Ahoj Alfisti. Měl bych k vám pár otázek. Čeká mě výměna rozvodů, těsnění pod hlavou a variator. Při tom bych chtěl udělat i go hlavy. Ale spíš mě zajímá oprava bloku: Nevím co tam vše vyměnit at je to celé v cajku. Jak poznám že je načlí nebo spíše jeho stav. Děkuji za vaše odpovědi a rady
7.33, 6. 4. 2011, odpovědětBlok se neopravuje, respektive se s ním nic nedělá, můžeš max. zkontrolovat kroužky, jestli nejsou zapečenáý stírací kroužky a nechal bych vyměnit těsnící o-kroužky na ventilech, pokud jsou ztvrdlý, jde přes ně olej do spal. prostoru a spaluje se. Pozor, pokud budeš vyndávat ven písty vyměň dole šály za nové, nikdy tam nedávej staré zpět, nebo to začne klepat a budeš dělat výbrus ještě kliky
11.52, 6. 4. 2011, odpovědětty stírací kroužky myslíš - Pístni kroužky? Jak zjistím že jsou špatný
20.55, 6. 4. 2011, odpovědětNic ve zlém ale asi bys tu opravu motoru měl nechat někomu jinému. Zřejmě tomu moc nehovíš a mohl by sis nadělat víc škody než užitku.
10.36, 8. 4. 2011, odpovědětAno přesně tak, jsou tam těsnící a jeden stírací, ten má n sobě po obvodě drážku a otvory kterými odtéká setřený olej z válců po vnitřní straně pístu zpět na ojnici a do klikové skříně. Zda jsou zapečený, poznáš snadno, ty drážky a otvory jsou prostě zanesený, takže to nestírá olej a ten je potom spalován. Pokud budeš sundávat hlavu, asi bych to rozdělal už i preventivně dole, zkouknul bych kliku, jestli není někde chycená a u toho bych vytáhl písty s ojnicema a vyměnil ty kroužky a budeš mít klid. Bude tě to stát tak o dva tisíce víc, ale když už to budeš dělat....
6.39, 7. 4. 2011, odpovědět