim rady nesetkal se stim nekdo ??? Dik za rady ..
19.06, 25. 12. 2017, odpovědětjj setkal, vetsina lidi to da do servisu (kdyz tomu nerozumi)
19.41, 26. 12. 2017, odpovědět6
12.15, 25. 4. 2021, odpovědět