zdravim alfisti, mam takyto problem: pri cca 150 000km bolo nutne robit generalku motoru (celeho, tj. vybrus, piesty,kruzky,tesnenie,ojnice,ventily atd...)po 4500km setrenia motora, kde otacky nepresiahli 3500,prvych 3000km nepresiahli ani 2500, mi odisiel na dialnici termostat coz mi vyrazilo teplotu dost vysoko (okolo 130stupnov).vytlacilo mi tesnenie, v servise to ospravili, vsetko bolo ok, tlaky testovane OK, vsetko ako ma byt...po 2 tyzdnoch som siel prvy raz do druheho mesta a stala sa mi taka vec ze jak som zaradil tak mi zacalo dusit motor,z vyfuku biely dym ako kebych tam mal dymovnicu a vystrelil mi olej zo sania.hned som vedel ze to su zas kruzky...ale v servise sa zas ukazalo ze su to vsetky kruzky aj s piestami...a tak by som chcel vediet ci je mozne za taky kratku dobu a sposobene len jednym prehriatim teoreticky novych casti motora aby sa znicili????? je to riesene ako reklamacia,co myslite, ujme sa to alebo je to normalna vec? neni predsa mozne aby to bolo take nachylne na jedno prehriatie...
10.38, 16. 2. 2011, odpověděttak normalna vec to urcite nie je. aky motor ?
11.28, 16. 2. 2011, odpovědět1.8 TS rv 2001
11.41, 16. 2. 2011, odpovědětja by som sa to snazil akokolvek uhrat na reklamaciu...podla mna to neni normalne..
11.28, 16. 2. 2011, odpovědětJestli to přehřátí bylo delší dobu, a ve vyšší rychlosti, tak se to stát může.
12.09, 16. 2. 2011, odpověděttak ale v 120 km/h a hned ako som videl ze mi vybehla teplota som uz brzdil na krajnicu neni asi moc dlha doba ani rychlost
13.48, 16. 2. 2011, odpovědětno je to blbost samozrejme. nepises ale rozsah poskodenia, resp, co konkretne sa stalo s s tymi kruzkami a piestami. nepises, ze by si to zadrel a ine tepelne poskodenie si neviem predstavit. tie veci nie su predsa z hliniku. popis to podrobnejsie prosim.
13.57, 16. 2. 2011, odpovědětpri origo 150000km, go motora je privela skoro, ale podme k veci ako je na tom mazanie {cerpadlo} aky pouziti olej nahodov prechod z jedneho druhu oleja na druhy.to prehriatie by stim nemalo mat az tak moc spolocne, ze sa ti zadreli vsekty kruhy a s piestami, kluka je ako na tom.
14.51, 16. 2. 2011, odpovědětklukovka bola menena,olej selenia 5w40, cerpadlo je v poriadku, tak isto aj chladic, ten bol cez leto meneny, pravidelne motor kontrolovany ako na diagnostike tak aj tlaky...
15.00, 16. 2. 2011, odpovědětteraz to je tak ze na 3 piestoch su vsetky 3 kruzky su v polke obvodu zbrusene zarovno s piestami, aj tie piesty su poskriabane v tych miestach...jak keby si to smirgloval...na 4.valci je iba jeden stredny kruzok zosriabany...predtym sa stalo to iste ale vo vacsom mnozstve poskodenia, tam musel ist aj kompletny vybrus,aj zrovnanie hlavy,aj ojnice boli zdeformovane,zadrety motor ale nebol, iba spodne stieracie kruzky boli pripecene.ale to vsetko sa spravilo generalkou ktora nebola vobec lacna pretoze sa objednavali kvalitne diely priamo z talianska...a ako som uz pisal teraz su kruzky v polke obvodu zbrusene az na piest...
14.57, 16. 2. 2011, odpověděttal to je zaujimave, vravis, ze motor zadrety nebol, ale boli pokrutene ojnice a obrusene kruzky. tomu trochu nerozumiem.
16.41, 16. 2. 2011, odpovědětTak zaprvé, trochu mi u toho nehraje že se ti při 120km/h obrousili kroužky, to by jsi s tím musel jet pěknou chvíli a točit čtyřku. Za druhé, olej 5w40 do motoru TS nepatří, nevím proč to tam furt lejete, když tam má být selenie 20K 10w40 nebo pro sportovní zacházení s motorem selenie racing 10w60, nic jiného. Za třetí, zřejmě už při té generálce byla ta hlava křivá a buď špatně srovnaná, nebo špatně utažená. A pokud byli ohnuté ojnice, tak klika byla v pořádku? Kontrolovali jste ji?
21.12, 16. 2. 2011, odpovědětjá jen co se týče toho oleje, tak já tam leju Castrol 10W 40 a mám neježděno přes 250.000 km a bez sebemenšího problému, takže olejem to prostě nikdy být nemůže a to jezdím sportovně až dost a co se týče problémů, tak radu a zkušenost s tímto problémem nemám, ale můžete to být prostě výrobní vada, je to malá pravděpodobnost, ale hold, už i taková auta se vyrobila, ať děláte co děláte, vždy se něco dodrbe, takže jediný problém s olejem je, když tam není!
21.27, 16. 2. 2011, odpovědětTo Stinger: buď rád, že ti motor šlape na Castrol v pohodě, viděl jsem dost chycenejch motorů na castrolu, ale zpět k tomuto případu, jde spíš o to, že tam byl olej 5W40 a ne 10W40, kterej je hustší. 5W40 je řídkej a je možný, že čerpadlo nevytvořilo dostatečnej tlak pro mazání, jeho vůle nejsou na tento olej dělaný. Výrobce motoru si specifikace olejů nepíšou jen tak pro nic za nic. Tenhle motor bych chtěl teď vidět rozebranej, ty obroušený kroužky a zapečený, dle mě to ten olej neumazal. vsadil bych se že na Selenii racing 10W60 by se tohle nestalo, ale to už bohužel nezjistíme.
12.00, 17. 2. 2011, odpovědět