Zdravím. Nadměrně se mi sjíždí pneu. Sbíhavost už je ok ale potřebuji zjistit kterým prvkem se dá na přední nápravě seřídit oklony
15.10, 20. 4. 2014, odpovědětPALICÍ
15.51, 20. 4. 2014, odpovědětramena ak mas ok tak uz jedine nastavitelna rozpera
16.59, 20. 4. 2014, odpověděttym ti chcu povedat, ze na 156 sa vpredu ziadne odklony nastavit nedaju. rozpera sa tam dava presne ako bolo spomenute hlavne na 2.4-ku, kde ten motor je kurva tazky a casom ohne nosniky tak, ze ramena su mierne mimo.
23.01, 20. 4. 2014, odpovědětŘešil jsem podobný problém, nakonec jsme přední napravu nastavili co nejvíce rovnobĕžnĕ (v toleranci předepsané výrobcem), zadní kola sbíhavost co nejvíc stejnou, jinak alfa sama trošku zatáčela. Od té doby nemám problém se sjíždĕním pneu. Mám 215/45 17 a pořádně nafoukat kola.Odklon taky nemám Ok.
7.43, 21. 4. 2014, odpovědětMel jsem ten stejnej problem vyresil jsem ho tim ze jsem nastavil sbihavost na 0 ale muzes dat i -1 snad ti to pomuze taky.
10.15, 23. 4. 2014, odpovědětnjn geometrie , to se na tu mojí moc teší kluci mechanický :D !
23.35, 1. 5. 2014, odpovědětNa opotrebenie pomáha ubrať rozbiehavosť. Optimál.hodnota= -1'..-2'/na koleso.(fabrika udáva -9',resp.-4.5' pre facelift). V mm/na nápravu je to: fabrika -2mm,resp.-1; optimum=-0.25..-0.5mm (pri akcelerácii ide táto hodnota dynamicky k 0). Správne nastavená predná náprava(najmä predokoliek) musí vždy mierne drať vnútrajšky. Čím nízkoprofilovejšia pneu, tým to vidno skôr|viac. Na odklon má vplyv i tlak pneu:..nadmerný zníži opotrebenie,ale zvýši napr.nedotáčavosť na výjazde zo zákruty. Optimum=2.2~2.3 (+plyn). Po výmene ramien sú často odklony asymetrické(detto z fabriky),lebo pozícia čapov nie je presne v strede dier,resp.symetricky. Robí to málinko ale i to stačí. Optimál.odklon: vpredu vyššie záporné číslo(viac príklonu), vzadu:nižšie. Na odklon má vplyv i zníženie podvozku: spôsobuje posun do mínusu(vpredu je to žiadúce,vzadu nie). Tiež pozdĺž.sklon auta mení odklony. Optimum: mierny predklon,čiže vzadu menej naložené vozidlo. Podobne zadná zbiehavosť z fabriky je moc.(brutal nedotáčavosť dokopca) Fabrika:+3mm total(13.5'/kolo), optimum:+1mm (3'..5'/kolo) Viac=stabilnejšie auto, menej=agilnejšie..ale citlivejšie napr.na sklon vozovky,vietor,smer pri brzdení, v zákrute reaguje viac na plyn ako na volant. Naložením auta(bagáž,fullbenzín) sa to opäť dočasne stabilizuje.(zbiehavosť sa zvýši) Tiež dôležité: čo najvyrovnanejšie zohriate tlaky pneu: predné=zadné=2.4~2.5 (optim.jazdn.vlastnosti,vyššia bezpečnostná rezerva,dlhšia životnosť predných pneu).
20.27, 14. 5. 2014, odpovědětAhoj te, mám facelift,sbíhavost na 0,ramena nové,rozpěrnou tyč loni nové pneu a už mi to začína zase sjíždět vnitřky.Nejsem žadny závodník.Jediné co jsem nezkoušel nafoukat pneu na 2,5 jak zde píšete,tak vyzkouším a uvidím.
19.14, 15. 5. 2014, odpovědět