zdravím když nastartuju svoji 1,9jtd ozve se silné cvakání podobné jako když cvaká ventil. jde to nekde mezi řemenicí a hlavou. při zvýšení otáček (přez 1000/min) zvuk zmizí jak se ale vrátí na volnoběh je to tu zas. vím že takhle těžko soudit, ale přez to budu rád za vaše názory. díkes ...
10.03, 30. 4. 2007, odpovědětPresne tento problem som spozoroval aj ja,vyriešil si ho?Poradte mi prosím až viete dačo o tom?Ďakujem...
0.01, 28. 7. 2007, odpovědětzdravim vsetkych. Mam 1,9 JTD 77 kw, r98. Pri volnobehu som pred par dnami spozoroval, ze ked stojim a mam neutral, tak pri tych 900 otackach motor hlasnejsie "klepe", ale ked stupim na brzdu, alebo zapnem ohrievanie zad. okna (cize zatazim alternator), tak to prestane (resp. klepe tichsie, tak ako ma).......neviete nahodou, kde moze byt problem, viem, ze ich moze byt 1000, uz prebehol celu diskusiu, ale na moj problem som nenasiel odpoved (alebo som zel hladal :-), diky za kazdu radu, ciao....
7.43, 5. 2. 2008, odpovědětMam Alfu 156 1,9 JTD a ten isty problem. Pri volnobehu klepe ale pri 1000 otackach sa zvuk strati. Menil som napinacu aj vodiacu kladku, zvuk sa trosku stratil ale klepanie je sposobene remenicou motora, v dôsledku vady ktorej skace remen a o to viac sa opotrebovavaju aj ostatne kladky. Cena remenice je cca 3000 Sk +/-, ak kcete poslem kontakt na dodavatela.
13.32, 16. 2. 2008, odpovědětcictom, prosim ta, posli mi na mail ten kontakt na dodavatela, asi aj ja mam tu kladku na hovno
9.20, 1. 3. 2010, odpovědětEste by to mohlo byt alternatorom, nevie niekto kolko stoji repas alternetora (lozisko, uhliky,...)?
9.33, 1. 3. 2010, odpovědětČau mňa ten repas vyšiel niečo okolo 25€ ale robil som si ho sám. Táto firma www.rmteam.sk to robí aj výmenným sposobom prinesieš starý a ak budú mať taký istý tak zaplatíš za diely ktoré budú meniť + robota a ideš z repasovaným domov.
12.11, 1. 3. 2010, odpovědětČauky lidičky vyřešil jsem problémy s cvakáním olejového čerpadla, postup práce : 1 sundat olejovou vanu je tam cca 10-15 čroubu torx poté sundat kryt od rozvodů, sundat držák motoru na horní straně při pohledu na motor levej roch motoru ,poté sundejte řemenici klínového řemene, poté si začárkujte rozovody, bílou fikskou jak ozubené kolečka tak řemen, ( já jsem si měnil rozvody sám a můžu říct že to de doma na koleni trošku píp s napnutí kladky, ale nastavil jsem ji na půlku její možnosti napínat tak snad žádnej problém s tím nebude.poté odšroubujte cca 6-8 čroubků ( 10 klíč) hned za řemenicí ti drží olejové čerpadlo, poté sundejte čerpadlo klimatizace 4 šrouby, sundejte hadice od vody ke chlazení oleje u olejového filtru, sundejte olejový filtr, sundejte samotné chlazení filtru a čerpadlo půjde ven, až ho budete mít venku tak si ho rozmontujte uříznete rozbrušovačkou náhon na vyvažovací hřídel, poté sešroubujte, je tam držák samotného řetázku jako vy platová drážka slouží jako vedení řemenu ten je tam upevněn tak že je ve středu díra a je to zasunuté do hliníkového výlisu, aby to tam nelítalo tak jsem tam narvla šroubek do dřva a zalomil, aby to tam nelítalo. poté to celé spátky zašroubujte nasadte řemeny a vyměnte si olej a cvakání je prič :) je to tak na 10 hodin práce pro neznalého, ale přeci jenom lepší než si nechat v servise za 7 tis. práci + 12tis materiál případné dotazy pokládejte v diskuzi s názvem Cvakání 2.4 JTD Králík najdete v kolonce hledej.Chci dodat že odpojení vyvažovací hřídele nemá vliv na chod motoru, požná bych řekl že to má lepší chod :)
23.49, 23. 5. 2012, odpovědět