Zdar Alfáci, mám teď jedno dilema, zjistil jsem po výměně chladiče, že mi nezavírá termostat a ručička teploty se nezvedne ani po 35 km. Nemůžu se se spotřebou dostat pod 7 litrů ani při velice lehké noze. Jak moc ovlivňuje termostat spotřebu paliva motoru 1,9Jtd 77kw 156 sportwagon rok 2000? Díky za reakce. Venca.
15.24, 7. 1. 2012, odpovědětŘídící jednotka dostává z čidla informaci o teplotě motoru a tak dává pokyn na zvýšené dávkování pro studený motor. Je to jako bys jel na sytič. Jinak prověř si teplotu chladící kapaliny po ujetí nějakého kiláku přímo v expanzce. Ony docela často budíky kecají. měla by být mezi 85 -98st. celsiových. naftové motory obecně se prohřívají déle, ale po 10 km by měl být teplý zcela jistě.
18.52, 7. 1. 2012, odpovědětMinulý týden jsem měnil Termostat!!. Byl kolem zkorodovaný.Ručička mi stoupala velmi pomalu na 90st. a pak rychle klesla na 75st. a tam držela pořád. Teď po výměně stoupá teplota taky velmi pomalu,ale pak zůstane stát u 75--80st. !!. Je to normál??. Temostat,co mi tam dali je prý do 80st.!!. DULEZITE je ,že mi to trochu víc žere!!. Tak,jak píšeš---termostat má vliv na spotřebu. Jak to je s tou teplotou???. 156 r.v.2004,1.8 TS,103KW.
21.29, 9. 1. 2012, odpovědět