Ahoj..Vím, že podobné diskuse tu probíhají pořád, ale každá se trošku liší od mého problému...Alfu sem koupil za málo pěněz a dávám ji do kupy..Musím říct co všechno sem na alfe udělal,abych vyloučil příspěvk,které by neměli smysl,TAK na utě je vyměněná lambda,váha vzduchu,svíčky,katalizátor,rozvody+kladky+A/C pumpa,olej a vše s tím spojené je samozřejmostí.(dávám selenii) je to 2.0TS a má podle tachometru naběháno 181000km..TAK a ted k problému...(ROzvody sou správně tím sem si jistý) když motor nastartuji , tak je tichý, ale jak se zahřeje tak se z něj stane diesel, ale jen v nízkých otáčkách pokud jedu tak nesliším žádné tukání...ted ale pozor jak jej zahřátý vytočím cca 6000 ot/min a nechám zase otáčky spadnout na volnoběh, tak klepání zmizí..ablolutně...ani zmínka po klepání...vypnu motor a znova nastartuji a klepe jako traktor. A tak to můžu opakovat do nekonečna..NEvím cím to je, hodne lidí mi říkalo hydroštely,ale to by klepání nezmizelo po vytočení motoru.:-( jediné co mě napadá je, že by olejové čerpadlo tlačilo mín,než má tudíš se nestačí natlakovat hydroštely a jak motor vytočím tak se natlakují, ale to by zase klepalo i za studena..:-(porad te prosím:-(
0.23, 11. 10. 2010, odpovědětTipoval bych to na variátor sací vačky, vždy klepe na volnoběh a když je zahřátý motor. Když jste dělali rozvody, tak jste ho asi neměnili že?
6.43, 11. 10. 2010, odpovědětJak píše Michal. Je to variator. Dělá se při rozvodech.
8.41, 11. 10. 2010, odpovědětNa 99% je to Variátor :-) Ten když je už opotřebovaný, tak většinou při startu zachrochtá jako diesl! Jinak jeho špatný stav nemá extra velký vliv na chod motoru, jen v nízkých otáčkách má motor pomalý zátah.
18.02, 11. 10. 2010, odpovědětrozvody sem dělal asi před tisícem KM ale ten variátor by přece klepal ikdyž je motor teplý a po vytočení by přece nepřestal klepat..nebo se pletu?:-(
18.41, 11. 10. 2010, odpovědětpresne tak, pleties sa
18.53, 11. 10. 2010, odpovědět