Páni, zdravím Vás. Bohužiaľ som dal zbohom svojmu motoru 1.8 TS 106 kW musím ho vymeniť a možno by som bral aj novší motor 103 kW ale niesom si istý či to ide meniť. Prípadne čo všetko okrem motora sa músí ešte vymeniť. Budem vďačný ak mi dokážete poradiť.
13.59, 19. 8. 2007, odpovědětSry za OT.. Co se ti s tim motorem stalo? Ja uvazuji o koupi Alfy prave s timto motorem..
17.17, 19. 8. 2007, odpovědětvyměnit motor jako mechanický díly není problém, problém nastane s řídící jednotkou a imob, chce to buď fakt znalce, nebo autorizák, já jsem měnil motor z 164 3.0 mechanicky bez problému, ale než jsem zprovoznil vazbu mezi imob a řj, porod...dobu jsem jezdil s obejitým relátkem imob, svítil mi klíček a motor jel na nouzovej režim...nakonec jsem skončil u řj. MM ta nemá vyzbu na imob, pak mi vyměnili imob, a jezdí. ale nakonec mě to stálo stejně, jako by to stálo v autorizáku. zadření na klice, je podle mého mechanika způsobeno tím, že se karbon ze spalovacího prostoru usazuje, právě na kluznejch pouzdrech kliky...proto je prej důležitý, mít v poho spalovací proces, byť to zní divně, tak auto točit a né držet v nízkejch otáčkách, kde je směs moc bohatá a karbon se víc vytváří, a on doporučuje přidávat do oleje, aditiva na rozpouštění karbonu a spešl olejovej filtr, kde se karbon váže na měděnou část filtru. ale bacha u neprohlídnutýho motoru, to aditivum způsobí, že se karbon sice uvolní, ale může hned zadřít motor, já ho měl po generálce, do mrtě, navíc jsem kluzný plochy ojnice opatřil tvrdokovem, a pouzdra s vyšší píměsí teflonu a keramiky, a to aditivum dávám, prvně jsem pak rozkuchal filtr, a fakt byla ta měděná část zasraná, tak to asi funguje, měním olej po max 20tis, a po 60tis jsem sundal vanu a jedno ložisko na klice odkryl a v naprostý pohodě.
8.59, 20. 8. 2007, odpovědětPokud si sezenes druhy motor bez RJ a imolizeru budes muset z toho sveho poskozeneho dat tu svou RJ na ten novy motor, jinak ti nepujde IMOBILIZER ( CODE ). tusim ze RJ na 2.0 je nekde na motoru ale CODE sys je v kabine tzn. nejjdednodussi pro tebe bude vymenit motor a dat na nej RJ z toho sveho poskozeneho pak musi byt vse O.K.
11.42, 20. 8. 2007, odpovědětpetan má nejlepší variantu, imob je jinak v kabině pod přístrojovkou nanejtovanej bezpečnostníma nejtama na kasli, nejde to odseknout musí se to velmi pracně odvrtávat....relátko je v motorovém prostoru.
12.23, 20. 8. 2007, odpovědětCo je to za ten speciální filtr?Jak ho poznám a kde ho koupim?Nemá to dneska běžně každej filtr?
2.00, 21. 8. 2007, odpovědětZdravím, co je to za olejový filtr s měděnou částí, která váže karbon? Kde se dá koupit?
17.08, 20. 8. 2007, odpověděttušil jsem že se budete ptát na filtr, tak jsem cestou z rachoty jel omrknout situaci, já jsem si kupoval řadu race, ale tu vložku mají dnes už opravdu všechny tak se omlouvám, řada race je pruchodnější, aby to lépe proudilo, takže jsem si pro příště koupil obyč, ať to víc filtruje, fígl je v chemický reakci, sice je motor se slitiny hliníku, ale čistá měď je pro karbon lákavější tak se usadí tam a né na pouzdrech. když jsem o tom s prodavačem žvanil, tak že on slyšel že tomu někdo pomáhá ještě elekroliticky, ale sám si představit nemůžu
6.10, 21. 8. 2007, odpovědětMotor 103kw tam pasovať bude, ani s RJ nebude problém, ak nepoužiješ riadenie, ktoré novšiemu motoru zodpovedá. Mechanicky sú totiž takmer totožné. Takže všetky čidlá a kabeláž musíš prehodiť zo starého motoru, a stane sa z neho defakto opäť Euro2. nezabudni prehodiť aj lambdu z toho starého. neviem, či bude pasovaŤ výfuk, keď tak, aj výfukové potrubie použi staré.
8.13, 21. 8. 2007, odpovědět) s tou ridici jednotkou nemas pravdu, nevim jak to myslis ale mam osobní zkušenost ajk z V6 tak TS. RJ jedntoka je nakodovana s imobilizerem, jak ti to muze pak brat CODE kdyz budes mit jinou RJ ?
14.00, 21. 8. 2007, odpovědětahoj syky :-) jak to dopadlo s tím motorem,měl bych zájem o nějakej díl z toho zničenýho..
17.01, 22. 8. 2007, odpovědět