Mam 1,9JTD kupil som novy termosta a teplota počas jazdy nestupne viac než 75°C akurat ked ostanem stať na dvore a neham naštartovane tak stupne na 90°C a zopne ventilatory.Akurat ten stari termostat mal o jeden otvor menej ako tento novy čo som dal.Bol tam rok9/97original Alfa.Na tom novom som zablindoval šrobom otvor na vyše a nahodil,može tam byť daky rozdiel Ja mam rok vyroby auta 8/99 ďakujem vopred za každu radu...
15.06, 5. 9. 2007, odpovědětešte som chcel dodať že sa mi zohreje na tuto teplotu tak po 12-15 km
15.07, 5. 9. 2007, odpovědět70-75 je malo, ja mam okolo 80-85 ale ked je vonku 35 stupnov tak ide v pohode k 90-95. daj nieco pred chladic,alfa je stavana na talianska podmienky a tam je teplejsie
15.27, 5. 9. 2007, odpovědětHlavně nedávej nic před chladič.Pokud to uděláš tak přes jeho lamely přestane proudit vzduch a chladič ti rychlejc schnije.Já dal před chladič kousek koberce(prosinec) a už mám chladič novej.A servisák mi řekl jen:Dobře ti tak.Na palubovce ať to ukazuje akorát že to funguje-kolísá.
7.15, 20. 6. 2008, odpovědětto co ukazuje palubni teplomer vubec neni rozhodujici .. zahrej motor, vem teplomer a zmer teplotu termostatmu na telese
15.34, 5. 9. 2007, odpovědětja som menil termostat na 1,9jtd(2/99) a mám teplotu stále cca88"C tak po 5 km, predtým stále 70"C(ja som zase všade zháňal s tým otvorom navyše a bola to fuška,lebo tam mám 2 čidlá a všade mali len s jednou dierou)
16.05, 5. 9. 2007, odpovědětAj nový termostat môže byť zlý, ja som ho pred montážou varil v hrnci s teplomerom(čítal som to na nete)pre istotu aby som ho nemusel hneď meniť:-))
16.08, 5. 9. 2007, odpověděttento stal 1600 a dalši mi ponukal taky istý s čidlom aj za 2600SK jak je to možne nie je tam ine teplotne rozmedzie?
21.21, 5. 9. 2007, odpovědětno môj stál 1800SKK, myslím že je teplota napísaná na termostate
14.49, 6. 9. 2007, odpovědětJá mám teplotu na 2,4 JTD na budíku do 75 stupňů, když jsem změřili teplotu oleje tak měl 84 stupňů. Což je OK....tak to dál neřeším...teď jak se ochladilo tak mám tak 65-70 stupňů na budíku.....
15.39, 6. 9. 2007, odpovědětMám naprosto stejné teploty vody, v zimě 65-70C, v létě s klimou a při větším zatížení 90-95C, asi to je normální, i když se mi zdá, že budíky na palubovce ukazují bludy.V servisu žadnou závadu nanašli. Jen mi to nějak hůř alespoň se mi to zdá topí. Teplotu nastavím na 24C a za chvíli fouká vlažný vzduch a v autě takové teplo určitě není, napište jestli víte co se děje.
19.19, 28. 11. 2007, odpovědětmam rovnaky problem s 1.9 JTD, teplota max do 75stupnov, a to az tak po 10-15 kilometroch. Kde presne sa da zmerat oriinal teplota? kde najdem termostat?
16.53, 6. 9. 2007, odpovědětVyzera že nam nik už viac nepovie asi to tak ma byť,ale prečo niektorý udavaju višiu teplotu?
12.26, 7. 9. 2007, odpověděttak niekto prosim napiste kde sa da zmerat teplota v motore.
20.59, 7. 9. 2007, odpovědětAhojte, zkuste diagnostiku, co vam ukazuje cidlo pro RJ motoru, ty budiky ukazuji hodne casto vazne malo a pritom tam je o 10 stupnu vic
22.40, 7. 9. 2007, odpovědětNebo kdyz zmerite odpor na cidle teploty pro RJ tak pri 20 stupnich by mel byt cca 2000-3000 ohmu a pri 90 cca 200-az 300 ohmu.
22.42, 7. 9. 2007, odpovědětAhoj, prosim o radu je mozne abych mel teplotu 90-100? Kdyz se to vysplha na tuto hodnotu pak to zase o neco klesne. Nechapu to myslel jsem ze teplota ma byt tak 80 stupnu nebo ne? Diky za radu.
22.58, 8. 9. 2007, odpovědětAhoj ten termostat je stejnej,jen do roku 99 dávali 2 čidla a pak jen jedno sdružený.Na tom co má jen jednu díru zůstal nálitek,takže tu druhou ti tam udělá každej servis nebo zámečník,i závit je standart.Ale ty teploty takhle jsou u JTD normální,kolem 70 st.,s klimou nebo při velkým zatížení něco přes 90 a pak zpátky.Je to reálná teplota pro tyhle motory typická a není to žádná závada,teda pokud nejak moc nepulzuje směrem dolů.JTD při normálním režimu mají malou dávku paliva a nehřejou se,dohřívání vody elektrikou tam není(jako třeba u francuzů).Vodu ohřívá nejvíc olej přes výměník.Takže neplašit a nešahat.A taky číst,je tu o tom už několik článků,všechny celkem stejný jako tento
21.28, 16. 9. 2007, odpovědětSkuste vymenit chladic ja mnel stejnej prolem.
21.12, 21. 9. 2007, odpovědětja mam takyto problém..termostat mam vymeneny nieco okolo roka, vsetko bolo ok ale teraz ked sa ochladilo tak akm motor nevytačam a idem tak 90 tak sa vobec nechce zohrievat. proste vyte niekde k 70ke a stoji aj 50km.ak idem trošku svižnejšie víde na 90 potom otvorí a klesne cca k 85.
8.08, 29. 11. 2007, odpovědětAhoj Tak možná zas v pytli termostat, to že je normální teplota 75°C je pitomost, zkuste se pánové zeptat lidí co tomu rozumí, mě kupříkladu diagnostika vypsala že pouští při asi 72°C což je málo, správně má být kolem 85-90 a tečka, kdo vám bude tvrdit něco jiného je pohádkář...
10.38, 29. 11. 2007, odpovědětAj ja si to myslim.Lebo od jakziva prevadzkova teplota bola okolo 90 stupnov.A to u vsetkich znackach.
13.32, 29. 11. 2007, odpovědětmam dotaz .. kdepak to diagnoza vypisuje? pokud vim, termostat je mechanicka soucastka bez vazby na nejaky snimac ... myslis tim krivku teploty motoru a z toho usuzujes, ze se otevrel termostat?
14.05, 29. 11. 2007, odpovědětJa som dal do nadržky s kvapalinou teplomer a meral som.Pri zohrievaní motora stúpa teplota.A termostat otvorí vtedy,ked pustí vodu do chladica.Teda rukou som držal hrubú hadicu od termostatu,ked zacítiš teplo tak otvoril-a teplotu odcítas na teplomeri v nádrzke.Mne ukazoval 88st,a palubny teplomer asi o 10menej.Menit sa mi ho nechce takze dalej neriešim.
10.29, 30. 11. 2007, odpovědětZdarec, mě budík ukazuje 75°C a při výpisu z diag. jsem měl tepl. Chl. kap. 88°C. Budík, nebo čidlo tepl. měnit nehodlám. Myslím, že většina lidí co "má problém" s termostatem je na tom stejně. Čest
14.10, 1. 12. 2007, odpovědětNo mě teploměr ukazuje zhruba 55°,ale topení funguje bez problémů. Když stojím v koleně, tak se ručička vyšplhá až na 90°C, ale pak zas klesne...To bude asi normální...:o) Nebo je stále otevřený termostat...
18.49, 3. 12. 2007, odpovědětMam alfu 156 8/01 1,9 jtd a tiez som mal tento problem za jazdy sa zohrial okolko 70*c a potom nic az pri velkej zatazi alebo pri dlhom stani isiel hore zaroven pri jezde z kopca a vyradenej rychlosti klesol zhruba na 50*c kupil som novy termostat a je po probleme teplota pracuje medzi 80 az 90*c stal 2600sk
6.57, 20. 6. 2008, odpovědětto nicholas: Tak to mas urcite v haji termostat mne v zime po vymene stal ako prikovany na 85 stupnoch - diagnostika ukazovala 89 a kruri mi to uz aj pri 50 stupnoch celkom dobre. Teraz v lete mi to trosku lieta na budiku mam 85 -87.
12.26, 20. 6. 2008, odpovědětAhoj,chtěl jsem se zeptat.měl jsem problém s teplotou,ukazovalo mi to stále 70,a moc to netopilo.Tak jsem ho vyměnil,topení jde super po chvilce nejde udržet ruka na fukaru,a budík už ukazuje něco málo přes 80,ale pořád to není 90,když jsem měl ten nový v ruce a foukl jsem do te plastove příruby tak něco málo profukovalo,tak nevím jestli to tak má být,nebo je špatný.
17.13, 3. 11. 2010, odpovědět