mam 2,4 jtd muže mi prosim někdo poradit proč mi to kouři černy kouř .olej se netrati a spotřeba taky v pohodě .muže někdo řict co je asi špatně.já předpokládám že by to mohla bejt váha vzduchu.díky všem za info.
13.58, 2. 7. 2007, odpověděta EGR
17.37, 2. 7. 2007, odpovědětPodívej se na hadici která vede od motoru směrem dolů, mě to taky dělalo a nová original stojí cca 1300kč. Kouřilo to jak náklaďák
18.07, 2. 7. 2007, odpovědětAhoj, já měl to samé a byla to váha vzduchu. Nová mě stála 2000,-
22.56, 2. 7. 2007, odpovědětNa kouřivost má vliv celá řada věcí. Je relativně dobře, že ti to kouří černě, protože kdyby to kouřilo bíle-šedivě...tak by to poukazovalo na turbo...černej kouř obecně znamená špatný poměr nafty a vzduchu...popř špatnou kompresi...pokud auto dobře táhne i do kopce (mám to samé a do kopce to pořád znatelně zrychluje i na pětku) tak můžeme vyloučit kompresi. Dále nejjednodušší, je vyměnit filtry- vzduchový a palivový - pokud nejsou funglnágl nový, tak to nebude nikdy na škodu...kouří pořád ??? Tak EGR ventil, vyčistit v technic benzin popř vyměnit...Kouří pořád ??? Váha vzduchu...proměřit - diagnostikovat...vyčistit v technic benz popř vyměnit - restatrt ŘJ odpojením baterie na min. 15 minut a projet zvolna tak 50 km...kouří pořád ??? Diagnostiku ještě jednou a lépe!!! :-))
8.29, 3. 7. 2007, odpovědětno na EGR ventil se taky chystam ..ale bojim se ho povolit....srouby jsou orezle...mozna bude lesi to povolovat za tepla ne?...a co tesneni? je tam nejake?
9.59, 3. 7. 2007, odpovědětSúhlasím do určitej miery. A síce, aj vylietaný motor s nízkou kompresiou po navýšení množstva paliva a vzduchu ľahko presiahne výrobcom stanovený výkon. Nízku kompresiu zistíš zmeraním tlakov, naznačovať ju môže aj zlé štartovanie v zime. Čierny dym môže byť slabým turbom, váhou a stovkou iných vecí. Bohuš, napíš, kedy to dymí, v akej záťaži, otáčkach, atd. je tam origo soft?
22.30, 3. 7. 2007, odpovědět) mas naftu a ta patri do kamen nebo na pole ) chce to zmenu Cuore Sportivo
22.18, 3. 7. 2007, odpovědětHou hou uz je po zahade )))
0.10, 4. 7. 2007, odpovědětvzduchovy filtr je novy jeste se chystam na naftovy.v pondeli jdu na diagnostiku tak uvidim.jo a ještě na předchozi dotaz kouři to do kopce a při zaběru.na motoru mam najeto pouze 115000km .
7.01, 4. 7. 2007, odpovědětto matrrix:ktera to je hadice jaky ma asi pruměr a kde ji mam asi hledat.dik.
8.56, 4. 7. 2007, odpovědětčau lidi tak tohle kouření jsem taky řešil u motoru 2.4 JTD a překvapivě to byla váha vzduchu měl jsem to napíchnutý na PC a ukazovalo to teplotu nasávaného vzduchu -7°C což je docela blbost tak jsem ji vyměnil a v poho už to nekouřilo - jenom poznámka ta váha byla korejské výroby takže se nebylo čemu divit zpravila to až originál asi za 9 litrů
20.38, 5. 7. 2007, odpovědětneměl by někdo na odskoušeni vahu vzduchu.diky.
19.15, 11. 7. 2007, odpovědětNo pridavam sa do klubu, mam tiez 2.4 JTD, robilo to iste, a teiz vaha vzduchu, zohnal som si ju do nejakeho sedlaka co rozpredaval alfu za 500SK. Tu vahu tam mal cca rok, a je to boschka. A nemam problem, prestala dymit.
10.55, 24. 7. 2007, odpověděttak už je po zahadě byla to hadice od sani k intercoorelu tak zatim všem dik.
21.28, 25. 7. 2007, odpovědětAhoj, mam alfu 147 1.9 JTD, 2001 85kW a tiez mi moc dymi. Je to cierny dym po cely cas led iden 2 okolo 1700 otacok a nahle pridam tak asi 1sek pozdejsie je za mnou cierny oblak dymu. Mam pocit, ze pri 3000 otacok je to tiez viac ale to sa mi moze len zdat. Na diagnostike mi to ukazalo EGR ventil. Ked som to rozbral tak som zistil, ze medzi tou malou trobkou co ide do nasavania a EGR ventilom bol vlozeny plech ktory zabranoval pristupu vzduchu z EGR ventilu do nasavania. Takze z vyfuku neslo nic spat do nasavania, neviem ako dlho. Ventil bol uplne zaseknute tak som sa pousil vycistit ale bolo to marne tak som kupil novy. Musim ale povedat, ze po vymene EGR ventilu sa nic nezmenilo a dymi to tak isto. Dnes som sa pokusil vymenit vzduchovy filter ale mal som s tym trochu problem. Od motora je tam zly pristup tak som to skusil zospodu. Dal som dolu kryt motora a bolo to lepsie. Vymenit sa mi to ale nepodarilo, musim zodvyhnut auto trochu vyssie aby som sa tam dostal. Po uvolneni 2 klipsni ktore drzali plastovy kryt sa mi filter nepodarilo vybrat. Ako keby to hore este nieco drzalo. Moze niekto poradit ako je to najjednoduchsie vymenit? Cital som, ze ten dym moze sposobovat aj vaha vzduchu a bolo by treba ju vycistit. Skusal som ju najst ale bezuspense. Neviete kde presne by sm mohol najst tu vahu vzduchu? Co by som mohol pouzit na vycistenie? Dakujem za pomoc, Peter
18.04, 12. 7. 2008, odpovědět