Tak jsem uz pomerne dost zoufaly a opravdu bych ocenil radu, ktera povede k vyreseni problemu s moji Alfou. Pred trema mesicema jsem koupil 159ku 2.4JTDm 147kW. Radost mi bohuzel vydrzela jen chvili a auto cimdal hur startovalo, po nastartovani otacky kolisaly a obcas auto zdechlo, obcas ne. Kdyz uz jelo, mohlo se jet snad libovlne dlouho a jizda ulpne v pohode. Jednoho dne ale nenastratovalo uz vubec a zacal neskutecny kolotoc servisu, odtahu, rad a hlavne utracenych penez. Nyni popisu co se na aute jiz delalo v prubehu posledniho mesice a pul: -vymeneny zhavice za nove (dve byly nacnute) -premeren tlak v podavacim cerpadle v nadrzi -vymenen palivovy filtr (byl spatny) -zkontrolovany rozvody (ktere jsem delal hned po koupi) -zrepasovano naftove cerpadlo -serizeni vstrikovacu Po uplnem zkolabovani auta odtazeno do Alfa Rolny (Olomouc) a nasledne: -manualni vyplach a cisteni DPF filtru pevnych castic - naprosto zaneseny, neslo ani spustit vypaleni filtru pres diag) -vymena EGR ventilu (cca 2400,-) -kvuli prosakovani nafty v zavitech vymenena vstrikovaci lista (7500,-) a vsechny privodove trubky, ktere vedou do listy palivo. V sobotu jsem auto vyzvedl a pred zaplacenim jsem absolvoval testovaci jizdu, kdy jsem s autem jel cca 20km a vse se zdalo naprosto v poradku. Po zastaveni zpet v servise se mi vsak zdalo, ze otacky lehce zakolisali (spis dolu, motor jakoby zakopl nepatrne) tak jsem zkusil opakovane slapnout na plyn - uplne nepatrne, tak ze se rucicka otackomeru pohnula neznatelne, to jsem zopakoval asi 10x a motor chicipl. Ihned start tlacitko a zas motor bezel bez problemu. dalsi projizdka a kontrola a vse na oko v poradku. Auto jsem si odvezl a behem nedele a dneska rano jsem najezdil cca 250-300km , vetsinou s plynem na podlaze a naprosta parada - zatah, vykon. Sem tam vsak auto chcipne na volnobeh hned po startu a jakoby se mu vubec nechtelo jet, kdyz treba na krizovatce mam jednicku a dam temer plny plyn...motor jakoby horkotezko prekona 1500 otacek (tam se rust otacek zpomali), ale jakmile se pres tento moment auto dostane, tak vystreli (pri stale stejne seslapnutem plynu) jak z praku. Po dnesnich projizdkach dopoledne zacalo prset (nevim jestli ma vliv nebo je to nahoda) a auto jsem 3 hodiny nechal stat. Ted jsem chtel odjet, nastartoval jsem, chciplo, nastartuju znova a otacky kolisali, motor skubal a zakopaval (na volnobeh a cca do 1300 otacek, pri vyssim seslapnuti plynu cca nad 2000otacet naprostoe hladky chod). Po ustaleni jsem vyjel a opet v pohode. Jeste jedna vec, po vyzvednuti auta z Alfy (nevim jestli ma souvislost s vyse popsanou zavadou nebo ne) se spousti ventilator temer kazdou minutu (na volnobeh a asi i za jizdy) a nasledne se vypina - ukazatel teploty v aute ukazuje po zahrati fixnich 90° a nikam se nehybe - pred Alfa servisem podle jizdy teplota kolisala, ventilator tolik nespoustel, ale problem se startem byl v podstate stejny. Uz opravdu nevim, co s autem dale, diagnostika za celou dobu nevyhodila ani jedinou chybu (ani v archivu chyb). Ocenil bych jakykoli napad, jak situaci resit...
17.01, 4. 4. 2011, odpovědětNeuvedomil jsem si, ze zde nefunguje formatovani. Kdyby nekdo mel chut, cas a zajem se nad probleme zamyslet a precist to cele, muzu poslat mailem ve ctivejsi podobe.. (s formatovanim textu)
17.03, 4. 4. 2011, odpovědětJeste jednu vec jsem zapomnel uvest: i muj mechanik tady i v Alfe Rolny mi rekli, ze byly vyskocene tahla od klapek sani, ktere se ale nedaji nejak vymenit samostatne, pouze jako cele sani. V Alfe je jaksi zafixovali napevno (pry sroubem misto puvodniho nytu) aby tahlo nevyskakovalo. Porad mleli,ze jestli cokoli, tak jedine sani, ale kdyz jsem jim rekl, ze pokud do sani nainvestuju dalsich 10 tisic, tak ze to musi byt tim, protoze uz u nich prislo x tisic vnivec a to otocili, ze pripadne jeste nastaevni rozvodu a kdesi cosi.... ty klapky a tahlo maji lehkou vuli, ale to by byl problem spis s vykonem a zrychlovanim, nez s volnobehem po startu a zakopavanim na volnobeh (kdy jsou klapky v ustalene poloze..), pokud se nepletu.
17.10, 4. 4. 2011, odpovědětzkus to vyventilovat na www.alfisti.cz - je tam sekce 159kářů - snad se někdo chytne a poradí ti. z toho co píšeš je divný to kolísání teploty...pokud je v pohodě termostat, tak drží po zahřátí 90 a hotovo (před 2 týdny jsem ho měnil...) a ten zbytek - no, nepíšeš, že by se něco dělalo s váhou vzduchu - dal bych jí novou, ale to by měla být první věc, kterou by měli v servisu změřit - záleží na tom, co má auto za sebou. ani o čištění EGR ventilu nepíšeš - další hodně běžná věc. a k tomu ucpanýmu DPF filtru - nechal bych ho vyříznout a smáznout z ŘJ, stejně tak zaslepit EGR - tim by se spousta věcí mohla vyřešit. taky se na to chystám teď někdy. jinak to, že auto je do 1500 ot trošku mrtvější je fakt - auta po faceliftu jsou na tom odspodu o něco líp...co s tim - asi jen chip, ale zase podle toho co píšeš mám dojem, že tvý auto už pád kilometrů na hřbetě má, takže je to trošku risk...ještě jedna věc mě napadla - filtr sání, ale takovou banalitu by asi v servisu nepodcenili.
19.07, 4. 4. 2011, odpovědětDik, zkusim mrknout tam. Znal jsem jen tohle forum z minulosti, kdyz jsem mel 164ku a 156ku :) O EGR jsem psal - byl vymenen primo v te alfe. Ohledne toho zasekavani odspoda - neni to, ze by auto bylo linearne line a pak zatahlo, proste kdyz stojim na miste se zarazenym D (predrazeny 1. rychlostni stupen) a da plyn az na podlahu tak motor rychle vyskoci na cca 1250otacek, tam se to tak zpomali a udusene prekuli pres tech 1600+ a od tama to zas vystreli...prijde mi, jak kdyby se neotevrelo poradne sani (snad kvuli te vuli?) a az kdyz do thoo foukne turbo, tak se to odspuntuje a vystreli..
22.49, 4. 4. 2011, odpovědětNajety to ma prave jistojistych 126tisic..na tento motor bych rekl, ze je to jeste hovno..no nevim , nevim
22.51, 4. 4. 2011, odpovědětRozhodne to prezentuj na Alfisti.cz, jistě se řešení najde. ta váha je dost pravděpodobná, a s tím kolísáním, je to na pováženou, škrtící klapka zanesená ale to asi čistili, možná nějaké čidlo
5.57, 5. 4. 2011, odpověděttaky je divny, ze v RJ neni zaznamenan zadnej problem... mozna zkusit proste prehrat soft pripadne vymenit? trosku blby takhle to zkouset. 126tkm je samozrejme prd, pokut to nejzdilo bez oleje nebo tak - sam na nem mam uz skoro 210 a pohoda.
9.19, 5. 4. 2011, odpovědětčoveče,kamarád měl něco podobnýho...občas to nešlo nastartovat,chvílema to nejelo až to nakonec nešlo nastartovat vůbec... no a měnil to sání...dával za to 7500kč a teď má klid :-)
16.29, 5. 4. 2011, odpovědětale to sání se dá vyčíst z diagnostiky,né?
16.30, 5. 4. 2011, odpovědět