Dotaz na zkusene - myslite ze ma smysl vymenovat termostat u JTD 103kW, kdyz teplota na budiku nepreleze 70°C, ale spotreba je bez problemu do 6,5l a jede to absolutne v pohode? Uz jsem to takhle koupil, spotreba stejna v zime i v lete. Jen ten budik ukazuje divne teplotu :-) Diky za nazory.
1.12, 6. 9. 2010, odpovědětTak ono ten motor je konstruovany pri zatazi na teplotu tesne pod 90.. takze myslim ze takato teplota ma zmysel..potom by tam vobec bolo zbytocne davat chladic..
1.34, 6. 9. 2010, odpovědětTohle by me taky zajimalo. Mam take teplotu nad 70C v normalnim provozu. Vse slape jak ma. Na 90C se dostanu jen kdyz popojizdim v kolone po Praze.
6.19, 6. 9. 2010, odpovědětJe potreba zmerit teplotu bud obyc teplomerem nebo na diag digitalne a uvidis,casto ukazuje 70 ale je tam tech 85-90C.Jinak pokud by byla tech 70C tak bych ho vymenil.
7.06, 6. 9. 2010, odpovědětdiky za smysluplnou radu. Prubnu to
10.03, 6. 9. 2010, odpovědětTo je dotaz jako noha:-/ nezlob se na me,ale tohle resim furt do kola,budik ukazuje teplotu a jak bylo receno ne vzdy cidlo reaguje jak ma takze teplota muze byt tam kde ma.demontuj termostat srac ho do katrulku s vodou hod to na sporak,strc do toho teplomer na okurky a zmer kdy se otvira.novej stoji relativne par korun.nez kurvit motor tak radeji venuj hodinku casu svemu autu. Znam pripad,kdy motor mel teplotu 120-130 majitel se smal a tvrdil,ze je to v poradku jezdil s tim do doby nez se motor odporoucel.
7.46, 6. 9. 2010, odpovědětmne ukazuje 103kw tiez malo pod 90 mam novy termostat aj chladic..kupil som to nove preto a menil lebo ked zacnem auto tocit do otacok alebo chcem ist do kopca rychlejsie dviha sa mi teplota az kym nezapnu ventilatory ja uz neviem co mam s tym.vraj je este niekde nejake cidlo ale neviem kde je.jedno je na termostate ale druhe neviem
11.45, 6. 9. 2010, odpovědětměnit termostat je zbytečné, stejně jako dolejvat olej a měnit včas rozvody,....... kvůli takovýmhle debilům jako seš ty, má pak alfa špatný jméno. lituju toho kdo si po tobě to auto koupí
16.17, 6. 9. 2010, odpovědětMuzes mi prozradit jak jinak chces zjistit kdy se ti termostat otvira?nez uvarenim v hrnci s teplomerem? Co se tyka staleho vareni,tohle nebude ten pripad,ale resili jsme zapeklitej problem zakaznik si koupil na ebay novou hlavu na sestivalec,osazeni,tesneni montaz a varilo to,pak vymena pumpy,chladice atd.hlava byla uvidentne spatna.zakaznik trval na svem,ze je nova a tudis dobra.menilo se co se dalo.pokusne se tam dala starsi odskousena hlava a ejhle uz to fungovalo jak melo.
16.27, 6. 9. 2010, odpovědětTo milano75:mas pravdu!!!covece ty jsi rekl to co jsem si myslel.resim to furt dokola radeji modre zarovecky nez novej filtr,radeji cerveny budiky nez spodni cepy atd.mel jsem tu jednoho co mel hudbu za ranu,ale pri vymene naplni se cukal jako by to byl zbytecnej luxus.vyfukove potrubi milionkrat varene,ale melo to ladak od remuse.tak nevim,asi jsem divnej
16.34, 6. 9. 2010, odpovědětHele chlapci nejsem si vedomej, ze by sme se znali a mohli si tak hned nadavat. Oba melete hovna, jeden neco o debilech a druhej o modrych zarovickach a ani jeden nejste schopen odpovedet normalne. Nepotrebuju varit termostat v hrnci abych zjistil, jestli otvira nebo ne. To si delejte sami. Mimochodem je v poradku, ukazuje mi jen blbe budik :-P
20.38, 6. 9. 2010, odpovědětJak jsi na to nakonec teda přišel? Ted jsem si koupil 156 a při testovací jízdě jsem si toho nevšimnul. Ručičku mám taky tak mezi 60-70°C termostat sice není moc drahý, ale jsem ještě student, tak bych raději ještě zkusil, jestli jenom špatně neukazuje. A rozebírat to tak, abych termostat musel z auta vytáhnout, tak na to si netroufnu.
22.07, 25. 10. 2010, odpovědětTreba kdyz jsme jezdil s autem co melo najeto 66000km taky nesla teplota pres 80C. Co jsem schanel ted auto zadne neslo na 90C. Me teplota leze na 90C az v kolone pri popojizdeni.V Kremplmotors mi to take rikal. Kdyby zustal na 50C nereknu nebo venku bylo vedro. Ale ted co je zima nechce se te teplote.
16.47, 6. 9. 2010, odpovědětTo muze byt od tesmostatu az k vrtuli.pokud to jde v zacpe nad 90 je lepsi otevrit okna a ochladit to topenim.a prirozene pri uvareni tam nelejt studenou vodu,nevim proc,ale uvarenej motor spatne snasi teplotni soky:-D on vodni kamen v chladici umi take divy:-( ...ale to by jsme tu byli dlouho.
17.00, 6. 9. 2010, odpovědětvařit termostat je zbytečné stačí si při 90km/h zjistit kolik ukazuje termosta při klidné jízdě a pak provést kontrolu teploměrem tzn na volnoběh ohřívám motor než se sepne sahara(spíná na dvě teplotyo bčas jedna nefunguje) když při sepnutí sahary ukazuje budík přes 90 a teploměr ukazuje cca 90, tak je termostat vadnej a zůstává neustále otevřen- teploměr bude ukazovat o cca3° méně (v expanzce je to už chladnější) a kdyby jste chodily na správnej web, kde je to vše popsáno i s výměnou, tak tady tohle vůbec neřeší te : http://www.alfisti.cz/index.php?link=cuore-technika-ostatni-156-termostat-AR156
17.09, 6. 9. 2010, odpovědětono spis staci chodit tam, kde jsou normalni lidi. Ted ale zjistuju, ze normalni lidi uz z internetu vymizeli...
20.40, 6. 9. 2010, odpovědětPromin,jestli jsem to pochopil spatne,ale podle tveho prvniho prispevku jsem pochopil,ze chces radu.mas na nomoznost jednoduchou a nebo slozitejsi metodu obe jsou spravne.pak je tu treti nech to bejt a schanej si casem motor.co ti na to mam rict?! Nevim proc se na neco ptas,kdyz nechces odpoved! Tak jako menis sjete pneu,menis olej a fitry tak menis dalsi veci na aute ktere uz maji odslouzeno.
12.40, 7. 9. 2010, odpovědětZdravím, jak to tady čtu, člověk se zásadně nic nedozví....mám problém, na 156tce mi auto začalo ztrácet výkon, hlavně kopce, sice menší, ale táhlý.Ztrácelo to na otáčkách..Nakonec jsem skončila upáleným těsněním pod hlavou, výměna těsnění, zbroušení hlavy a výměna ventilu..po návštěvě servisu...začal mi unikat olej,otáčky srovnaný, začalo to ale škubat,po rovině stoupat teplota na 90C a nakonec divným zvukem motoru, je cítit pálení, jako varu, už jsem z toho hotová, mám to auto jako srdeční záležitost...tááákže, termostat??ee, co netěsnost chladiče??už nevím, zase to povezu do servisu, ale to bude asi na dýl a finančně je to na dvě věci...kdo poradí???Veny
1.21, 2. 11. 2012, odpovědětzmenit servis
8.39, 2. 11. 2012, odpověděttermostat jsem ted taky menil, mel sem max 70 stupnu... i s praci me to stalo 1660 korun a ten nastartuju a po 3 kilometrech mam 90 stupnu, rozhodne se to vyplati kor ted v zime ze zapnete vetrak na sklo a než oskrabete a ometete tak vam fouka teplej vzduch na sklo... a hlavne kdyz nema provozni teplotu coz je nejakejch tech 90 stupnu tak vic zere netaha tak jak by melo a celkove to auto trpí... fakt zbytečná otázka... :-)
19.15, 2. 11. 2012, odpovědět