Zdravím všechny srdcaře :) Moje Alfa 2.0 T.S. mi začala papkat olej a ne málo. Žere asi 1l na 1000km. Dá se s tím něco dělat chemickou nebo mechanickou cestou? Další můj dotaz je na kit variátoru. Víte někdo kde jej sehnat? V autoservise kde se chystám na výměnu rozvodů mi řekli, že o tom slyšeli, ale nikdy to neviděli a neměnili :) Celý variátor měnit nechci, protože to je pálka jak sfině...
9.36, 22. 8. 2007, odpovědětzrat znamena, ze mas zvyseny NOx? Zkus Bishop, pokud to nepujde, tak rozdelat a pistni krouzky.Ale vzhledem k tomu, ze alfa je 16V, spis to bude tyct po drkach ventilu do spalovaciho prostoru - je to sazka. Vymenit tesneni na drikach nebo rovnou i krouzky.
10.29, 22. 8. 2007, odpovědětDiky za radu. Dokážete alespoň zhruba odhadnout kolik by to mohlo stát?
10.32, 22. 8. 2007, odpovědětmal som ten istý problém, a pri tomto úkone keď máš dole hlavu tak urob jedno aj druhé,ušetríš prácu a jedno tesnenie pod hlavu, piestne krúžky (3x4) 7.200,- Sk, tesnenie ventilov 720,- Sk/ks x 16 = 11.520 Sk, + tesnenie pod hlavu a šrouby na hlavu.
7.43, 24. 8. 2007, odpovědětty brdo...ty tesneni ventilu jsou tak drahe? Ja nasel ventilove gufera na pop-art.cz za 22 kc/ks...
10.10, 24. 8. 2007, odpovědětZrovna dávám dohromady jeden 2,0T.S. motor a ty ceny ND jsou trochu někde jinde. Vodítka max 100 Kč/ks , těsnění ventilů od 9 do 30 Kč/ks, pístní kroužky 520 Kč/válec. Takže žádná katastrofa.
10.53, 24. 8. 2007, odpovědětJo a tím, že žere myslím to, že se prostě olej ztrácí. Vzhledem k tomu, že kaluže pod autem nemám si myslím, že prostě vyletí výfukem.
10.33, 22. 8. 2007, odpovědětNo, TSka žerou olej proto, že olej je chladící médium pro písty-chladí je zespoda a když jsou písty moc horké, tak se olej buď odpaří nebo i spálí...
12.20, 24. 8. 2007, odpovědětNa tom něco je, ale používám poměrně kvalitní olej (Fuchs 10w-40 Titan Carat MC) a stejně se mi nezdá, že by se toho oleje spálilo tolik. To spíš věřím tomu, že to proteče skrze netěsné gufera na ventilech. Otázka je, zda se s tím dá jezdit a zda mi to třeba nezasere motor. Právě se chystám na dlouhou cestu do Chorvatska, oprava přijde až po návratu.
13.43, 24. 8. 2007, odpovědětAle je to opravdu tak, jesi motor vytáčíš a tak, tak to hodně žere... Sama Alfa uvádí, že spotřeba při razantní jízdě je i 1l/1000km. ;) btw: Ty tam dáváš polosyntetiku?? Odvážnej - to je tak na odejití nějaké součástky, Alfy sou moc a eště víc citlivý na kvalitu oleje a obsah minerálních částic --> dávej jen plnou syntetiku (10W60). Je to osvědčený. Pak choděj ty fámy, že Alfy nejsou spolehlivý, ale to si majitelé nehlídali hlůadinu oleje a lili tam polosyntetiku. S plnou se ti to nemůže stát.
16.15, 24. 8. 2007, odpovědětPrecti si nejdriv neco o olejich.
10.01, 25. 8. 2007, odpovědětTiger: Co si mám číst? Já sem si četl, neboj. Když se ti něco nelíbí, tak řekni, co?
13.25, 30. 8. 2007, odpovědětNelibi se mi "Ty tam dáváš polosyntetiku?? Odvážnej - to je tak na odejití nějaké součástky". Opravdu si myslis, ze kdyz tam bude nekdo davat polosyntetiku motoru uskodi? Mozna v minulosti. Dneska jsou mineralni oleje na urovni syntetickych. Navic zadna plna sysntetika neexistuje......
19.15, 30. 8. 2007, odpovědět10W 40 je olej co do toho motoru patri takze ti odejde tak akorat prd kvuli oleji, naopak ridsi oleje vzhledem k vyssim vyrobnim vulim motoru dostatecne netesni a motor je hlucnejsi, ovsem taky mu to neskodi. oboji vyzkouseno
19.33, 30. 8. 2007, odpovědětmá 145 také začla žrát olej, pozor já ji nechci opravovat až dojezdí tak bude hotovo, začal jsem používat hustší olej, a spotřeba oleje značně klesla, a zatím jezdí a jezdí, až se zadře tak půjde do kytek. V elitu jsem kdysi viděl kit na variátor, ale nakonec jsem si ho rozchodil sám, to bylo u 2.0, pak jsem auto prodal, a pán s ním byl před měsícem na rozvodech a variátor v pohodě bez výměny, měnil jsem v něm jen pouzdra.
13.55, 24. 8. 2007, odpovědětMě 2,0Ts žere cca 0,75l oleje na 1000km.Jsou vyměněný pístní kroužky i gufera na ventilech.Motor má teď najeto 5000km po opravě - tak nevim jestli se ještě nezajede a spotřeba oleje se jestě nesníží.Točim to poměrně hodně,tak možná je to i tím.Nevím co jiného by to mohlo ještě způsobovat.Nevypadá,že by motor někde tekl.V příručce ke 156 je napsáno,že spotřeba oleje do 1l/1000km je přípustná - a to je u novýho auta.Tak už tedy nevim co je a co není normální((((
22.52, 24. 8. 2007, odpovědětja to tocim furt jak cyp a zere asi tak 1L/20 000 km asi mam stesti na kus
19.35, 30. 8. 2007, odpovědětTo ten olej teda menis casto:-)
23.19, 30. 8. 2007, odpovědětMotor si sedne po cca 6-8tis, těď jsem dělal GO a už se to dalo do normálních hodnot, udělal jsem výměnu po 10tis najel 800 a dolil tak 2deci.. Jinak tady někdo napadl syntetika vers. polosyntetika apod. jenom bych chtěl vyjádřit svůj názor.. Není až tak důležité jestli to byde 10W, 5W nebo 0W, důležité je to druhé číslo (nejsme v Rusku) čím bude druhé číslo vyšší tim motor byde lépe mazat při vyšších teplotách. Nevím jestli "neexistuje plná syntetika" ale vím jak vypadá motor když má našleháno 180tisíc na "neexistující syntetice" a na poměrně kvalitní polosyntetice Magnatec 10W40 (která se "vyrovná" syntetice.. Jinak názor Honzy je celkem v pořádku, při dodržování předepsané výměny po 20tis a 10W40 odejdou vodítka a variátor..
16.37, 31. 8. 2007, odpovědětDíky, už sem si skoro myslel, že se nikdo neozve(jako podpora) - to je důkaz, že asi nekecám. ;)
19.28, 5. 9. 2007, odpovědětjá tam leju jedině selenia 10w60 a to druhé číslo je opravdu důlěžitější.čím větší tím více to obsahuje těch nesmyslnejch látek co pomáhaj tomu tření..moc tomu nerozumim ale myslim si že to tak je..a mam 147 2.0 16V selespeed a žere mi to podle toho jak nato šlapu.od 06l-1,2l na 1000km a myslim že to je normální..
14.34, 12. 10. 2010, odpovědět