Mám menší dotaz. Kolik km vydrží turbo. Kdo s tím má zkušenosti? napište prosím.
18.08, 19. 4. 2012, odpovědětDovezl jsem si Alfu z DE přímo od prvního majitele,plný servis najeto 66tis.km.já měnil olej po 10tis.nechával po dojetí motor chvíli ještě běžet.moc jsem to nehonil jezdil slušně a turbo mi odešlo při 100tis.km.
18.36, 19. 4. 2012, odpovědětTak to nezáleží jestli to necháš schladit nebo ne,ale když se za studena rozjíždíš a depneš mu na 2500 tak to turbo už tam má takových 30tis otáček a já mám alfu 2.4JTD 110kw a má najeto 253000 a turbo je origo. známej má jako druhý majitel 166 a jeho turbo má najeto 670000. Hlavně musiš měnit vzducháč při každé výměně oleje.
18.47, 19. 4. 2012, odpovědětPři zabezpečení optimálních provozních podmínek, hlavně čistoty mazacího oleje úvádí výrobce životnost ložisek turbodmychadla až 6 000 motohodin. Skutečnost je ale taková, že k prolínání oleje do plnícího potrubí přes turbodmychadlo dochází zhruba již po ujetí 150 000 kilometrů. Při tomto zjištění je bezpodmínečně nutné provést generální opravu turbodmychadla výměnnou opravárenské sady, tzn. nová ložiska a ucpávkové kroužky
18.44, 19. 4. 2012, odpovědětPři dodržování správných provozních podmínek, to znamená čistý protékající olej v turbodmychadle, dále předpoklad ne příliš horkých výfukových plynů - jsou turbodmychadla velice spolehlivé. Správné zacházení je tedy velmi důležité. Po rychlé jízdě (resp. jízdě na vysoký výkon) se musí motor před vypnutím nechat běžet ještě zhruba 2 minuty na volnoběh a umožnit tak dochlazení turbodmychadla. Pokud se to neudělá a motor se vypne, olej přestane cirkulovat a zůstane v přehřátém turbodmychadle, kde může dojít k jeho přepálení. Přepálený olej potom může ucpat svůj přívod a způsobit tak poškození turbodmychadla. Turbodieselové motory nejsou k tomuto tak náchylné, protože teplota jejich výfukových plynů je nižší než u benzinových motorů.
18.45, 19. 4. 2012, odpovědětmam 250t km a povodne turbo, mal som ho vytiahnute, cistil som ho a lopatky mali minimalnu volu v loziskach.. tak este sa hodne potoci.. hlavne ked ho nahanam tak ho vzdy nechavam na volnobeh odychnut..
18.48, 19. 4. 2012, odpovědětAno souhlasím s Váma nejsem žádný závodník jezdím v poho než se motor zahřeje.při výměnách měním všechny filtry,paliv.olej.vduch.pyl.možná ten němec s tím jezdil jak prase!!!
18.56, 19. 4. 2012, odpovědětmám najeto 212000 2,4JTD zdá se v poho. modrej kouř nejde tak snad bude OK. občas zahulí ale to jen při prodlevě která je způsobená zřejmě horší váhou vzduchu.Jinak tahne dobře a zvuk taky dobrej. Tak snad ještě něco vydrží.
23.43, 20. 4. 2012, odpovědět