V poslední době mám problém s teplotou. Když je venku teplo (25 st. a více), tak při jízdě po dálnici 130 a více mi teplota vody ukazuje přes nějakých 95 stupňů. Pak se to těžko dostává dolů. Jak se pak jede pomaleji, tak to klesne na 90. Zdá se mi, že už mám vrtuli asi u konce, protože dělá strašný rachot a navíc jak se sepne, tak se auto "roztřese".
20.52, 14. 5. 2007, odpovědětMám 1.9 JTD a při jízdě po dálnici a při popojíždění ve městě mi teplota leze na 110 stupňů, servisák řekl, že u Alfy je to normální, mě se to ale nezdá. Jak vám chodí teplota u JTDček? Podotýkám, že mám termostat téměř nový-asi 3 měsíce...
7.59, 16. 5. 2007, odpovědětno ja jsem jeste nevidel ze vby se mi teplota dostala pres 95°C ...rucicka drzi jak pribita...jen jednou kdyz jsem stal na slunci a venku bylo 28 tak se dostala na chvilku nad 90ku..ale jinak se drzi zuby nehty na cca 85°C
8.01, 16. 5. 2007, odpovědětto alfa156: a mas dost vody?...mrkni jestli ti ta vrtule o neco neskrta kdyz dela takovej kraval....
8.03, 16. 5. 2007, odpovědětTaky mně to lezlo přes 100 ale já mám V6 ale dělal to odpor na chladiči byl urezlej a nechodil první stupeň větráků běžel až druhej na vyšší teplotu. Teď už to je OK první stupeň spíná při 95
8.11, 16. 5. 2007, odpovědětMoja V6 ma teplotu medzi 90 a 95.. Ale ked som tomu utal 220 tak vyskocila na 110
15.24, 16. 5. 2007, odpovědětAhoj, mám stejný problém chodí mi u V6 až druhý stupen, takže anebo naopak mi to jede i za studena, záleží jaky odpor tam dám, mam 3 a všechny staré,mysliš teda, že to je určitě tím odporem, on je prý hodne drahy, mam strach ze jej koupím a budete k ničemu. Diagnostika ukazuje vše cajk? Děkuji a kolik te stal dopor
11.19, 31. 5. 2016, odpovědětmne tiez ked ju nahanam v takom teple tak vyleze aj na 95 inak je vzdy okolo 85. kedy sa ma spustit ventilator pri akej teplote motora?
15.50, 16. 5. 2007, odpovědětJe to celé nějaké divné. Termostat jsem měnil asi před rokem. Když jsem ho měl špatný, tak jsem měl teplotu kolem 60 stupňů. Po výměně mám teplotu nějakých 70-75 st. Vám se sepne větrák při kolikati stupních? Mně se zdá, že se mi sepíná a vypíná pořád.
19.41, 16. 5. 2007, odpovědětDo doby než jsem vyměnil termostat, tak jsem taky pořád jezdil v zimě v létě " na 70-75C". Po výměně termostatu jsem měl stejný problém jako ostatní. Při zapnuté klimě a pomalé jízdě se to hřálo až ke 120C, po vypnutí klimy jsem to pomalu dostal dolu. Kamarád mi poradil fígl - zkuste to. Kupte si spray na odstraněnmí hmyzu, nastříkejte na oba chladiče, nechte působit alespoň 15 min a pak opatrně vapkou projeďte. Je to levnější než nový chladič a v 95% to pomůže. Jsem teď i v tom vedru a s klimou na 90C. Jo a to mám Alfu čipnutou. Twin spark 2l.
8.01, 11. 6. 2007, odpovědětno to me taky nekdy vetrak sepne i kdyz motor neni ohratej...ale jen kdyz je treba velke horko....je to jen vyjimecne...jinak drzi krasnych 85-90°C
7.44, 17. 5. 2007, odpovědětpozor větrák pokud je teplo a je puštěná klima tak běží i když není ohřátý motor jelikož musí odvést teplo od chladiče klimi. Teplotu na chladiči vody poté řídí termostat, jinak první stupeň větráku beží tak při 95.
8.51, 17. 5. 2007, odpovědětTo je zajímavé, že někomu se teplota drží 85-90 stupňů a někdo má 75 stupňů. Já tu vrtuli už mám asi vychozenou. Prostě tam něco štěrká apod.
13.18, 17. 5. 2007, odpovědětJá měl teplotu taky cca.70 stupňů, když jsem tomu naložil (hlavně do kopce) tak to vylezlo až na 110. Teď, ať dělám co dělám, mám stabilně 85-90 stupňů a stálo mě to 6 kapříků za novej chladič.
13.59, 17. 5. 2007, odpovědětTak to je teda špatná zpráva :-( Jestli to je chladič.
14.04, 17. 5. 2007, odpovědětJeště jsem se chtěl zeptat jestli to může být špatný termostat, že mi teplota vyleze (když je táhlý kopec+venku teplo na skoro 110 stupňů)? Pak to při menší zátěži klesne na 90.
19.21, 9. 6. 2007, odpovědětJa mam teda V6 a pri normalni jizde se to drzi mezi 95-100, ale na dalnici to kldine vyleze i pres 110. Kamos ma taky V6 a dela mu to uplne stejne. Chladic mi sepne pri tech 95 a vody mam dost. Dela tohle jeste nekomu V6?
19.33, 9. 6. 2007, odpovědětMě se při ježdění po mestě v tomto počasí ručička zpravidla ustálí na 100, někdy možná tak na 105, ale 90 je tam málokdy. Taky mám V6.
14.23, 16. 6. 2007, odpovědětja mam taky 2.5 v6 a dělá mi to to samé, teplota se vyšplhá nekde na 110 a když jsou fakt velké vedra, tak i o neco vyše, už jsem si rikal, jestli je to normani... řesíte to nejak???
0.03, 21. 7. 2007, odpovědětNejspolehlivější je změřit teplotu termopistolí a potom teprve dělat závěry. Na 164 jsem taky vyměnil termostat, spínače i jedno čidlo a nakonec přišel kolega s termopistolí a bylo vše v pořádku. A to mi prosím měnili v AR servisu. Jo a pro jistotu mi ještě vyměnili chladící medium. JIstě si dovedete předsatvit ten balík peněz. A termopistole vše vyřešila.
22.12, 10. 6. 2007, odpovědětNo jo, ale mně už při těch 110 stupních za jízdy sepne větrák na 2 stupeň. Kdyby byl špatný budík, tak se ten větrák ani nesepne,ne? Ještě jsem se chtěl zeptat jestli ostatním ten druhý stupeň větráku taky tak rozvibruje celé auto a v autě to jde hodně cítit.
22.27, 10. 6. 2007, odpovědětVášemu problému se už taky pouze směji :-))) Ne, měl jsem tento problém a měnil a měnil a měnil díly a nechtěl celou dobu přistoupit na nejhorší a nejdražší variantu. A to sice chladiče. Až po jeho výměně je vše o.k. !!!! Ať je léto nebo zima, klima-neklima. Max.90stup. To už musí opravdu být, aby tam bylo 95stup. Jinak, abych vás uklidnil. Tak Alfa ukazuje reálnou a ne elektronicky omezenou teplotu chladící kapaliny jako u např. Škodovek. Kdysi jsem to zjišťoval u nás v automobilce a např. Octavia nebo Superb 1.8T mají normální teplotu v okruhu až 105st. dle dílenské příručky. Jenže kvůli reklamacím zákazníků je to elektronicky upravené v režimu přístojů na 90st. Takže dle chuti kažého soudruha. Nejdřív si změřte skutečnou teplotu v systému a pak něco řešte. Já už doporučuji začít opačně a to sice chladičem.
20.31, 11. 6. 2007, odpovědětTak mám 2,4 JTD a dělělo mně to také přesně to samé, když jsemmji trošku protáhnul,tak teplota vylezla na 110 a odpojilo mně to i klimatizaci, když jsem ubral a z kopce vyhodil,hned spadla na 90. Nefungoval mi jeden ventilátor,bylo špatné relé,teď už je to OK
12.22, 15. 6. 2007, odpovědětMám 2.4 JTD 110KW teplota oleje při měření na emisích byla 78-82 stupnů , budík ukazoval asi tak 74-79.....nikdy mě to něpřelezlo přes 90 ani na dálnici ani v koloně při popojíždění. spotřebu mám kolem 7 litrů na sto km.
15.29, 16. 6. 2007, odpovědětU mého boxera to funguje tak, že když jedu tak teplota klesá čím rychleji jedu tím je nižší. Když stojím někde v městě jde to k 80 stupňům a sepíná vrtule.Tak nějak by to mělo normálně fungovat. Normálně se drží mezi 65 a 70. A vrtule mě VRČELA taky nehorázným způsobem. Měla totiš uražený jeden držáček a brnkala o řeminici. Ale ja usuzuji podle stylu jízdy, jak říkáš, čím rychleji tím větší teplota, že máš špatnej termostat. To by odpovídalo. Automech.
18.14, 16. 6. 2007, odpovědětno dneska sem popojizdel po praze cca 3h chvili zacpa,chvili ne.Je teda pravda ze je venku strasny horko (cca 37C:-))takze hruza) a teplota mi lezla az k 110 je divny ze auto nevari,to nechapu,proste se mi jen ta teplota zda trochu vic nez ma byt(jeste sem nezkousel merit vodu v nadobce)Ale dqal uz neleze a hejbe se cca mezi 100-110(pri popojizdeni v horku).Chladic vypada celkem zachovale a vrtule se toci na oba dva stupne.jinak driv se mi teplota stale drzela cca kolem 95 ale vic nelezla(taky nebyly takovy horka).A Tak otazka vam co poctive budik ukazije 90C a teplotu drzi,zkousely ste si ze opravdu teplota odpovida te ukazovane 90 nebo ne (vim ze je to blba otazka ale rad bych vedel jestl je opravdu chyba u me a ostatnich nez zacnem vyhazovat penizky za chladice,termostaty atd... a nebo je chyba v teplomerech a ukazuji co se jim zrovna hodi.Chapu ze to muze znit divne,ale nikde sem tu nenasel ze by nekdo po zmereni teploty napsal ze se budik nemily.Jinak hned jak budu mit cas tak pujdu premerovat a dam vedet jak sem dopadl. + jeste vuz je 156 2.0 TS r.v.98
16.24, 16. 7. 2007, odpověděttych 100 -110 stupnov by som nesiel merat,pozor aby ta to neobarilo, lebo ked tomu uvolnis tlak tak ti to vyvrie! tak velmi opatrne!
8.24, 17. 7. 2007, odpovědětne tech 100-110C merit nebudu nejsem blazen ale pokud uz tech merenejch 60C nebude sedet pak je jasny ze je to v budiku.akorat ze ted na to nemam cas.za 14dni frcim na chatu a tam to udelam.driv se ktomu nedostanu.coz me stve protoze stim musim jezdit a furt me to nuti ten budik kontrolovat...:-(
17.21, 17. 7. 2007, odpovědětJá mám teď třetí 156, a múžu říct, že každá ukazovala jinou teplotu. Problémú je několik, a mají společný jmenovatel. Velká chladící mříž předního nárazníku. Přes ní se dostává hmyz a kamínky na chladič a pořádně ho deformují. Jeho chladící schopnost pak klesá i o 40%. Podívejte na ty svoje, jak vypadají. Následně to odserou termostaty. Při plné zátěži teplota nemúže jít do kritických hodnot, to je blbost. Nad 100 stupňú u JTD ŘJ snižuje dávku paliva a ubírá výkon, aby nedošlo k přehřátí. Když to tedy stoupá k 110, jsou možnosti dvě - špatně nastavený měřič teploty (moje 1. Alfa, jde zkontrolovat teploměrem na zavařování ve vyrovnávací nádržce), nebo špatný chladič. (Moje druhá Alfa - zejména v létě s klímou se hřála, po výměně chladiče vše OK). Termostat je nepravděpodobný, když se dosere, zústává spíše trvale otevřený. Do své třetí Alfy jsem vsadil před chladič polymérovou síťku proti hmyzu, a jedenou za týden ji vystříkam vapkou. Je na ní vždyvky děsnej bordel.
17.55, 17. 7. 2007, odpovědětja mam i kde porovnavat mame v rodine 2 totozne alfy 156 2.0TS(jednu r.v.97 druhou r.v. 98)Vim ze na te starsi otec menil chladic(tekl a byl dost zniceny) ja na sve ho mam celkem v zachovalem stavu(ale nikdo nevi jak vypada vevnit).termostat sem taky vyvratil jak sem se zde na diskuzi docetl skoro vzdy zustava otevreny pokud nefunguje.Jak je to s cidlem zjistim po zmereni opravdove teploty v nadrzce z vodou.Jeste sem se chtel zeptat zkousel ste nekdo u strasich verzi pouzit nejaky prodavany cictic chladice? A pomohlo to?(bojim se aby potom treba nezacal tect:-)).A dalsi otazka.co sem se tu nikde nedocetl stalo se nekomu u 156 ze by odeslo vodni cerpadlo(jinak nez zadrenim) tedy treba ureznutim lopatky.Vim ze je to blba otazka a ze se ma cerpadlo menit prii vymene rozvodu tak ze by se to teoreticky stat nemelo,ale stalo se to nekomu??
18.24, 17. 7. 2007, odpovědětTak prave dnes som vyriesil tento problem. Hriala sa na aj na 110. vymenil som chladic . Teraz aj ked ho tocim drzi na 85 a ked zastanem a necham ist motor tak max na 95 . Tak zatial vsetko ok
19.45, 20. 7. 2007, odpovědětNo ja mam 2.4 JTD, a teplota 85 - 90 stupnov. Isiel som si po dialnici v poho 180 - 190 KM/H a nic, 90 stupnov. Akurat sa mi splhne na 95 ked idem do senca. Je tam okolo jazier asi 3 km cesta total rozjebana, prazi tam slnko cez den kludne 38 stupnov, a ja musim ist na dvojke celu cestu. Vtedy sa na 95 mzono aj 98 vysplha, inac nie
11.05, 24. 7. 2007, odpovědětHi
16.56, 21. 10. 2020, odpovědět