Zdar chlapi,mam velky problem s motorom. Popíšem čo sa stalo...v zrkalde som zbadal kamosa tak ze sa s nym trochu ponahanam tak som tomu sutpil 3 do 6tis otacok 4 do 6tis. otackok a az potom auto sa mi zdalo ze uz netaha kaslal som na to a zapocul som dost silny rachot od motora ale bezal v pohode dalej...za 2 km uz ked som bol skoro doma som vyhodil rychlost a motor mi skapal....teplota 120 ...dlho sa chladil...nastartovat ide ale ten hrozny buhot tam pocut je...asi po 10minutach vypnuteho motora som pozrel olej a pod riskou min ...takze myslite ze som ho pridrel alebo odisiel variator alebo co ? ,,,rozvody mi menili v bosch servise 2tis. km do zadu
22.26, 16. 6. 2011, odpovědětjak casto si olej kontroloval? tolhe vypada na KO motor
22.52, 16. 6. 2011, odpovědětno variator ti isto neodisiel, ale to asi nechces pocut :)
5.22, 17. 6. 2011, odpovědětolej som kontroloval kazdy tyzden no je pravda ze teraz take 2 mesiace som to nepozeral :-/
6.09, 17. 6. 2011, odpovědětAk by vedel niekto poradit na co by som sa mal zamerat bol by som povdacny...skontrolujem rozvod ci neskocil..a potom budem asi pomali demontovat hlavu :-/
11.22, 17. 6. 2011, odpovědětjasne rozvody a potom klika atd, ale dej to nekam kde uz alfu videli zadny garaznicky mistry co umi jenom brzdy na fabii opravit
11.57, 17. 6. 2011, odpovědětNo, tak to tě moc nepotěším ale jestli ti to jede jako by na 3 válce a bouchá ti tam tak se ti utrhl píst v ojničním oku a ted ti do něj bouchá ojnice. Proč se to stalo? Sám jsi si odpověděl, nekontroloval jsi olej tak se ti to zadřelo, vlivem vytáčení a nedokonalém promazání. Při normální jízdě se to dokáže jak tak umazat. Hodně štěstí.
12.11, 17. 6. 2011, odpovědětdost som podcenil ten motor ...pretoze olej som prestal kontrolovat tak casto ked bol stale v tej istej hladiny :( ... nemam na to peniaze budem to pomaly rozoberat sam :-/
12.16, 17. 6. 2011, odpověděta co to mas vlastne za motor? jeho stav atd...? len tak pre info
12.54, 17. 6. 2011, odpovědětDanni jaj sory zabudol som napisat mam 2.0 t.s. ale ten novsi 110kw ar32310 kod ., ...inak este chcem povedat len tolko ze ten motor potom nie je bohvie co ked za minutu vo vysich otackach s obmedzenim mnozstvom oleja nevydrzal takuto kratkodobu zataz... motor ma najazdenych 144 tis. km ,,ked mal 142 tis. km boli menene rozvody(vsetky remene,kladky,vodna pumpa) ,, je fakt ze na oleji som mal najazdene nieco cez 12tis km. a uz sa dost ozyval aj variator a dvihatka ventilov zastudena .
13.11, 17. 6. 2011, odpovědětmyslel som si ze 2.0 lebo ten je na zadratie jak vcela na med... proste teplotu tavenia nezapries mozno keby si tam mal 10w60 tak by to vydrzalo aj tu kratsiu dobu
13.16, 17. 6. 2011, odpovědětneboj sa, pomaly ho urobis aj sam doma
13.42, 17. 6. 2011, odpovědětchalani diki za nazory a radi neskor dam info ako sa vec vyvija nech vidia aj ty ktorych stretne podobny problem, fotky budu samozrejmost tiez
14.18, 17. 6. 2011, odpovědět2 otázočky: akým nástrojom dofrasa dávate dole sviečky ? :DD a ďalšia otázočka znie keď dáte dole hlavu valcov dávate ju zbrúsiť ? zarovnať ?
23.01, 17. 6. 2011, odpovědětPoslyš, podle tvých otázek je vidět, že jsi auto nikdy nedělal. Doporučuji ti , pokud chceš aby Alfa ještě někdy jezdila, dej to udělat někomu kdo tomu opravdu rozumí. Ještě jsem neslyšel, ža by ten kdoneví jak a čím se povolí svíčky, a zdasee přebrušuje hlava, dokázal udělat generálku motoru. Na to jsou potřeba i jisté přípravky a taky dobrý vercajk, musí se to znát a umět a taky mít nějakou praxi. Možná to uděláš, ale neposkládáš to jak to má být, nenastavíš rozvody a ALFU NAKONEC ÚPLNĚ ODEPÍŠEŠ. A pak budeš nadávat na to jaký jsou to křápy. Dej si poradit od zkušeného. Hodně štěstí.
5.39, 18. 6. 2011, odpovědětPri go motora rataj s brusenim kluky, nove olejove cerpadlo, kruzky, atd... Bude to trochu mastnejsie, ale pokoj na furt... A ze ti prdol motor, nezufaj, bohvie v akom stave bol ked si auto kupil a kolko ma realne km.
8.01, 18. 6. 2011, odpovědětnuz ked to nebude jazdit hodim to do srotu alebo podpalim ! mozno nemam skusenost s go motora ale viem ako to v servisoch bezi a nemam 500€ za vykonanu pracu
13.54, 18. 6. 2011, odpovědětpocitej jenom vyndani a zandani motoru plus rozebrani a slozeni 15 000,-kc, brouseni kliky + vyuhlovani ojnic 5000,-kc, rozebrani a slozeni hlavy 4000,-kc
15.06, 18. 6. 2011, odpovědětmoje prve auto bol favorit a tiez som nekontroloval olej a doplatil som nato tym ze mi zadrelo vacku nasledne roztrhalo ozubene koleso na rozvode.Stastie ze neoprelo ventyly.Od vtedy olej kontrolujem.Teraz mam 156 18ts a na vodu a olej davam kurva bacha.Nevisliel by ta lacnejsie nejaky pojazdny dovoz z vonka?A motor prehodit?Zvisok rozpredat a sa ti vrati cela investicia.
15.58, 18. 6. 2011, odpovědětPodle me jsi debil, kdyz neumis kontrolovat olej tak jezdi na kole.
16.50, 18. 6. 2011, odpovědětSi nejaky kokot. nie?Myslim ze kazdy vie kde sa kontroluje olej.Ide len oto ze to niekto podcenuje.Proste na to nemyslia kazdy tyzden.
18.54, 18. 6. 2011, odpovědětNejde o to kontrolovat olej kazdy den. Ani to nemusi pomoct ak je uz motor chyteny na kluke alebo odfajcene olejove cerpadlo.
20.17, 18. 6. 2011, odpovědětTomas Tomas..aky olej tam mas? Ja keby som mal TS, tak olej by stale dolievam na maximum a kontrolujem kazdy tyzden..nastastie novsie 156 maju snimanie hladiny oleja na PC,ale ani nato by som sa nespoliehal..ked JTDm nezere vobec a dostava nakladacky stale..
20.40, 18. 6. 2011, odpovědětAutickar21:keby bolo nieco s cerpadlom, alebo tlakom tak by to snad hlasilo chybu mazania,na starsich kontrolku mazania a na novsich hlasku low oil pressure..ale pocul som ze pan Bosch to zase dojebal s tlakovymi cidlami, ktore zlyhavaju..neviem ci len u TS,alebo aj ostatnych motoroch..to moze byt aj tento pripad
22.10, 18. 6. 2011, odpovědětSnimac by rozsvietil kontrolu mozno pri 50% tlaku oleja z bezneho. Ale ked mas napr 60% tlak oleja, snimac ti kontrolku nerozsvieti a ty takto najazdis 50000km, co sa stane s motorom?
7.26, 19. 6. 2011, odpovědětChlapi,to čidlo je tam opravdu se dá říct na dvě věci,rozvítí se až když tlak oleje klesne na 0,8 baru...ale TS by mělo mít při ohřátém motoru na volnoběh okolo 3 baru a při zvýšenejch otáčkách něco kolem 5...
21.15, 21. 6. 2011, odpovědětČau ak potrebuješ pomoc napíš mi na mail
23.12, 18. 6. 2011, odpovědětGUTT: presne tak ! ak by som mal toto k dispozicii nic by sa nestalo ..ach :-/
16.24, 20. 6. 2011, odpovědětmate niekto link kde mozem kupit new variator priadne opravnu sadu ...ale tu by som moc neriesil ddiiiiks
16.25, 20. 6. 2011, odpovědětteraz je akcia v alfa a fiat servisoch zľava na diely až do 50%----ja som teraz kúpil opravnú sadu stojí okolo 5.40e a babenka hned vedela čo chcem --čiže 2.70e
16.37, 20. 6. 2011, odpovědětroman GA a je to poznať ? myslim v hluku a výkone ? hm?? rozmyslamm ci nedat novy variatotor aby som neriesil o par mesiacov zase variator
20.57, 20. 6. 2011, odpovědětspa: keby som mal jeden piest aj s ojnicou zniceny nesiel by rovnomerne s druhym pri pretacani motora.,taktiez nie je pocut ani cistit ziadny odpor takze nepredpokladam ze by nieco bolo na kluke...ale kazdopadne dakujem za pomoc mozno dnes alebo zajtra zhodim dole vanu a uvidim ...skus sa pozriet na fotky a povec mi co si myslíš..vidíš tam nejaké poškodenia ? DAKUJEM https://picasaweb.google.com/113358900738725529567/OpravaMotora?authkey=Gv1sRgCKme69Tp4OieDg#5620512047542755938
12.27, 21. 6. 2011, odpovědětNo tazko povedat , co je poskodene. Pises, ze buchoce motor, ale statuje. Pokial nezhodis vanu asi to nezistis ci je niektory piest zniceny. Normalne vyber kazdy piest a skontroluj ho, ak vsetko bude v poriadku skontroluj hlavu (ventile ci nie su pridrete - to by bola ta vysoka teplota ale zase nastarovanie by bol problem ale ako traktor by to asi nahodilo). Pretocil si motor ako si zhodil hlavu dole? 2.0TS vyvazovacie hriadele , Tie si skontroloval. ak sa poseru mal by "buchotat" motor aspon tak to napisal manik na alfaowner. Inak olej ked je na minime (tak sa nezadre) skus naliat olej do motora na ciarocku minimum a je to cca 3l oleja , ale zalezi to od motora. Este jedna vec - vodu v oleji (belkavy povlak az pena) alebo olej v chladive si nemal?
13.43, 21. 6. 2011, odpovědětco jsem koukal na foto,tak se mi zdá že válce maj docela rýhy,hlava vypadá docela OK Bralo to malinko oleje na 3 a 4 válci,ale schod vanu,koukni na ojniční šály:-) A budeš moudřejší...a pak se podívej ještě na uložení vačky jestli není náhodou vydřený!
21.23, 21. 6. 2011, odpovědětdevilboot : šálka sacej vačky alebo zámok sacej vačky jak je variator je viditelne vysuchany akoby to slo bez oleja...neskor doplnim fotky...
22.03, 21. 6. 2011, odpovědětSPA : mal som mierni povlak oleja v termostate ked som odpojil hadice... ked som dal dolu vacky resp. hlavu pretacat klukov islo v pohode lahko...ale nepretacal som to bezhlavo -vratil som to naspat na znacky ...v piatok idu von piesty
22.11, 21. 6. 2011, odpovědětty kks , to akože na 156 sa nedá dať olejová vaňa kvoli prevodovke ked je motor nahodeny v afte na silenblokoch ???kkss viete mi niekto poradiť prosím jak to je?
21.23, 25. 6. 2011, odpověděttakže vážený prvá závada najdena https://lh4.googleusercontent.com/-QLFmp-pCylg/TguIvwmh5-I/AAAAAAAAAJI/ls5ZVefl0JE/s720/CIMG2205.JPG poškodené ložiská ojníc ...a myslím že aj klukový hriadel bude pridrety na loziskach nakolko ho rokou nepretocim a nic na nom nie je. :(
22.20, 29. 6. 2011, odpovědět