Zdravím Alfisti,prosím vás o radu,mám 156 1,9jtd 85kw a pozoruju že mám vysokou spotřebu.Před dvěma dny sem dotankoval po hrdlo plnou nádž a včera po ujetý 60km sem dotankoval opět po hrdlo na té samé benzínce u stejnýho stojanu 6,2l.Já si myslím že by to mohlo být termostatem.Jezdím hlavně po městě a na ukazatelu není víc jak 70stupňů.Když jedu po dálnici s normální nohou tak těch 70 mám ale víc ne.Myslíte že ten termostat bude mít na to vliv?Pak mě napadlo že bych mohl odpojit váhu vzduchu jestly se spotřeba zmenší.Co myslíte?Palivovej a vzduchovej filtr sem nedávno měnil,to bych vyloučil.EGR ventyl sem měl taky zaslepenej ale spotřeba furt stejná.Tak sem ho vrátil do původního stavu.Chlapci děkuji vám za vaše názory.
13.12, 23. 3. 2013, odpovědětCau,je zima,takze to trva nez se motor prohreje,ja mam to same a teplota se drzi furt u tech 70 a kdyz frcim po dalnici tak o neco vyleze vic,myslim ze tu spotrebu ti nedela termostat
17.57, 23. 3. 2013, odpověděttak to mate termostat zly obaja uz som mal par jtd cek a vzdy to bol termostat samozrejme ho vymen aj cidlom teploty a uvidis ze to bude ok inak ked je zaslepene egr tak sa to o nieco neskorsie zohrieva ale tych 70 je fakt malo sa to musi normalne zohriat ved skus hadicu ked to studene natocis ci ti ide tepla voda hned do chladica ked ano tak je to ten termostat.....
11.31, 24. 3. 2013, odpovědětto bych nerekl,mam druhe Jtd a u toho predchoziho jsem daval novej termostat a presne takto to funguje,predtim kdyz jsem tam mel spatnej,tak se to vubec neohralo.tich 70 co jsem rekl nemyslim,ze je to opravdu 70,drzi se to minimalne na te prostredni care a vetsinou to leze neco nad a kdyz se za to vezme tak jeste vic.Pokud by ta teplota nevylezla vic jak tech "70" tak pak je ten termostat priotevrenej a je na vymenu
11.27, 25. 3. 2013, odpovědětkdyz to projedes a slapnes ji trochu na krk tak ta teplota poleze i nad tech "70" pokud ne je spatnej.Kdyby jsi termostat schanel,mam ho doma,presne na tendle motor i s cidlem,to je taky nove
11.32, 25. 3. 2013, odpovědětblbost levne a nekvalitni termostaty ti mozna udrzi 70 ale kvalitni termostat se otvira vzdy v 88-91stupnich,to same uz sem resil na brave jtd vymenou termostatu pak na 156 to stejne a naposledy 159 necekane zase termostat...motor vzdy da 90 pokud nejezdis jak babrdle v -40...
15.56, 26. 3. 2013, odpovědětJasne,ze se termostat otevira kolem 90 a otevira se proc?protoze teplota stoupa a 90 to uz se pomalu spousti vrtule.provozni teplota je neco jineho a alfy to nemaj jako Vw,ze ti to vyleze na stred a drzi se to tam furt a ukazuje to 90.pokud by ti to u alfy vylezlo na 90 a drzelo se to tam furt,tak ti ti blbe chladi a to dela termostat nebo spatnej chladic.mam 1,9jtd a original termostat od Alfy,teplota ti vyleze nad tu stredovou carku a pohybuje se plus minus podle toho jak stim jedes a tak to u Alf funguje a je normalni.tady neresime,ze ti termostat ma udrzet teplotu na 70
16.31, 26. 3. 2013, odpovědětblbost levne a nekvalitni termostaty ti mozna udrzi 70 ale kvalitni termostat se otvira vzdy v 88-91stupnich,to same uz sem resil na brave jtd vymenou termostatu pak na 156 to stejne a naposledy 159 necekane zase termostat...motor vzdy da 90 pokud nejezdis jak babrdle v -40...
16.50, 26. 3. 2013, odpovědětv prvni rade sry za refresh v druhe ale samozrejme ze provozni teplota tu je pokud je termostat uplne zavreny tzn. bez vule teplota ti proste nemuze viditelne klesat (bez sahary) problem je vetsinou v tom ze termik zustava o neco malo pootevrenej a tim jak to proudi neni teplota stala ale to opravdu je chyba termostatu jak rikam uz jsem ho menil na 3 JTD a ted to proste 90 drzi at je leto nebo zima
16.54, 26. 3. 2013, odpovědětna 90???????aby to drzelo stale?????? Lidicky kdo mate Alfu,komu drzi teplota na 90 stale a nehejbe se a komu se to pohybuje
16.59, 26. 3. 2013, odpovědět90° jsem u JTD na budiku v zivote nemel :-) Stejne tak jako spotrebu pres 7 litru nebo min jak 5.4 litru
9.47, 1. 4. 2013, odpovědětAlfa Romeo používá odlišný systém pro měření teploty než např. Opel, Audi, VW atp. Rozdíl je v podstatě v tom, že teplota stále stoupá a klesá, protože je zde termostat, který otevře chladící okruh, když teplota dosahne 90°C. Když se termostat otevře, vězšina relativně chladné vody opět schladí čidlo až k 70°C. Alfa ukazuje okamžitou teplotu chladící kapaliny, kdežto většina ostatních aut pouze odhaduje PRŮMĚRNOU teplotu, proto se pohybuje velmi pomalu a neukazuje mezní hodnoty jako Alfa. Myslím si, že je to tak dobře, protože „normální“ řidič zpanikaří a ihned vyrazí do servisu zkontrolovat, zda-li je vše v pořádku. Ale Alfu řídí alfisti, kteří jsou Alfou fascinovaní a zároveň zběhlí a mají nadhled.
17.01, 26. 3. 2013, odpovědětMam treti Alfu,prvni benzinova a dalsi dve naftove a vim jak funguje u alfy teplomer,ty mechaniku!!!!!!!!!!!!!!!Vsadil bych se,ze mas koncernovy vozitko,co!!!!!!!!
17.05, 26. 3. 2013, odpovědětto by som chcel vedet co si myslel taym ze odhaduje "prumnernou teplotu"neplet tu ludom hlavu nac tam to cidlo teploty teda je u ostatnych aut....:)))
9.58, 31. 3. 2013, odpovědět