ahoj, mám 1,6 a cestou s manželkou domov my asi pri 80 km rýchlosti na päťke zhasol motor a rozsvietila sa kontrolka motora, žiadne podradovanie nič také nebolo. Ked som zotrvačnosťou došiel na parkovisko zistil som nasledovné. Klukovka točí, resp. som to videl na čerpadle klimy že točí a hore, cez nalievací otvor na olej som pozeral a sacia vačka v klude. Tým my je jasné, že rozvody odišli. Nepočul som žiadnu ranu, len ako keby tak slabo strelilo do výfuku ked sa to stalo. Inak rozvodovú sadu už mám, od výmeny som nabehal asi do 80000km a už som sa chystal na výmenu. No s týmto som nepočítal a chcem sa opýtať čo všetko sa mohlo pokaziť. Inak už aj aretačnú sadu fialovej farby som si skôr kúpil na 1,6 a teraz toto. No dotiahli ma na lane domov, ale budem asi aj ja kandidát na lano, ked sa to rozoberie a zistí čo to porobilo. mal niekto podobný problém?
16.49, 21. 12. 2013, odpovědět??? 80 davam na 1.6 na 3 - 4, na 5 je to podtocene. cakat s rozvodmi do 80tkm bol risk, bolo treba menit pri 60 tkm. co sa mohlo pokazit je tazko povedat, minimalne musis pozhadzovat plastove dekle rozvodu a veko hlavy a pozriet sa dovnutra.
19.15, 21. 12. 2013, odpovědětmno hlavně musíš skontrolovat ventili jestli náhodou nebude nějakej ohlej protože jestli ti praskl rozvoďák a některý ventili zůstali otevřený jakože zustali tak ti do nich mohl bouchnout píst a mohl ti je pozohýbat určitě by jsem neváhal a zhodil by jsem hlavu dolů taky by bylo dobrý přeměřit přesahy pístu
11.50, 22. 12. 2013, odpovědětno zajtra s mechanikom bratom sa do toho pustíme, potom napíšem čo sa stalo
15.15, 22. 12. 2013, odpověděttak sme to dneska rozhodili a zistili nasledovné: už pri rozoberaní plastových krytov na rozvodoch sme zistili, že sa rozvodový remen roztrhol, dali sme dole veko ventilov bez poškodenia tesnenia , klukovku sme natočili tak aby boli piesty v strede a cez sviečku sme skúšali či neunikajú tlaky vo valci ked sú vačky natočené tak, že sú zavreté ventili na danom valci. prvý a druhý valec ok, tretí fúkal a štvrý tiež. Bolo nám jasné, že ventili ohlo a dali sme dole hlavu. na treťom valci sacie ventili a na štvrom výfukové ohnuté. No ked sme ich vybrali z hlavy tak som si pripadal ako v jej rodnej krajine. Ked sme ventili položili na stôl tak tam stáli ako 4 veže v Pizze. Našťastie vačky ok, zdvihátka ventilov tiež. Tak kto by mal dobré ventili tak ich beriem za rozumnú cenu
19.32, 23. 12. 2013, odpovědětziadne zdvihatko neroztrhlo ? neverim :) urcite su niektore nacate. preventivne aspon tie 4 patriace k ohnutym ventilom vymen aby si potom, ked to poskladas nezistil, ze nedrzia tlak. tiez tesnenie zahod aj ked sa ti zda dobre a montuj nove. nie je velmi drahe.
23.47, 23. 12. 2013, odpovědětsamozrejme tesnenie musí nové, už ked je hlava dole tak vymením aj guferá ventilov na všetkých ventiloch.olej si už potiahla dosť na 1000km aj pol litra, neviem či má niekto nejaké skúsenosti s tým ako obkarbonovať piestne krúžky ked by boli prilepené tak aby nemuseli vonku piesty
10.39, 25. 12. 2013, odpovědětdnes prvá skúšobná jazda a zdá sa, že motor je tichší, naštartoval na prvú, teraz som zvedavý na spotrebu oleja po výmene semeringov na všetkých 16 ventiloch, tie staré už boli dosť tvrdé. Použil som kladky, remen zn. ina a vodnú pumpu , tesnenie pod hlavu, semeringi a 4 ventili z auta na n.d.a tiež zdvihátka som niektoré vymenil z použitého v lepšom stave, dokopy všetko ma vyšlo 155€ . robota zdarma.
21.07, 8. 1. 2014, odpověděttesnenie pod hlavu je samozrejme nové, staré by som nikdy nedal
9.10, 9. 1. 2014, odpovědětznova píšem po prejdený asi 650 km od výmeny rozvodou a čiastočnej generálke hlavy. Musím napísať, že všetko beží, len sa dosť zvýšila spotreba oleja. za uvedené km 1liter. spozoroval som ,že hlavne ked idem dlhšie dole kopcom bez plynu tak potom auto, trebárs ked spomalým napr. na križovatke motor dusí a z výfuku dym do modra. Semeringy sú všetky nové, no ale vodítka som nemenil, mali niektoré aj trocha vôlu vo vedení ventilu, ale nemyslel som že je ich nutné meniť. Tiež ked pridám viac plynu /4000ot./min./a viac tak z výfuku ide čierny dym. Chcem sa opýtať, menil niekto v domácich podmienkach vodítka ventilov a nejaký postup. tiež by som chcel pri opätovnom rozobraní vymeniť aj piestne krúžky.
18.49, 2. 2. 2014, odpovědětJá ti řeknu, co tě čeká s tou jebkou zasranou! celá sada rozvodů, řemen, kladky a doporučuju vyměnit i vodní pumpu, protože ta je poháněná rozvoďákem, je tam plastová vrtulka a ta se sere, takže ikdyž rozvody uděláš a vodní pumpu ne, hrozí přeskočení dříve, nebo později rozvodů. Pak může být přetočená kliková hřídel ohnutá ojnice, ventily. Taky se připrav sehnat sadu aretačních blků k nastavení vaček, jinak to nenastavíš! Pak zřejmě přebroušení hlavy, takže dost peněz, počítám s prací 25000, takže to je cena celého auta, pošli to ze skály a nebo to nech dětem na hraní. A rejpejte si do mě, klidně!
13.22, 3. 2. 2014, odpovědětnehledě na to, že ti jistě měchanik ještě řekne, že tam když už je motor venku, tak to chce novou lamelovou spojku, když se to dělá a budeš sypat a sypat a sundá tě to zbot!
13.23, 3. 2. 2014, odpovědětje to tak
15.40, 3. 2. 2014, odpovědětje to rozumny navrh - naraz pomenit co najviac veci, ked je motor uz spusteny, pripadne celkom vyviazany. darmo, 2.4 je velka nespratna kurva, na ktorej je problem sa dostat k comukolvek.
17.41, 3. 2. 2014, odpovědětno hlava dole musí a nevidím problém, už raz bola dole takže viem čo treba a dokonca som si pozhánal kluč na šroby hlavy/ribe13/ predtým torx, našťastie mám montážnu jamu, tak azda aj olejova vaňa nebude protestovať ísť dole, len tá pôjde vonku poprvý krát čo ju mám, takže aj prvá časť výfuku s lambdou a dlhú poloos. privítal by som nejaké postrehy, čo a ako dakujem
19.54, 3. 2. 2014, odpovědětmoj postreh : rozvody na alfa romeo 1,6 sa menia pri 60 000 km,a u alfy čo sa týka vecí okolo motora tak všetko menit radšej skor a častejšie ako potom robit GO !
20.37, 20. 3. 2014, odpovědět