Vcera som vymienal termostat na 1.8 TS . Robota asi 2 hodiny. dost som sa stym piplal a tak. Novy termostat vernet super funguje. Mozem pomoct alebo poradit niekomu kto bude potrebovat.
11.39, 4. 6. 2010, odpovědětno mozno by nebol odveci napisat cely postup. dikes
12.08, 6. 6. 2010, odpovědětkurna chcelo by to asi nejau normalnu stranku, kde by sme si hned po nejakej oprave nahodili navod ako na to. lebo tazko uz niekomu radit po roku, ked si uz clovek nepamata presne. skoda, ze tu to je take, ze majitel ma na haku a my ostatni by sme aj chceli ale nemozme.
12.49, 6. 6. 2010, odpovědětJeden clen ma uz kontaktoval na e-mail a s mojou odpovedou bol spokojny. Neviem kde je problem ale asi v lenivosti niektorych napisat mail ked nieco chcu.
20.02, 6. 6. 2010, odpovědětPRIDAVAM NAVOD ALE TEN NEMECKY DOKUMENT SA TU NEDA PRIPOJIT. Zakladom je odpojit cast vzduchoveho potrubia ktora ide od klapky (kvoli pristupu). Druhy krok by mal byt vypustenie chladiaceho okruhu (chladiacu kvapalinu). Ale ja som chcel usetrit cas aj peniaze tak som vodu nevypustal. Dalej treba vytiahnut konektor z cidla teploty a nasledne vysroubovat cele cidlo (to je ta hneda matica). Nasleduju hadice. Treba si pozriet ci su na hadiciach tie original talianske svorky na specialne klieste. Daju sa sroubovakom otvorit ale zavriet ich treba specialnymi kliestami. Preto je dobre nachystat si svorky sroubovacie. Po uvolneni vsetkych svoriek z hadic treba podlozit nadobu lebo cast kvapaliny vytecie cca 1-2L. Poodpajat vsetky hadice. Po odpojeni ich netreba nechat visiet aby nevytiekla dalsia kvapalina ( ja som ich poopieral nahor a v poriadku). Nasleduje uvolnenie samotneho telesa termostatu. Treba uvolnit dve matice klucom c. 13 a termostat je vonku. poutierat stycne plochy dosucha a moze sa davat novy. Pri montazi noveho je postup retrospektivny. Ale pozor !!! Nesmie sa zabudnut na gumove tesnenie! Prisroubuje sa termostat (aj s tesnenim), na hadice sa nasadia nove skrutkovacie svorky (nahrada za povodne). Po pripojeni hadic svorky dobre utiahnut. Hadice sa nedaju popliest alebo vymenit. Nasroubovat cidlo, zapojit konektor, nasadit vzduchove potrubie. Teraz treba doliat chladiacu kvapalinu do nadrzky (po znacky). Nastartovat a ist sa previezt (nenechavat na volnobeh lebo vtedy funguje najma ventilator(sahara)). Pocas jazdy moze teplota stupnut az na 110 stupnov, potom nastane otvorenie noveho termostatu a zachvilu teplota klesne. Este som zabudol napisat, ze musi byt pustene kurenie (teplota na maximum) a rychlost 1 a viac kvoli odvzdusneniu radiatora kurenia. Po zastaveni treba skontrolovat hladinu chladiacej kvapaliny pripadne doliat. hotovo. Dalej uz termostat udrzuje teplotu na 90. dufam , ze moj navod pomoze a pridavam aj taky nemecky clanok pre ilustraciu. Netreba sa toho bat , termostat je zhotoveny tak , ze sa neda nic pokazit a hadice sa nedaju zamenit.
20.05, 6. 6. 2010, odpovědětještě bych doplnil že to čidlo je lepší odmontovat až když se celý termostat vyndá ven neutíká tak zbytečně přes otvor kapalina a po dolití a ujetí několika km kouknout na nádržku chladičky a dolít v rozmezí rysek!! neboť jak se voda dostane doceleho systemu tak ubyde. jinak jak si řešil to vypuštění nemol sem tam nacpat žádnou misku všechno co sem měl bylo velké tak sem tam dal kolem hadic igelitovou tašku a hadice odpojil a kapalina mi stekla do tašky ani kapka vedle :)
20.33, 6. 6. 2010, odpovědětPrecital som navod.Cez veekend skusim aj ja vymenit.Mal by som ktomu taku otazku ze ja idem tam davat pouzivany termostat lebo mam doma jeden vrak a ztoho vyberem.Da sa zniecoho vyrezat tesnenie co ide pot termostat?alebo pouzit volaky silikon?
13.22, 22. 10. 2010, odpovědětVyborne Tabik, podla tvojho navodu by som to mal zvladnut. Oobjednam termostat a pustim sa do toho. Mimochodom nehrozi potom nejake zavzdusnenie? Staci len doliat chladiacu kvapalinu v rozmedzi rysiek? Mimochodom to spominane tesnenie sa da pouzit zo stareho termostatu alebo ho ma aj novy termostat, ci ho musim kupit???
15.21, 22. 10. 2010, odpovědět