Zdravím Alfisti. Chcel by som sa poradiť či sa niekto stretol s takouto "závadou". Mám alfu 156 1.6 T.S (88kW) r.v 1998 ... Auto ráno naštartujem, všetko je v pohode. Po chvíli jazdy (nie vždy) mi auto na voľnobehu skáče ... Proste ho dusí. Keď sa ho snažím dostať do otáčok tak pár sekúnd to trvá kým ho nejako dostanem do otáčok ale keď už je v otáčkach takých 3 000 tak to zázrakom nedusí. A zase keď to je na nízskich otáčkach alebo voľnobehu tak to dusí. Ono to po chvíli prestane a všetko je v pohode. Ale stalo sa mi keď som cestoval do iného mesta že tam mi to začalo blbnúť aj napriek tomu že motor bol zohriaty. Čítal som tu že to môže robiť zlá lambda sonda, časť riadiacej jednotky, od známeho som sa pýtal a ten hovoril že môžu byť snímače tlaku/podtlaku zlé, škrtiaca klapka zanesená dokonca vaha vzduchu zlá a podobne . Ak sa s týmto už niekto stretol tak by som bol rád za každú odpoveď. Ďakujem
23.06, 15. 4. 2013, odpověděthttp://www.alfa156.cz/hledej?q=dusi
23.25, 15. 4. 2013, odpovědětinac povedane ze od 98 si tam uz davno mal mat vsetko pomenene :) zazrak, ze to este vobec ide
23.26, 15. 4. 2013, odpovědětNo čo ja mám to auto rok tak som tam menil komplet rozvody, klinový remeň s kladkami, olej s filtrom, chladiacu a brzdovú kvapalinu, servo olej, ramená na prednej náprave, nova baterka tam je, repasovaný alternátor, pružná časť výfuku (pletenec) sa tam robil .... ma mrzí že je na tom aute toľko toho porobeného a stále neni pokoj ... ešte táto závada mi začala robiť po zime ... Ale inak ďakujem, pomohol si mi :)
13.24, 16. 4. 2013, odpovědětto mas porobenu zakladnu mechaniku, teraz este elektroniku :)
17.32, 16. 4. 2013, odpovědětno myslim, ze 98-cka ma klapku este mechanicku na lanko, iba so snimacom polohy ( obycajny potenciometer ). takze aspon ti odpada problem so servoklapkou.a jednoznacne vymen aj vzduchovy filter a pozri vsetky gumene hadice, uz budu nan nich urcite popraskane harmoniky ( hlavne ta tvarova medzi vahou a sanim ). to sa da provizorne polepit silikonom.
23.40, 16. 4. 2013, odpovědětnyní mi to co píšeš dělala 147 1.6 jak se vokázalo dělalo to kupodivu jen zoxidované kostření, po projití všech bodů nyní OK! ťuk ťuk. jenže to moje už má elkro plyn a hlavně to chtělo kalibraci klapky, předtím se mi ještě vokazovala kontrolka ABS blbnul ventilátor nyní vše OK!
18.35, 17. 4. 2013, odpovědětvyčisti škrtici klapu jinak svíčky NGK platinum koupíš za 2 000 kč ....a neklepe ti auto jako diesel ?
8.04, 19. 4. 2013, odpovědětVčera som robil diagnostiku, na motore mi našlo lambda sondu a pre srandu som skontroloval aj klimatizáciu, tam mi vyhodilo asi 8 chýb, dal som ich zmazať a ostala mi tam chyba: snímač teploty vnejšího vzduchu .... taktiež som včera čistil škrtiacu klapku, bola trochu čierna .... samozrejme mi auto klepe, variator sa trochu rozhučal po tejto zime ale to je ako posledné čo teraz riešim ... len proste jedná sa mi o to aby to plynule šlo ...
14.37, 19. 4. 2013, odpovědětto že ti to hodilo lambda sondu může být i vahou... jelikož ti to jede nejspíše v nouzaku... vem nastartuj auto a odpoj vahu vzduchu a zkus lehce pridat plyn.... měl by motor změnit zvuk a nemělo by to ani jet... jestli nepoznáš změnu tak bych zkusil asi nejprve tu vahu...a jak máš konektor od lambdy pichni ze zadu do nej jehlu a zmer na ni napeti (černý drat) ale až 2 min po nastartovaní pak by ti mělo chodit napětí asi od 0,2 - 1,2 jestli se nepletu ale tim voltmetrem to nezmeris presne jen jestli funguje jelikož není tak rychly... prostě hodnoty napeti se musí měnit.... zrob toto a pak napiš.... a kdyby jsi chtěl mám tu nějake váhy nahradní origo bosch..... jinak lambdu koupiš do 2 000 kč....
15.26, 19. 4. 2013, odpovědětodkud jsi ???
15.28, 19. 4. 2013, odpovědětDíky moc, skúsim to teda premerať a uvidím čo a ako ... Vieš čo, ja som zo Slovenska z Trenčína ...
15.55, 19. 4. 2013, odpovědětkdyby jsi nic nevyřešil napiš mi na mail rucka8@seznam.cz....a pošli odkaz na tuto konverzaci.... mam tam znameho ten by ti pomohl.... jestli neviš jak to zmerit napis poslu ti nejake odkazy...
16.20, 19. 4. 2013, odpovědětNo skúsil som auto naštartovať, vypojil som váhu a vôbec nejako sa nič nedialo aj keď som 3 razi po sebe vypojil a napojil späť .... zmerať to viem, som auto-elektrikár len s takouto závadou som sa ešte nestretol ... ale veď človek sa učí, že? :) a tu lambdu by som aj premeral len neviem kde mám merák :) skúsim ho pohľadať a zmerať to. Veľmi pekne ďakujem za pomoc, no keď aj tak neprídem na to, čo tomu je tak sa teda ozvem
19.44, 19. 4. 2013, odpovědětjinak potom diagnostika.... a koukni na rozvody jak vypadaji
19.56, 19. 4. 2013, odpovědětrozvody by mali byť v poriadku lebo som ich menil pred zimou ... a môžu mať najazdené tak 2000 km
20.44, 19. 4. 2013, odpověděta neděla ti to od té doby ???? radši se ujisti....
23.27, 19. 4. 2013, odpovědětPôvodne mi preskočili rozvody o zub tak hneď som ich celé menil ale toto čo mi to robí mi nerobilo ani pred tými rozvodmi ale ani po
8.53, 20. 4. 2013, odpověděta jsme u toho kdo ti je dělal ?? mám upně ten samy problem.....ale ja měl v prdeli snimacky polohy vacky.... najdi si alfistu ktery ti to zkontroluje podle možna to uělalo změna počasí....nvm ale taky mam takovy problem ale necham si zkontrolovat rozvody posle me budou spatne nastavene poslu ti navod jak by to melo byt...nebo spatny variator....
11.33, 20. 4. 2013, odpovědětRozvody mi robil jeden známi ktorý robí vo Fiate .. Takže má s týmito autami skúsenosti. Ale tak dajme tomu, môže byť, stáva sa. Pokiaľ viem tak variator nemá až taký vplyv na chod motora, iba bude klepať ako diesel a to je tak skoro všetko. Však keď tak mi pošli ten návod na: dcross@azet.sk .... budem rád, ďakujem
20.56, 20. 4. 2013, odpovědět