hoj alfáci, mám 2,4jtd r.v. 02 110kw ... otec včera nedojel do práce páč chcípl a už nenastartoval.kontrolky se zbláznily, chyba abs, vdc, ebd + znatelný kolísání napětí v přístrojích - kontrolky i světla v interiéru nahodile mění inenzitu. Prostě něco je s elektrikou.Jo a startér ani neťukne. Snad volný ukostření ? Má někdo stejnou zkušenost?
11.36, 20. 7. 2013, odpovědětVypadá to na špatnej altík - nejspíš regulátor v něm. Baterka je slabá a nestačí ani otočit startérem a na elektronický systémy už je tý šťávy taky málo a tak poblikávaj. První bych nabil baterku a pak bych zkusil jestli to dělá pořád...
9.46, 21. 7. 2013, odpovědětAltik v riti a behem jizdy to vycuclo baterii
8.41, 22. 7. 2013, odpovědětjo a při sepnutí klíčku začne rytmicky cvakat v takový malý černý Bosch krabici za motorem hnedle vedle nádržky na brzdovku a posilovač řízení. zítra se to odtáhne k mekánikům tak se uvidí co to zas bude za ranec
14.31, 22. 7. 2013, odpovědětbaterka bude dobrá - dává 12,6V --- je pravda, že mi řachtalo od klíňáku ale to prej byly jen jetý kladky (tento týden jsem měl jít na výměnu :( )
14.35, 22. 7. 2013, odpověděttak pak hlavne napis co to bylo :-)
16.22, 22. 7. 2013, odpovědětahoj, určitě prověř to ukostření - kvůli tomu mohl odejít altík. A pořádně nabij baterku - pokud má naprázdno 12,6V, tak to není žádná sláva - při startu spadne tak na 9V a to je málo (měla by mít aspoň 14V, ideálně 15,5V)
18.10, 22. 7. 2013, odpovědětNabitá baterka bude mít bez po ránu pěkně odstátá cca 12,5-13 V. Auto nechce startovat občas třeba taky proto, že je špatně dotáhlý šroub na svorce k baterce... Taky může mít altík zkrat an diodovým můstku a to může přizkratovávat celou elektroniku... Nebo může být v hajzlu startér pokud to dělá jen během startování.
6.46, 23. 7. 2013, odpovědětNesmysl, plne nabita aku v dobre kondici ma 12,6V +/-1V. Starnutim se snizuje nejen jeji kapacita, ale taky "tvrdost". Sice muze mit plnou voltaz po nabiti, ale uz neda potrebny proud. Dalsi veci je, kdyz odejde cely jeden clanek, jak to vetsinou byva. Smarja lidi myslete mozkem nez neco napisete.
11.22, 23. 7. 2013, odpovědětmno, baterku bych měl mít cca 2roky starou a hudební cirkus neprovozuju.Eletrika netuší ihned po sepnutí klíčku.Zásadní vodítko vidím v tý bošácký krabičce - nevím co nechce(nemůže) vykonat i když se o to snaží.Altík bych asi poznal pozvolným úbytkem napětí a až pak kyks.Jo a jezdilo se taky s vadnou žhavící svíčkou která prý může maximálně částečně odpadnout do spalovacího prostoru- za výfukovej ventil a způsobit vzplanutí i do svodů či tam někam.
20.51, 23. 7. 2013, odpovědětTa krabička, kterou myslíš je asi relé žhavení... Pokud nedrží, pak ti připíná střídavě žhavičky, který odebíraj plno proudu... To že ale nedrží a cvaká bych docela přisuzoval i malému napětí. To relé bude mít cívečku na 12 V a při napětí pod 10 V už nemusí držet dobře no a samozřejmě pokud připneš žhavičky, napětí padne... Takže znovu... Prvně nabít baterku a pak bych koukal po altíku, jestli nemá proraženej diodovej můstek... On může zpočátku dobíjet, ale blbě a taky přes něj může téct proud do vinutí a tím pádem vybíjet baterku...
9.00, 24. 7. 2013, odpověděttakže - baterka kaput + repas altíku...
17.12, 24. 7. 2013, odpovědětJsi se hochu posral v kině - chceš říct, že plně nabitá baterka nemá ani 12V? Nabitý článek AKU má 2,6V * 6 článků=15,6V. Než začneš plácat, nastuduj si základy...
20.50, 24. 7. 2013, odpovědětClanek oloveneho akumulatoru ma napeti o vysi 2,125V. Zadny clanek nema 2,6V. To co rikas je picovina a pouze to svedci o tve neznalosti. Ucit by ses mel spis ty. Debile... :-) Nazdar
8.48, 25. 7. 2013, odpovědětjá myslím, že už toho přetahování necháme. Ty si nabíjej baterku na 11V, já ji nabíjím na 15,5V. Hezký večer
20.44, 25. 7. 2013, odpovědětVzdyt si ji klidne nabijej na 15,5V. Zrejme mas na to i specialni nabijecku :-) Ale radsi si kup poradnej voltmetr, co ti nebude ukazovat nesmysly...
16.47, 5. 8. 2013, odpovědětPouc se nez zacnes zase chytracit. http://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9Bn%C3%BD_akumul%C3%A1tor http://canov.jergym.cz/elektro/clanky2/olov.pdf http://athena.zcu.cz/kurzy/elch/000/HTML/23/
8.55, 25. 7. 2013, odpovědětZřejmě jsi chtěl napsat +/-0,1V? :-)
20.36, 25. 7. 2013, odpovědětRekapitulace - jelikož jsem nechal kladky na drážkovým řemenu dojít až za hranu(7500) tak rupla ta velká kladka u alternátoru(3000) + to poškodilo altík i s jeho hřídelí(repas 2000),nový všechny žhaviče(2000),nová trubka vzduchu za intercoolerem do motoru(1700),baterka(2600) + práca - celkově 23 500 oprava. Na tý šponovací kladce za 4500 se fakt nevyplácí šetřit.
10.53, 4. 8. 2013, odpovědětKde ti to opravovali? Vzdyt to je cena za tretinu auta :-)
16.51, 5. 8. 2013, odpovědětPreklep se mi vloudil :-) Aspon je videt, ze tu nekdo premysli...
16.49, 5. 8. 2013, odpovědětZa typrachy sem si nechal dělat repas motoru, protože přesně jak ty sem nedodržel interval výměny , rozdíl je v tom že já nenodržel interval u rozvodů, takže mě ruply rozvody při cca 4000 ot/min. Mechanik rozdělal, a vyměnil všechny vyfukové ventily, sací byli dobrý-ověřeno zkouškou těsnosti. Dále pak všechny gufera-byly stvrdlý. Potom vybroušení sedel ventilů a vše o kolo, nový rozvody komplet i s vodní pumpou. Když byl v tom tak i svíčky, termostat, klinovej řemen,novej variator sem měl svůj, takže jen ho vyměnil. Komplet práce i s materialem vyšla na 19 tisic. Takže hochu repas altiku, s klinakem a nějaky žhavyčky, plus teda jak píšeš baterka a nějaky věci okolo na tolik peněz?? Tě dosti natáhl mno :)
17.34, 5. 8. 2013, odpovědět