Ahoj Alfáci, trošku mě začíná zlobit AR 156 1.9 JTD (2003) z výfuku doslova padají brikety, totální černý kouř, že za utem není vidět, při více jak 3000 otáčkách za min se rozsvěcí červená kontrolka motoru, celkově je víkon motoru tak na 70%, poradíte mi někdo co řešit, aby to nestálo ranec? olej v motoru vůbec neubývá,za jednu víměnu cca 3dcl ... takže olej to prostě nežere. díky Jirka
9.51, 4. 10. 2013, odpovědětmám podobný problém. taky mi čudí z vyfuku černej dým. všechny hadice mám v pořádku, nová váha vzduchu(BOSCH), filtr jak vzduch. tak pal., olej neubývá, výkon v pořádku, svíčky měněny před 5 000km, tak aji olej(selenia). tankuju na shell a omw. spotřeba 7l/100km. tak nevím v čem je problém. 1.9 JTD 81 kw. děkuji za info
13.08, 4. 10. 2013, odpovědětSvicky u dieselu? :)
14.21, 4. 10. 2013, odpovědětZkontroluj hadice intercooler<->turbo a intercooler<-> sani motoru, velmi rady praskaji a zpusobuje to kour..Dale muze byt neco se vstriky. Napoj diagnostiku a podivej se na korekci, pokud tu moznost nemas, tak do nadrze nalij poradnou davku additiv na cisteni vstriku, tim nic nezkazis..Jeste to muze byt vahou vzduchu, opet je potreba to ceknout na diagnostice, zda-li ji nemas, tak ji vypoj (kabel z ni) a uvidis, zda-li se to zlepsilo...Nicmene vetsinou to byva kombinaci vsech techto dilcich problemu ;)
14.20, 4. 10. 2013, odpovědětJestli to nebude špatným katalyzátorem? Pak dej vědět cos tím bylo ;)
15.48, 4. 10. 2013, odpovědětMěl jsem to samý. Byla to rozpraskan hadice ze sání do turba. Když přišlápneš plyn, tak si to přisává vzduch dírami a jeho množství je tak větší než udává váha. Když váhu odpojíš, mělo by to hulit míň, ale pořád dost a měl bys mít o něco větší výkon. Ta hadice když ji seženeš je vyměněná za 30 minut když máš možnost nějaký rampy. Taky by to mohl být přicpaný EGR nebo mrtvá váha.
17.26, 4. 10. 2013, odpovědětPripojim moju skusenost. Mam 156 1.9 JTD 85 kW (asi aj chip). Maval som problem aj s tym dymom, pomohlo precistit vahu vzduchu a vycistit EGR ventil, ktory som nakoniec radsej zaslepil :) Brat ma 147 s takym istym motorom (bez chipu) a mal s tym velky problem. Zaslepili sme EGR a pri nizkych otackach uz dobre, ale pri vyssich cierny dym husty. Zistili sme, ze bola prasknuta hadica na vystupe z motora (vyfukova), ciastocne sme ju zaizolovali a uz je klud. Problemy mal podobne - nizsi vykon, cierny dym.
10.21, 21. 10. 2013, odpovědět