zdarec kluci chci se zeptat mam 156ku s 2,4 JTD 2005 jestli ten blow off ventil bude účelnej nebo jen pro efekt... protože jsem slyšel že diesely škrtící klapky nemaj tak si nejsem jistej jak to bude u Alfy Díky za odpověď
19.49, 11. 8. 2012, odpovědětJe to absolutně zbytečné u každého vznětového motoru. Blow off se používá u přeplňovaných zážehových motorů a to proto, aby motor nezůstával ,,nafouknutý,, . Zkrátka u nafty jde jen o efekt a zbytečnost. Benzinový motor, by bez blow off fungoval velmi špatně, protže by před skrtící klapkou zůstal tlak v sání a po opětovném přidání plynu by auto reagovalo buď tak, že by prudce zabralo-škubanec (v případě, že by byla schopná elektronika uregulovat zapalování) a pak by zase polevilo než by turbo nafoukalo tlak nebo by po přidání plynu přichcíplo a pak zas jelo-opět škubanec. No prostě by to tak jako tak nejelo :-D U nafty = zbytečnost, poněvač vstřiky jsou až za ventilama a to tak jako tak, tudíž výkon reguluješ množstvím vstřikované nafty a kolik je tam vzduchu je jedno ... Popsal jsem ti to jak umim. V případě nejasnosti můžeme diskutovat dále :-D Čau
21.46, 11. 8. 2012, odpovědětmyslím si že to není třeba vysvětlil jsi mi to celkem vyčerpávajícím způsobem :) díky za objasnění fakt jsem váhal jsestli jo nebo ne... takže moc děkuju...
0.02, 12. 8. 2012, odpovědět