viem ze ts dopadli ako dopadli ciastocne aj kvoli oleju, tak sa rozhodujem co do 114kW naliat dostal som sa sem http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm ak je S20K 10W40 polosynteticky, a Sracing 10w60 synteticky neviem co pouzit ak na seleniu serem. Doteraz teda 200tis km to behalo na 5w40. Moje teoreticke riesenie je Castrol Magnatec 10W40 polosynt, splna fiat normu a je schopny neskurvit sa pri vysokych teplotach. Selenia je jednoducho draha na tych 10tis km kym to predam co je bezny cas u mna kazdej alfy by to snad mohlo vydrzat. Riesenim je aj Shell Helix HX7 10w40 polosynt, splna fiat normu, ale pri vysokych teplotach sa uz asi kurvi. Neviem ako neskurvit ten motor. Poslednou vecou je ci sa orientovat na normy a znacky olejov a neostat na tom co tam bolo teda 5w40. Viem ze je tu vela kokotov a malo schopnych na to aby mi niekto poradil no skusim to. Cakam na vase picovske nazory.
20.11, 17. 11. 2012, odpovědětcaw, jA TAM LEJEM CASTROL MAGNATEC 10W40 polosyntetiku a musim poklopkat,ze to staci.Ale ak chces menit olej daj tam preplach koli tomu,ze menis vyskoizitu.
7.53, 18. 11. 2012, odpovědět5w tam bolo a nema teoreticky, 10w ma byt teoreticky ale menit nemenit ... ide zima tak 5w ponechat by sa aj hodilo. Navyse pokial tam nedam seleniu ktora ma tie svoje normy tak jedinecne a nieco ine k tomu 5w tak je to riziko, ale 5w tam zevraj dlho bolo.
9.12, 18. 11. 2012, odpověděttak podstatne je aby splnal fiat normu FIAT 9.555.35-D2 co je pre naftove motory a FIAT 9.555.35-G2 pre benzinove motory. SHELL Helix HX7 AV 10W-40 ma najblizsie k selenii 20k,ma G2 takze to tam aj dam pokial sa drzim co vyrobca odporuca. 5w40 su synteticke oleje. Dakujem ze ste mi vsetci pomohli :)
9.51, 18. 11. 2012, odpovědětpre kokota petríčka,,nalej tam použitý z fritáku a pak to napichni na diag...bože chlapče ty si ale kokot,,,,
14.51, 18. 11. 2012, odpovědětDrz sa manualu inac netusil som ze tu este narazim na podobny dotaz a podobne odpovede hlavne slovenske dotazi su fakt chutovka a tych usetrenych penez co si za to kupis
15.14, 18. 11. 2012, odpovědětsi teply buzerant
15.48, 18. 11. 2012, odpovědětPanove a nektere i damy. Mi to pripada, ze se tu chodite odbavovat, nez by ste si nevzajem pomohli. Ja mam sice JTD, ale olej menim podle toho jak tam byl. Na zmenu oleja mam svuj nazor a to asi takovy, ze co je dobre netreba menit. Ja napriklad pouzivam Mobil 10W40TDs, takovy tam byl pri dovozu z Italie a Takovy tam davam a nedolivam ani deci do 15000km. Je to pravda a kdo neveri, tak nech se prijde podivat. Ja v zadnem pripade nedoporucuji zmenu viskozity na mensi, tzm z 10W40 na 5W40, clovek si mysli, ze tomu motoru pomuze, ale opak je pravdou. Alfa je PAN automobil a treba mu dat co chce. Kdyz mu to das, oplati Ti to.
20.06, 18. 11. 2012, odpovědětjtd bere vsetko a na norme nezalezi :) ts je fajnova kurvička takze co tam nalejem az casom zistim. snad jej na tych zvysnych km co ma pred sebou olej nepomoze smerom na vrakovisko, aj ked co uz vsak na to su stroje aby sa dojebavali pripadne aby sme im pomohli. Nemam tam dat nakoniec len cistu vodu ? trochu cukru a na rozpustenie karbonu mam piesok z chorvatska. - vsetko to doma mam.
20.27, 18. 11. 2012, odpovědětto: TSlover-peterTS,jeden a ten istý blb,,pepa ti chtěl dat radu a svůj názor ohledně výměny oleje,já osobně s ním souhlasím,není dobré měnit vizkozitu na nižší,,ale dle tvé reakce,si myslím že ti není pomoci a ani rady,sám si určo uvážíš co tam naleješ,odporučil bych ti tvůj koktejl z vody,cukru a písku z chorvatska,,ápropo:ty vozíš dom z HR písek? :-))))))
21.32, 18. 11. 2012, odpověděta este peterJTD peter166 to je jedno, ty jebnuty kokot hovorim ze je tam 5w40 a chcem tam dat 10w40 !!!! drbnuty aj sameho by ma napadlo ze keby tam bol 10w tak nemam dovod tam liat 5w. 10w je spravny, ale ci je to spravnejsie nez 50tis km pouzivany 5w40 neviem. Kokot si ty uz podla vsetkeho co pises nehovorim o tom aky si celkovo, takze ten kokot to je specifikacia na teba. Ty jebnuty pytam sa tak jednoduchu vec co keby som sa ta pytal co som mal na troch predchadzajucich alfach veci tak by si drzal picu a ani by si radsej necekol, zajebal si sa na jebnutom oleji, picoviny riesis, pytal som sa slusne uz v prvom prispevku k veci aj posledne dve vety, ten olej si nejak minul, ale co si to si nezabudol prezentovat, myslis si ze ma to zaujima ? ale pripomenut nie je zle, zly odhad som teda nemal.
21.55, 18. 11. 2012, odpovědětjebem sa co tam mam dat lebo aby olej mal fiat normu pritom to znamena toto Fiat 9.55535-D2 Qualification for Diesel engine lubricants with standard characteristics. Fiat 9.55535-G2 Qualification for gasoline engine lubricants with standard characteristics. http://www.oilspecifications.org/fiat.php takze fiat normu jebem to tam nemusi byt lebo to hovori o tom aby to bol standartny humus teda API SL CF ACEA A3 a tym to konci o tom je fiat norma. vw ma nezaujima to je len ked nemci chcu do ich aut seleniu, ich vw norma je na kazdom oleji takze kazdy im osere ich drahu seleniu selenia 20K co je orig oelj do toho motora je SAE 10W-40 - API SL/CF - ACEA A3 - FIAT 9.555.35-G2 - VW 500.00/ 505.00 http://www.valman.sk/podpora/technicka/firemne-normy-vyrobcov-automobilov-a-motorov/ 10w40 cislo pred W /winter/ je teplota v zime 5w ma -35st 10w ma -25st. API SL/CF S je benzin / C je nafta takze mna zaujima S, cim vyssie pismeno za S tym lepsie. Selenia ma API SL, mam olej co ma SM takze to je dobre. ACEA A3 je zaklad to maju vsetky sucasne oleje potom uz len posledne, teda bol tam pouzivany vela km 5w40 synteticky, idem tam dat orig teda 10w40. nic sa tym nemeni lebo je to o teplote druhe ostava, akurat sa meni ze bol tam plna syntetika a ja idem dat polosyntetiku, cim sa nic k horsiemu nemeni. Opacne by bol riziko polosyntetiku za syntetiku, pretoze ta je zravejsia a odstranovala by zajebany motor. myslim si ze ci uz shell hx7 10w40 alebo castrol magnatec 10w40 tam dam je to jedno, nicim naozaj nicim tomu motoru nemozem uskodit, tuto teoriu schvalujem takze pripadne zadretie motora ci ine podobne mensie poruchy :) nemozu byt pricinou. dobre by vsak bolo zmenit cislo za W40 na W60 co je horna teplota kedy straca viskozitu, tie oleje su drahe nevytacam to do jebnutosti, iba obcas a malo kedze viem ake riziko to pre tento dvojliter znamena. Ze nebude W60 osetrim tak ze tam nadrbem ten castrol pisu ze je dobry vo vyssich teplotach. Ja by som odporucal na zaklde tychto teorii do vsetkych motorov v nasich teplotnych zmenach pouzivat 10w. dalej je len otazka synt/polosynt. na to mam nazor do novych aut 5w, ked uz tam ale raz bol 10w tak naspet na 5w sa nevracat. Uzavreta tema pre mna. zitra du pro castrol :) jezdim na castrol. jedna vec je pre mna nezodpovedatelna, ak si kupili twinspark hoci aj novy niekde rusi v pici hore kde je Zima, tak tam museli naliat 0w40 vyrobca odporuca 10w40, takze na hentej vode olejnatej to mali iste ze to zadru ? cislo pred W predsa hovori o teplote. tym padom musi byt redsi. je to tak / ?
22.27, 18. 11. 2012, odpovědětJá leju už 5 let Mogul 10W40 a specifika jsou stejný, nikdy žádný problém. Mám 2,5 V6.
6.48, 19. 11. 2012, odpovědětmogul je olej :) ?
8.17, 19. 11. 2012, odpovědětposlouchej ty debile,ty se slušně ptát nevíš,,,tvá konverzace se omezuje jen na piča,kokot,jebnutý,,to vypovídá o tvém IQ,jestli vůbec víš co ta skratka znamená,,,jinak dnes je úplně jedno jakou značku tam naleješ,musí jen odpovídat specifikaci oleje pro daný motor od výrobcu,a viskozitu když tam dáš z 5W40 na 10W40,tak bych to nedělal,,máš TS114kW a to je motor který snese hodně zátěže,proto bych tam nechal plnou syntetiku,,,a neuč se už konečně slušně vyjadřovat,jestli si aspon trochu inteligentní
8.28, 19. 11. 2012, odpovědětjezis ty si ale kokot sprosty, ked tam bol 5w40 synt a je to stara supa 13rocna nebudem tam davat plnu synt, dnes som ho vymenil za Castrol magnatec 10w40, ten co tam bol bol jak voda z vodovodu, takze ked tam ten kokot nelial 5w tak mozno 0w idiot. Vdaka debilom jak ty a ten co mi to auto predal by ste tam jebali 5W do 114kW twinsparku. Nalej si do ciciny kurvu ty primitivna bakteria v hovne. Tvoje IQ je nemeratelne, podla toho oleja vidim logiku pristupu takze v inych veciach si urcite tiez "genialny" genitalie retardovanej svine na bitunku.
21.31, 19. 11. 2012, odpovědětdodatok k skusenosti s slovenskymi alfami, nieco uzasne, vylejem trochu stareho oleja na asfaltovy chodnik, trochu noveho, cez novy vidim na asfalt, cez stary cierne jak uhlie. Takze 20 30tis km bude urcite mat. Ani sa necudujem ze sa tieto motory zadierali a su uz v pici, nomralne zacinam pochybovat o konstrukcnej vade. Predsaa vysokootackovy motor ak nedostane 10w40 10w60 co ho zere v manuali je 1L/1000km pripustne mnozstvo tym padom enbol dolievany co ine ten motor mohol urobit :) Je to v skutocnosti o olejoch, ak su ts co sa doziju 250tis comu verim vdaka starostlivosti, teda kvalitneho oleja v dostatocnom mnozstve, tak potom vsetky zadrete motory su percento kokotov ktori mali na tom jednoznacny podiel. Na zaklade tohoto poznatku ze jebal na olej musim bohuzail tu alfu predat, nic ine mi neostava, za par mesiacov musi jednoznacne ist prec. Mirek tebe ju s radostou ponuknem ako prvemu
13.05, 20. 11. 2012, odpovědětTo je tak, kdyz ma dement auto...
18.46, 20. 11. 2012, odpovědětfunny si zabil len škoda že nie aj TSlovera:-DDDinak neviem načo sem chodí otravovať ked si vždy odpovie sám a všetkemu rozumie najlepšie:-D
20.22, 20. 11. 2012, odpovědětCece napis este neco nech sa zabavim inac je to tady nuda keby si nebol, je tu z teho ang , suchen klidne aj tri krat denne prosim ,je to osviezujuce.
20.25, 20. 11. 2012, odpovědětneviem či to sem patrí ale kupim alfu 156 2L ts najlepšie od super majitela...podmienka je že musí dať dole rsku na križovatke:-DDDnepoznate niekto takeho majitela???
20.36, 20. 11. 2012, odpověděthyeny sa zisli, jak kobylky naskackali. Co mi poviete vy tupci primitivni ? nieco osobne take fest pijavicove
22.36, 20. 11. 2012, odpovědět