Od února t.r. se vyskytují podivné havárie benzinových motorů, především ve středních Čechách a na severozápadě Čech. Motory jsou zcela černé a zakarbonované a většinou se musí vyměnit celý motor (tedy alespoň všechny válce včetně všeho příslušenství, které zasahuje do spalovacího prostoru). Až nyní zjistil ústav maziv čím to je. Rostlinný olej v benzinu! Nějaký dopravce nečistí cisterny. Zřejmě vozí do Německa řepkový oleje a cestou zpět vezme benzin bez vypláchnutí cisterny. V benzinu jsou desetiny procenta rostl. oleje a spolehlivě stačí dvě nádrže na zničení motoru. Je z toho dost velký poprask mezi všemi dovozci aut, kteří platí všechny reklamace, ale nikdo s tím nechce ven, aby určitá značka nebyla spojovaná s haváriemi. Momentálně se s tím setkáváme ze strany dovozců, některých servisů, i soudních znalců, kteří řeší tyhle problémy - je toho moc. Více se dozvíte v příštím čísle autoEXPERT Zdroj: www.fcd.eu
23.00, 24. 6. 2007, odpovědět