Mám dotaz, zda je normální, při přidání plynu motor začne reagovat asi o půl nebo jednu celou vteřinu později. Dělá to někomu také, je to normální, nebo to mám řešit? Mám ještě starou Škodárnu se kterou jezdí žena a u ní to nedělá. Někde jsem slyšel že u vstřikování je to normální a ještě při přidání na neutrál dlouho trvá než se motor roztočí, to u favorita mám 5000 otáček hned. Je mi to u mé Alfinky nepřijemné. 1.6TS obsah motoru by na to vliv mít neměl. Děkuji za radu.
21.53, 11. 6. 2007, odpovědětNormální to není. Z volnoběhu při prudkém přidání plynu je slyšet jen jak si motor přez prudce otevřenou klapku cucne vzduch, ale hned na to se roztočí. Je to opak toho jak to bylo u karburátoru, který do sání ve chvíli prudkého otevření klapky pomocí akcelerační pumpy vstříkl množství benzínu a zahltil motor.
22.20, 11. 6. 2007, odpovědětpokud mas verzi s elektronickym plynem, moznost to je
8.44, 12. 6. 2007, odpovědětJak je vidět tak tomu rozumíš a rád bych se tě ještě zeptal na takovou maličkost. Stává se mi po zahřátí při jízdě a držení motoru ve 3000 otáčkách se mi na vteřinu zvýší nebo sníží výkon. Prostě to jako tak kopne.
9.43, 12. 6. 2007, odpovědětMoja 1.6 ide nad 3000 ako britva ale neskusal som ju takto vytrvalo tocit, pretoze rano a poobede sa casto ocitnem v zapche a tam mi na spotrebu uz nic nepomoze. Zaujimal by ma ale rozdiel v spotrebe pri jazde na dialnici, resp, ci ma vyznam tocit nad 160 alebo jazdit podl predpisov... hehe Teraz v lete vsade strasia vodnici okolo cesty tak je to financne asi na jedno ze? Moja alfina je na jednotke do 3000 dost mrtva uz som si zvykol ze ju prv musim vytocit ak sa chcem poriadne rozbehnut. Celkom zaujimave tema, ak ma niekto skusenosti popiste plz.
10.55, 12. 6. 2007, odpovědětjestli myslíš kolísáním nad 3000 když ubereš nebo přidáš plyn, takový jakoby kopance, tak to je právě ono, má svůj krouťáček a je cytlivá na plyn, jinak kolísání při držení plynu, bude asi už trochu pár roků na elektrickým plynu, trošku víc kolísá sem tam. vliv na spotřebu, na dálnici nevím, ale po městě a okresky z města, mám mezi svou netočivou ženou/má strach z toho zátahu/ rozdíl i 2-3 litry, což je hooodně :-))) na dlouhej úsekách s tím nic nenaděláš, ale třeba si všimni kolik alfa točí na 5 při 130, na první pohled se to zdá děsně vysoko, a ona přitom jede ve svým dobrým režimu. v zácpě nejde točit, uhřeje se a spojka odejde, alfa je právě trochu jiná to sportovní srdce v sedanu...mě strašně dráždí srovnání pružnosti jeli jsme oba 80 zařazená 5 pasat mi to nandal, alfa nejede...to mě štve tak to srovnávat alfa nejde.
11.06, 12. 6. 2007, odpovědětTak ať se ten pasat zkusí s tebou rovnat na 5 od 150 km/hod. Komu pak bude docházet dech?
20.11, 12. 6. 2007, odpovědětta moja je vyslovene lenoch ked sa phynam a nezalezi ci je motor studeny alebo zohriaty. dvaja traja ludia v aute a musim slusne stlacit plyn aby sa nezakuckala a nehadzala so sebou. Ked pride 2500 tak ozije a je na nezastavenie. Akurat ze predtym som mal chipovanu s rovnakym motorom a ta sla ako pila uz odspodu. Skusim tu moju vytacat chodim denne 100 km tak uvidime co spotreba.
13.10, 12. 6. 2007, odpovědětJa mam 1.8 a do 3000 takisto bieda, najlepsie ide od 4000 do 6000, potom este trocha do 7000 a potom obmedzovac :) Samozrejme, vsetky dovody som odstranil, nova vaha vzduchu, sviecky, lambda, dokonca kat. Je to len sila zvyku :)
14.08, 12. 6. 2007, odpovědětTo kopnutí mi právě dělá při jízdě když mám plyn sešlápnutý na 1/4 a delší dobu s ním nehýbu a i tak auto na vteřinu zrychlí nebo zpomalí. Je to nepatrné spolujezdec to ani nepostřehne. Tak mě napadlo zda to nemůže být vadná Lmbda. Jinak mě to vezme jen 7,5 l . Když jsem to jen lechtal, tak jsem měl dlouhodobou spotřebu jen 7,2l. Mám palubní počítač tak mám zjištěno že když jezdím kolem 80 tak to jezdí opravdu za pár. Když jedu po dálnici směrem ze Svitav do Brna tak úsek od Globusu až po Královo pole jedu 120 -130 je to z mírného kopce, tak počítač ukazuje aktuální spotřebu 4.5 l, ale když jedu domů jedu serpentýny do kpce asi 50 km/h tak počítač ukazuje spotřebu kolem 18-ti.
15.00, 12. 6. 2007, odpovědětNo právě Alfa má v sobě sportovní srdce, takže má točivej motor, já bych anglickej nebo německej motor mít nemohl to si pak rovnou koupím alfí diesel...:-))) kdo to tak úplně nemá zažitý zdá se mu alfa lenoch do 3000, pak je nadšen z toho zátahu, kterej všici známe:-))) je to jen o zvyku. k tomu pasatu, to jsem četl možná i tu někde v diskuzi a pak mě míchnou ty testovací hodnoty z časopisů...každý auto je jiný a jinak se s ním musí jezdit. já v 80 bych měl minimálně 4 líp trojku, a mám odzkoušený, že 1.8 TS, porazí vše až do 6V samo myslím německou produkci VW, ty jejich turba :-))) jednou jsem se svezl s alfím 2.0 V6 a ten motor byl bombovej, točivej, kam se hrabal pozdější 2,5... k těm kopancům, při stálé jizdě, může to dělat kupa vjeci na lambdu bych se nezaměřoval, chce to diagnostiku, ale pořádnou za reálný jízdy...ono v servisu i na válcích to není ono, jeden čas jsem se takhle patlal s 2.0, furt se něco měnilo, stylem omyl pokus, nakonec jeden pán sedl vedle s nootebukem a jeli jsme se projet, a zjistil špatnej termostat, to nikoho předtím ani nenapadlo. tak hodně štěstí s ALfama....
13.17, 13. 6. 2007, odpovědět