Zdravim, nevíte někdo jaký má mít 1.9JTD Multi 110kW tlak oleje na volnoběh a v otáčkách? Naměřil jsem 2,5 po nstartování (volnoběh) ale po přidání stoupne na 7 ??? Měřeno budíkem před olej. filtrem (jak jsou ty dva imbusy 12mm) Problém je, že později po zahřátí motoru (80°C) píše palubní PC chybu nízký tlak oleje... Filtr i olej nový. Nemůže to dělat ten olej. filtr? nemá nějaký tlak. ventil? Všem moc díky za radu...
21.57, 16. 3. 2014, odpovědětPokud tam mas filtr ktery tam ma byt,coz mas ze,tak myslim ze v nem problem nebude.ty hodnoty tlaku oleje to ma i po zahrati?meril jsi to jak za studena tak za tepla?jaky tam mas olej dany?mohlo by to byt cidlo na tlak oleje
11.44, 17. 3. 2014, odpovědětJj filtr i olej je pochopitelne v poho. Mozna ma merak i odchylku... Nicmene studeny (volnobeh po startu) 4, teply volnobeh 2.5 - coz by slo, to jsou hodnoty perfektni... nicmene v otackach mi hkazuje az 7, nemyslim za jizdy a jedno zda teply nebo studeny... jde mi ted hlavne o ten tlak??? Zda se mi to moc... To cidlo bude zrejme KO, protoze ta hlaska "nizky tlak oleje" se zacne objevovat az kdyz je motor ohraty na cca 80°C Nekde jsem na webu cetk, ze ma vliv i olejovy filtr na tlak... proto se ptam. Myslim tim vyrobce... HODNOTY TLAKU oleje??? Help...
18.35, 17. 3. 2014, odpovědětŠpatnej stav motoru. Už má velký vůle a olej protýká bez odporu třeba kolem uložení kliky a na další mazací místa se už nedostane v potřebným množství. Hlásí se to hlavně pozdějším zhasnutím kontrolky tlaku oleje. Havárii motoru můžeš oddálit použitím hustšího oleje. Nakonec budeš muset, stejně jako já, dát novej motor. Koupil jsem generálkovanej motor a pak jsem se divil v čem jsem jezdil před tím. Po výměně motoru jsem poznal jak má Alfa 2.0 TS jezdit.
17.00, 17. 3. 2014, odpovědětDiky za radu, ale bavim se o JTD ;) coz je neco uplne jinyho...
18.25, 17. 3. 2014, odpovědětale on nema jebly TS ale JTD kde samotny motor vydrzi aj milion km, len prislusenstvo uz nie...skor by som povedal ze cidlo bude v haji, lebo na jtd sa jebe hlavne nemecky bosh, alebo skus zmerat ten tlak ked ti to hlasi tu chybu...no vidim to skor ja tu elektriku nez chybu motora
18.29, 17. 3. 2014, odpovědětKdyz to hlasi chybu, tlak je pkrad stejny... jen se mi zda, ze je vysoky 7 na meraku... proto zjistuji ty hodnoty...
18.38, 17. 3. 2014, odpovědětChtěl bych sdílet s váma ten optimizmus. Je to naivní představa si myslet, že ropák je nezranitelnej. Asi nemáte ty správný informace. Pokud má motor nízkej tlak oleje, je jednou z příčin značný optřebení motoru a je jedno jestli to je benzín nebo kamna. Můžeme se bavit o příčinách onoho opotřebení. Asi nejste strojaři, i to může být příčina vaší naivity. V servisech mění benzínový motory zrovna tak jako naftový. JTD není úplně něco jinýho. Dvoulitr TS má stejnej, ne-li vyšší, kompresní poměr jako nafta. Je to taky nadčtverec. Točí ale o dost víc a proto je taky víc namáhanej. Potřebuje lepší olej a častější výměnu. Na druhou stranu ale není olej zasranej sazema jako v naftě. Příčiny ztráty tlaku oleje jsou stejný u všech spalovacích motorů a nezáleží na tom jestli spaluje naftu, benzín nebo plyn.
18.56, 17. 3. 2014, odpovědětTo jsou mi věci, TS má stejný, ba dokonce možná větší kompresní poměr než JTD. Koukám pán je velký znalec... Když už chcete někomu radit o motorech, tak si o nich nejdříve něco přečtěte, abyste tu pak nebyl za troubu :-D
17.40, 29. 4. 2014, odpovědětJestli máš vysokej tlak, tak je to stejný jako u živýho organizmu. Někde máš přicpanou žílu. U spalovacího motoru se ale budem bavit o mazacích kanálcích. Nejspíš tam budou saze. Chce to nešetřit na oleji a častělji ho měnit. U ropáka by měl po vylití oleje následovat výplach. Čím je motor starší, tím je výplach nutnější protože je v něm hodně sazí a asi taky bere olej.
19.05, 17. 3. 2014, odpovědětProsim vas lidi. Ptam se tu jen na ty hodnoty tlaku oleje??? Muj motor je naprosto v poradku.
5.55, 18. 3. 2014, odpovědětprirucka JTD : http://www.alfa145.com/upload/Alfa145Manual/Engine%20Overhaul/JTD%201910.PDF ... to bude v podstate platit aj pre tvoj motor a vidim tam, ze tlak je drzany ventilom v cerpadle na nejakych +-5 barov, bohuzial o otackach nepisu. to je uz dost specificka informacia, skor to budu vediet v servise.
10.56, 18. 3. 2014, odpovědětTomu rikam super info. Dikes, perfekt... Premyslim, zda se tim sroubem da ten tlak regulovat. Myslim vsak, ze ne. Reguluje to asi ta pruzina...
12.36, 18. 3. 2014, odpovědětzdravim ta, prosim ta, nenasiel by sa podobny odkaz ale na 1,6 ku benzina ?
23.32, 12. 4. 2014, odpovědětgoogle nemame ? ..... http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147-156-and-gt/103658-156-oil-pump-pressure-specs.html
11.49, 13. 4. 2014, odpovědět:) hladat treba zasadne v anglictine a nemcine, bola to otazka 15 sekund
17.28, 13. 4. 2014, odpovědět