Tak se mi přetrhnul rozvodový řemen. Najeto 95 tisíc r.v. 2003. I když to má servisku ap. tak trošku pochybuju že to má tolik najeto. Nejhorší na tom je,že mám doma připravenou celou sadu i s pumpou na výměnu,kterou jsem chtěl v nejbližší době zrealizovat. Budu tady psát nějaké info co vše se muselo vyměnit,at se podělím o tuto negativní zkušenost.
10.34, 1. 8. 2011, odpovědětno tak mam podobny problem.len mne zaseklo volnobezku na alternatore a roztrhalo pomocny remen a ten namotalo pod rozvody a tie skocili. a pritom som menil pred cca 3 mesiacmi komplet rozvody.aj pomocne. a vysledok je asi taky ze je zlomenych 6 vahadiel+asi treba vimenit aj 6 nadzdvihatok+ tesnenia+remene a tak.cize oprava cca 250 az 300eur. a motor mam 2,4jtd 20v
11.35, 1. 8. 2011, odpověděta este dnes som zhanal v alfe vahadla a mi povedali ze vahadla sa uz nevyrabaju. ze bude dlho trvat do kedy ich zozenu. ale nakonec som ich zohnal v jednej predajni ND. a cena 8.9eur vadahlo/ks a 20.1eur zdvihatko/ks
11.37, 1. 8. 2011, odpovědětNo řemen pomocných rozvodů jsem měnil cca 2 měsíce zpátky,ale celkem mě překvapuje že ti to způsobil ten řemen,ty tam nemáš kryt??Nebo se to nějak dostane i pod ten kryt??
12.10, 1. 8. 2011, odpověděthranice zivotnosti rozvodaku mimo najety km je max 6 let. Vis, ona ta guma starne ikdyz nejezdis...
15.16, 1. 8. 2011, odpovědětTak oficiálně by se měly měnit rozvody co 120 tisíc nebo 3 roky. Ale záleží na tom řemenu,může vydržet 4 roky nebo třeba 9 let jako u mého ex Fiata Bravo 1.9 jtd,kde se sice jednalo o řemen na altíku,klimě atd ale normálně měl praskliny vodících drážek po celém obvodu a vydržel 140 tisíc a 9,5 let:-)
15.27, 1. 8. 2011, odpovědětU motoru M-JEt alfa praskaji remeny jiz pri 90tis, jinak staci mečnit jen vahadla ale pozor nas mikrotrhliny na tech dobrych, po pas set km pak taky prasknout. Jinak ventily ani hlava se u motoru 16V/20V neposkodi coz je prima.
18.17, 1. 8. 2011, odpovědětTak jestli to je pravda tak to je fakt prima:-) Víš to na 100% ??
20.02, 1. 8. 2011, odpovědětTak mluvil s technikem přímo z alfy a ten říkal že se motory 16V/20V určitě potkat dají. Odkud máš informaci že ne??
11.32, 2. 8. 2011, odpověděttady nekdo rikal ze se nepotkaji? :)
12.20, 2. 8. 2011, odpověděthttp://www.pop-art.cz/AhxPagPrdLst.aspx
20.11, 1. 8. 2011, odpovědětJasně že se potkají, ale neodnesou to ventily, ale když narazí píst do ventilu, ten tlačí nahoru na vahadlo, to má v sobě od výroby takovou malou drážku, zásek, která při větším zatížení vahadla, než při provpzu motoru, způsobí, že vahadlo praskne a neodnese o ventil, tudíš pokud praskne rozvoďák nemusí jít hlava dolů, stačí vyměnit všechny (opakuji všechny) vahadla, nahodit nový řemen a jede se dál....
16.48, 2. 8. 2011, odpovědětDíky za logické vysvětlení. Už mi to je jasné:-)
12.29, 4. 8. 2011, odpovědětTakže po rozebrání zjíštěno toto: 6 zlomených vahadel + 2 asi s prasklinou(1ks=250Kč),nové těsnění(700Kč),kontrola vaček a hydroštelů,ventily jsou asi v pořádku,po složení se vyzkouší tlaky.
14.22, 8. 8. 2011, odpovědětZdravím, stalo se mi to samé. Přetržený řemen, 12vahadel zlomených a nevím jak poznám jestli jsou i hydroštely ko. Nevíte někdo jak to poznám, známej co opravuje WV tak říkal, že se musej všechny vyměnit. Dík za radu:)
21.04, 23. 10. 2012, odpovědět