Ahoj,mam problem...kamos mi meni spojku,protoze klouzala,ale zjistil,ze spojka byla defakto v poradku a ze strany od setrvacniku je od oleje,pry to tece pres gufero kliky a i pres nejaky srouby a ze netesni setrvacnik,ze je taky potreba pry novy.Bohuzel jsem laik a nerozumim tomu moc,ale nikdy jsem neslysel,ze by na setrvaku bylo taky tesneni,ktere taky zadrzuje protekly olej pres ty srouby.Diky za uzitecne rady
13.51, 19. 5. 2013, odpovědětZapomnel jsem dodat,ze se jedna o 1.9 jtd 81 kW
17.30, 19. 5. 2013, odpovědětmal som presne ten isty problem. Smykala mi spojka, tak som myslel, ze vymenim lamelu a hotovo. Nakoniec mi v servise povedali, ze lamela je vydrata ale aj cela od oleja, ktory sa tlaci cez zotrvacnik a tak mi vymenili celu spojkovu sadu a aj zotrvacnik. Lenze mam taky pocit, ze toto nebolo pricinou. Asi je tam zle nejake gufero, cez ktore sa ten olej dostal ku spojke. Nikdy som nepocul, ze by zotrvacnik mal v sebe nejake tesnenia alebo olej. Teraz po roku od tejto komplet vymeny mi zacala spojka smykat opat. Zacinam mat podozrenie, ze tam bude opat olej, ktory si tam veselo tecie cez nejake gufero.
8.15, 23. 5. 2013, odpovědětSetrvák v sobě má vazelínu, olej může téct defakto jen přez šrouby kterými se šroubuje setrvák na kliku nebo guferem kolem kliky do spojky. Max. ještě nemusí být dobře přilepená vana ke guferu ale olej by pak netekl na spojku ale ven spodem mezi motorem a převodovkou.
15.09, 23. 5. 2013, odpovědětSpojka je mezi převodovkou a motorem. Spojka i motor mají svoji náplň oleje, který po delším provozu může unikat i do prostoru spojky netěsností gufera na výstupní hřídeli motoru a na vstupní hřídeli převodovky. Místo úniku lze zjistit až po oddělení převodovky od motoru. Mohla by se tam taky vyskytnout hydraulická kapalina ovládání spojky.
18.03, 24. 5. 2013, odpovědětTak dle informací od kámoše, který má 2 Alfy a mění neustále motory, tak setrvák žádné gufero nemá, jen ložisko. Olej tedy může sáknout přes gufero na klikovce a nebo šrouby, ale na těch šroubecj je to nepravděpodobné, pokud jsou dobře dotažené. Takže jediné východisko pro mě je vyměnit to gufero...tenhle víkend se na tom už pracuje, tak doufám, že vše bude OK. I tak díky za rady.
10.10, 25. 5. 2013, odpovědětnazdar no jasne ze je to gufero na kluke ved tam nema nic ine kde by olej tiekol takze ked vymenis gufero bude po probleme caf
17.07, 25. 5. 2013, odpovědětTak se vyměnilo gufero a zatím bez problému, tak snad to už sáknout nebude a budu mít další spokojené kilometry :-)
13.33, 2. 6. 2013, odpovědětSpojka 4500,- Kč, gufero na klice asi 600-700,- Kč a pak byl zlomenej držák gufera k poloose uvnitř převodovky, takže držák zánovní 300,- + gufero 100,- Kč ....jelikož mi to dělali kamarádi tak 3500,- Kč práce, ale měnil jsem i gumy ve stabilizátoru a tyčky stabilizátoru 1000,- Kč ....ted mi začly třískat ramena tak ještě ramena měním :-/
18.39, 5. 6. 2013, odpovědětPo vymene gufera porad tece olej v malem mnozstvi,mechanik mi rekl ze to je tim protoze mam vyjetou kliku takze nove gugfero tam je na nic,, moc mu neverim jednou se semnou hadal ze moje 2,4 jtd ma 4 valcu ale ta moje ma 5.
21.58, 8. 7. 2013, odpovědět