Ahojte všetci, cca pred 3 mesiacmi som si kupil Alfu 156, velmi ma zaujala, krasna, velmi dobre sa mi šoferovala, vyzerala byť bez problemov (až na variator), po čase sa mi zdalo, že trochu straca vykon, spotreba je vyššia a aj seká, teda cuká autom... čakal, som dovtedy kym pojdem dať vymeniť olej a filtre, že porobím aj ostatne čo bude treba, týždeň pred tým ako som mal ísť mechanikovi vymeniť olej sa však stalo to, že som mohol držať pedál na podlahe ale auto išlo len velmi pomaly alebo sa uplne cukalo, nakoniec niečo začalo aj smrdieť vo vnutri, začal isť z vyfuku čierny dym a par krat sa aj vyplo. Tak som ho šupol mechanikovi, kt. robí tieto talianske auta, ten mi odpojil lambda sondu a vytiahol prietokomer, vymenil olej aj filtre a povedal mi, že ide na dovolenku, tak mam auto zatial otestovať, že otáčky trochu lietaju, kvoli variatoru, ten je odpaleny, tak som si ho zobral, vyzeralo byť ok, idem si teda bez lambda sondy a toho prietokomeru, autom trochu cukalo ale naozaj len trochu (asi ten variator) keď som ale vyhodil rychlosť, zistil som, že sa mi vyplo auto, teda aj servo aj brzda stuhla, tak som rychlo naštartoval a dobrzdil, toto sa stava skoro pokažde keď idem a vyhodim rychlosť buď otačky klesnu do toho spodneho pola auto sa zatrasie a potom stupnu alebo sa vypne, tak moje jazdenie do prace je teda dost adrenalin kedže čakam kedy sa mi motor vypne, stane sa to asi 3-krat počas mojej cesty do prace, vačšinou pred križovatkou, podotykam, že na volnobehu keď pridam, neskape, klesne dva krat na to pole uplne pri nule ale nakoniec sa vyrovna, deje sa to len za jazdy. Ak tu niečo taketo bolo ospraveldňujem sa, ale myslim, že takyto zaujimavy problem tu ešte nemal nikto. Dakujem, za všetky rady.
17.52, 11. 9. 2014, odpovědětje to tou lambdou
21.40, 11. 9. 2014, odpovědětTakze ak som spravne pochopil, to ze tak kolisu otacky a volnobeh vypina je tym, ze je odpojena lamda ano?
22.25, 11. 9. 2014, odpovědětkolikrat to mam napsat?!
22.47, 11. 9. 2014, odpovědětOk, ok, klud kamo, len som chcel vediet ci som to spravne pochopil, ale podla toho co som cital na roznych forach moze to mat na svedomi vela veci a preto, ked sa mi podari problemy vyriesit napisem sem aby, to tu niekomu pomohlo, ked bude potrebovat.
23.09, 11. 9. 2014, odpovědětpresne tak - moze to mat na svedomi vela veci :) to ale zistis, az postupne vymenis vsetko. klasika na 1.6 - lambda, vaha, vstreky, cievky, sviecky, kostra, ... a ten variator na otacky vplyv nema. je tam kvoli lepsim emisiam v nizkych otackach do 2500 rpm. ked ti tvoj slavny mechanik poodpajal snimace, mal ti aj resetnut jednotku, nech si nacita aspon ake-take zakladne parametre. teraz to musi miesat bohovu zmes, ked az zdochyna. vzduchovy filter si mal uz von ? viem si predstavit, ako vyzera :))) ja to vidim najskor na zapalovanie. skus aspon na hodinu odpojit baterku a ked ju pripojis, nechaj motor bezat 15 min. na volnobeh. ale plynu sa nedotykaj !
8.04, 12. 9. 2014, odpovědětPodívej se na svíčky jestli mají ve všech válcích stejnou barvu.Pokud jsou svíčky v některým válci černý, jde tam moc paliva a lambda to pak nepobere posílá do řídící jednotky zmatečný data a může se to chovat jak popisuješ. Nech zkontrolovat vstřikovače. Taky můžou být špatný svíčky.
21.31, 12. 9. 2014, odpovědět