Zdravim Vas, vyskytla sa mi taka zaujimava zavada, ked som jej nalozil, zahlasilo mi chybu a diag.ukazala pretlak na turbe, skakali tam ozaj vysoke hodnoty na volnobehu cez 2.2 Baru a tak..tato chyba sa mi objavila viackrat, potom som vybral baterku na celu noc a teraz aj pri plyne na podlahu chybu nezahlasi, ale auto stratilo ten monstrozny tah, taha slabsie, cim to moze byt, nemali ste podobnu skusenost niekto??JA som kazdopadne rad, ze elektronika sa dala do poriadku, ale musim ist na diag.ci je to ok a tak ako ma byt..
22.38, 7. 12. 2010, odpovědětTo vypadá že bude přidřené naklápění lopatek turba,zůstávají otevřené naplno a turbo potom moc tlačí
20.28, 8. 12. 2010, odpovědětrozobrat vycistit a poskladat
23.08, 8. 12. 2010, odpovědětEGR ventil, mrkni na alfisti.cz
18.40, 12. 12. 2010, odpovědětJak píše carlos. zapečené turbo, mám ten samý problém asi před 3týdny vyřešenej. EGR ventil-zaslepit!
19.32, 1. 1. 2011, odpovědětTaky jsem ten problém v prosinci řešil. Začínalo se to projevovat občas a postupem času častěji a před opravou jsem musel sledovat připojenej tlakoměr, aby tlak nepřekročil hodnotu kdy to padne do nouzáku. Je to potřeba co nejdřív opravit. začíalo
22.27, 9. 1. 2011, odpovědětTakze problem vyriesi zaslepenie EGR ventila, staci tento ukon?
16.11, 10. 1. 2011, odpovědětzaslepení EGR je jen část úkolu, podstatné je jeho vyčištění a vyčištění naklápění lopatek turba a to se bez demontáže turba NEOBEJDE. Asi tak. jiné řešení neexistuje.
17.42, 10. 1. 2011, odpovědětAch jo :(
18.06, 10. 1. 2011, odpovědětnení to tak hrozný. Ale po demontáži turba, pokud nejsi zručný mechanik dej toto udělat odborné firmě, změří ti i axiální a radiální vůli turba. Axiální vůle nesmí být žádná, tedy O a radiální může být až 0,6 mm, tuto vůli vymezuje tlak oleje v turbu a je nutná pro správný chod turba. většinou se měří i tlak v regulátoru a pokud není správný vymění se. při zpětné montáži nezapomenout do turba před připojením na trubku s olejem , NALÍT OLEJ. pokud se tak nestane je velmi reálné nebezpečí že chvíli než se vytvoří potřebný tlak pojede na prázdno bez oleje a to je nejlepší cesta jak to zadřít.
18.37, 10. 1. 2011, odpovědětDik za rady, hrozi nejake nebezpecie ked sa s tym jazdi dalej a nevyriesi sa to hned? samozrejme jazdi normalne, ne plny kotel, lebo to spravi ozaj len zriedkavo ze ten tlak tak vybehne, inac to ide dobre, casom to urcite poriesim..teraz menim vstrekovac, neda sa vsetko naraz..
19.31, 10. 1. 2011, odpovědětNo super akutní to není ale dostaneš se do situace kdy tomu musíš naložit a padne ti to do nouzáku a pak třeba problém bude.každopádně ti poroste tlak a může se kousnout, pak stojí turbo 1000 euro. tím že se jezdí ve spodní hranici provozních otáček se to dále dosti citelně zanáší. A nezapomen je to JTDM a s tím se jezdí jako s benzínem, nepodtáčí se to na 1500 toček, jen s tím rozdílem že maximální točky nejsou 5-6000 ale 4500
19.38, 10. 1. 2011, odpovědětAno, to mas pravdu najlepsie ten motor ide medzi 2500ot.-4000ot. zhruba, ale tak normal jazdim, do nudzaku to padne iba ked dam ozaj podlahu a dlho taham rychlost az do tych spominanych 4000ot.aj to nie vzdy, casom to poriesim urcite a vychytam vsetky muchy..je to dovoz z DE a zjavne neni tak 100% ako ten debil tvrdil, ale je mozne ze sa to stalo az pri mne, no vstrek zacal blbnut uz pri prvom natankovani..
19.54, 10. 1. 2011, odpovědětTaky mám 2.4 JTDM a mohu naprosto poctivě vypovědět že ten motor ja absolutně skvělej a v této kategorii těžko hledá konkurenci. jezdím téměř 40 let, nejsem kloboučník, dávám tomu sodu že se mladí diví a to auto,mimochodem asi 15 jsem jich vlastnil, je naprosto skvělý a Ochcávkáři můžou jen tiše závidět. zatím se nenašel Škodovkář kterej by mne udělal. Docela si to hlídám a kde to jde je drtím. Cuore
22.03, 10. 1. 2011, odpovědětGutt: Máš to načipovaný ? , V mapách se dá nastavit opožděný nárust tlaku turba a pak to neskáče do nouzáku...a to zpoždění na jízdě nepoznáš.
21.46, 10. 1. 2011, odpovědětčidlo jsi zkoušel vyčistit....bývá zanešený...a dost...
21.48, 10. 1. 2011, odpovědětCust-246-118.ada-net.cz:Ano multijet je naprosto spickova technika v oblasti dieselovych motorov..kazdy kto ma diesel 2.5TD a pod. a presadne do mojho, nechape ten tah a zvuk patvalca JTDm..je to skoro ako vykonny benzin s malou spotrebou, mne sa tiez velmi tento motor paci Radek156:Neskusal som zatial ziadne mechanicke ukony, len odpojenie baterie pomohlo, to uz sa chyba neprejavovala..takze aj vycistit cidlo pomaha, stretol si sa s tym v praxi?Tie mapy asi nevie hocikto nastavit..
7.16, 11. 1. 2011, odpovědětOzaj a chipnute to nemam..
9.55, 11. 1. 2011, odpovědětja som mal podobny problem na volnobehu vysoky tlak turba a pri tahani do kopca padalo auto do nudzaku ale nakoniec sa zistili ze turbo je uz uplne odpisane takze som musle kupit uplne nove cena 700 euro :(
14.34, 13. 1. 2011, odpovědětAky motor presne??
18.27, 13. 1. 2011, odpovědětja mam 2,4 jtd 103 kw a kupovane to bolo v trencine Turbo-Tec Slovakia, s.r.o., Trenčín
23.04, 14. 1. 2011, odpovědětNo tak na 2.4Mjet 129kW to nebude 700 eur..preto som sa pytal
15.20, 15. 1. 2011, odpovědětTak sme to napichli na diag.a sledovali tlak turba pri podlahe a kvaltoch vo vyssich tockach hodnota nepresiahla 2.1Baru a chybu to zahlasilo zhruba kazdy druhy krat..potom sme napichli kamaratove stilo 1.9JTDm 103kW a jemu to tlacilo aj do 2.4Baru pri podlahe a tockach a bez chyby uplne ok..nemate nahodou niekto k dispoziici tech,udaje kolko tam ma na 2.4JTDm 129kW byt max. povolena hodnota?
15.25, 15. 1. 2011, odpovědětTu je graf: http://www.ulozisko.sk/obrazky/364040/alfa__grafy.png Ja uz som z toho kkt..preco je skutocny tlak mensi ako pozadovany a hlasi to pretlak???
0.45, 16. 1. 2011, odpověděthttp://www.ulozisko.sk/obrazky/364040/alfa__grafy.png
0.45, 16. 1. 2011, odpovědětskor bude zrejme chyba v elektronike ako v mehanickej casti turba..
21.00, 16. 1. 2011, odpovědětNo to bude nejlépe když se zaregistruješ tady: http://forum.alfisti.cz/index.php?sid=8bbd8501d37de944c0e84111cd4fb51d projdeš a pročteš si příslušný topic a jasno si určitě uděláš. navíc je tam dost lidí ochotných poradit, tady to nemá smysl rozebírat,
21.20, 16. 1. 2011, odpovědětDik, skusim tam no to vidim, ze to tu nema zmysel, nejedna sa o vymenu baterky :)
7.30, 17. 1. 2011, odpovědětahoj. ja mam tiez ten motor co ty a ked prudko pridam tak nemam na tom plynulý zaber ale mi to trha.tiez som s tym pochodil kade tade uz a nikto nic nezistil.a uz aj ja som s toho zúfalý.. keby si chcel nove turbo tak tu v Trencine ho maju za 700eur. uz som sa bol pytat.rozmyslam aj ja nad nim
15.41, 28. 1. 2011, odpovědětchlapci vy ani nemáte tušenia ako funguje turbo. zavreté lopatky-tlak stúpa, otvorené lopatky-tlak klesá. gutt turbo ti tlačí málo pretože ti nedokáže privireť lopatky. dôvodov je viac: slabý podtlak v hadičkách, pridretá variabilita. a čo sa týka tlaku turba a núdzového režimu: v rj je to nastavené tak že ak 5 sekúnd prekračuje plniaci tlak alebo nedosahuje plniaci tlak voči požiadavke tak to spadne do núdzového režimu. ;)
7.34, 4. 2. 2011, odpovědětMAP sensor vyčistit je vzadu na liště drží ho jeden šroub, EGR vyčistit popřípadě zaslepit ,naklápění lopatek ti snad funguje , zkontrolovat hadičky. Zkontroluj odpor vedení zpět na ECU, měl by mít 0 ohmů.
11.37, 4. 2. 2011, odpovědětzaslepení pomůže...mám to na svojí 2,4 m-jet 129 kw r.w. 2005
20.40, 4. 2. 2011, odpovědět....teda pokud je vadný EGR....
20.45, 4. 2. 2011, odpovědětja mam tiez 2.4jtd 20v a egerko ked som zaslepil tak ma hodilo do nudzoveho rezimu. takze riadiaca jednotka rospozna ze je nieco zle.tak len jej upravou sa to da urobit
23.07, 4. 2. 2011, odpovědětMě jenom svítí kontrolka motoru a jede super....před tím byla do 2500 ot mrtvá ...
10.39, 5. 2. 2011, odpovědětTuším že to byla chyba P0238 ....Alfa byla mrtvá do 2500ot , vyřešil jsem to zaslepením EGR , zbytečné kupovat nový za 3000tis.... Udělal jsi už něco jiného než diagnostiku ? Zkusil jsi vyčistit to čidlo tlaku ? nebo vyčistit ten EGR ?
19.38, 5. 2. 2011, odpovědětProdám 2 masážní koule na baterie,průměr cca 15 cm,původní cena 2.500 kč,nyní 1100 kč,možný odběr Praha, tel: 608 232 854
19.42, 5. 2. 2011, odpovědětocuvaj ty encian, posles mi tie gule?
11.45, 6. 2. 2011, odpovědětRadek, nerobil som s tym zatial nic, Reset od baterky pomohol, nacitali sa znova vsetky cidla a pomalsimy jazdami sa adaptovala riadiaca, cize aj pri plnom zoslapnuti pedala sa chyba neprejavila...ale staci na chvilu jazdit dynamicky a po chvili ked das plny kotel sa chyba objavi..je mozne ze je aj ten tlak mensi nez pozadovany ako pise el bastardo a potom to vyhlasi chybu, ale preco by to potom hlasilo SIGNAL HIGH?To mi nejak nesedi
19.48, 6. 2. 2011, odpovědětgutt záleží v akej polohe ti ostáva visieť variabilita v turbe. ak sa seknú lopatky v otvorenej polohe tak je tlak nízky, ak v privretej polohe tak ti dá do núdzového kôli vysokému tlaku. zabudni na čidlá, vyčisti variabilitu ;)
7.20, 7. 2. 2011, odpověděttu máš postup čistenia http://www.powerdiesel.sk/viewtopic.php?f=8&t=172
7.23, 7. 2. 2011, odpovědětDik!
17.34, 7. 2. 2011, odpovědětak máš kamoša čo má fiat ecuscan tak sprav logy a upni to niekam na leteckú poštu a daj link. loguj tlak turba, desired boost(to je požadovaný tlak) a intake boost(reálny tlak) ďalej loguj ventil n75 a egr ventil. logovanie si nastav na 10x/sec. na logoch potom velmi rýchlo prídeš na závadu ;)
8.23, 8. 2. 2011, odpovědět(porovnanie pozadovaneho tlaku so skutocnym)
17.34, 8. 2. 2011, odpovědětz obrázku to nemá výpovednú hodnotu. potrebujem vidieť ako sa stíha zregulovať za jazdy, preto treba logy a exportovať do csv.
12.08, 9. 2. 2011, odpovědětOk ked bude cas to pozrieme a zavesim to sem, prip.posli maila dik
12.51, 9. 2. 2011, odpovědětmail: admin@powerdiesel.sk
13.09, 9. 2. 2011, odpovědětMetalurg
9.14, 27. 7. 2023, odpovědět