zdarec kolegové :) chci se zeptat, díval jsem se na netu co to může být to ASR a dočetl jsem se jen, že to je systém, který slouží k tomu, že když třeba stojím na místě a dupnu na plyn, tak aby se mi neprotočila kola, je to pravda? nebo máte jiné informace, výstižnější k tomuto označení, dlouho jsem si myslel, že to je stabilizační systém podvozku, jenže to je myslím ESP, ale pravda je, že když to vypnu, tak v zatáčkách se mi jede lépe než se zaplým ASR, když ho mám zaplé, tak mě to spíš víc vynáší (umím si najíždět zatáčku ve větší rychlosti :-D ), děkuji za nějaké info
10.29, 26. 11. 2010, odpovědětPři akceleraci se zvyšuje hnací síla kol a ta přenášejí vysoký kroutící moment na vozovku. Pokud je dostatečná adheze, vozidlo začne zrychlovat. Pokud ale přenášený kroutící moment překročí fyzikálně daný maximální přenesitelný moment, kola začnou prokluzovat. Tím dojde ke ztrátě boční síly a vozidlo se stane směrově nestabilním. V tento okamžik začne pracovat systém ASR a sníží kroutící moment přenášený na kola tak, aby se kola přestala protáčet a vozidlo opět získalo směrovou stabilitu, ale aby se přitom přenesl co největší kroutící moment. Ke snížení kroutícího momentu může dojít třemi způsoby: * elektronickým snížením dodávky paliva do motoru, změnou předstihu a tím i snížením jeho výkonu * přibrzděním prokluzujících kol * kombinací předchozích dvou možností
10.33, 26. 11. 2010, odpovědětFunkce ESP ESP má informace o rychlosti jednotlivých kol, krouticím momentu motoru, otáčkách motoru, natočení volantu - tedy předních kol automobilu a snímač dostředivého zrychlení (obvykle umístěným ve středu vozu). Z těchto veličin dokáže ESP zjistit zda-li se vozidlo nepohybuje ve smyku a pak případně zasáhnout tak, že provede pomocí akčního členu přibrzdění některého z kol a také snížení výkonu motoru.
10.38, 26. 11. 2010, odpovědětsuper, díky moc, jsem o něco opět mnohem a mnohem chytřejší :)
17.10, 26. 11. 2010, odpovědět