To mám takový oříšek...auto jede, jede dokonce krásně. Nevaří, ale zároveň netopí. Vody dost...no a jakmile to chcípnu, tak to expanzkou vyhází vodu...chladič studenej. Abych předešel případným dohadům tak, motor vyměněn, termostat vyměněnej - zkontrolovanej, chladič zkontrolovanej, expanzka vyměněná- zkontrolovaná, víčko na expanzce vyměněný, radiátor topení vyměněnej- zkontrolovanej... To je mi záhada...netušíte někdo, co by s tím mohlo býti ? Je to 2.4 JTD a jediná dobrá zpráva je, to že to auto není moje... :-)
18.42, 18. 9. 2007, odpovědětTo vypadá na těsnění pod hlavou a nebo prasklá hlava
7.12, 19. 9. 2007, odpovědětvodni pupmpa to nemuze byt?
7.54, 19. 9. 2007, odpovědětJesně, je to vodní pumpa. S tímto jsem se setkal u aut jiných značek. Raději s tím moc nejezdi protože se ti vaří voda.
18.59, 30. 1. 2009, odpovědětjakmile to chcípnu, tak to expanzkou vyhází vodu - to je znepokojivé. Jak píše anonym - měl bych podezření na těsnění pod hlavou nebo hlavu. Jakmile to fouká do vody, je tam někde chyba. Jak vypadá olejový víčko? Není na něm bílý film? Nedostala se voda do oleje? Hlavně bych s tím moc nejezdil.
9.17, 19. 9. 2007, odpovědětVypadá to, že ti voda neprochází chladičem, když ho máš studenej. Voda ti asi koluje jenom v bloku motoru, přehřívá se zvětšuje svůj objem a cestou nejmenšího odporu se snáží dostat ven, to je to stříkání z expanzky. Když motor běží, tak čerpadlo dokáže část chladiva kudysi protáhnout, ale jakmile se čerpadlo zastaví, zvýšený objem teplý vody hledá cestu ven. Bezproblémový cirkulaci chladiva je kladen odpor, třeba v podobě zapomenutýho hadru v okruhu chlazení, přimáčknutý hadice atd. Je ale možný, že čerpadlo nedodává očekávaný výkon. Část chladiva potom koluje přirozeným způsobem, tj. teplá voda stoupá nahoru, protože je lehčí než studená, a to nestačí k uchlazení motoru. Taková cirkulace je značně zpomalená a chlazení trochu funguje pouze za jízdy a chladivo se místně přehřívá. Chladič potom, jak píšeš, bude studenej a já píšu motor přehřátej i když teploměr může ukazovat něco jinýho. Voda v tomto případě bude opět hledat cestu ven. Pokud teplotní čidlo zaznamenává zvýšenou teplotu chladiva a tuto informaci předává řídící jednotce, můžeš se brzy dočkat dalších překvapení.
12.46, 19. 9. 2007, odpovědětTady jsme momentálně skončili...je to pouze teorie, chladič je totiž venku a voda v něm cirkuluje jako o život :-)) leda ještě taková malá jiskřička naděje, že vrtulka na čerpadle se čas od času protočí na ose a pak jednoduše neproudí kapalina v chlazení - no ještě uvidíme :-))
12.56, 19. 9. 2007, odpovědětVodu z expanzní nádrže mi vždy po vypnutí motoru vyházel Renault 21. Problém byl v uzávěru na expanzní nádrži. Byl tam jakýsi ventil, který měl umožnit přisát vzduch při chladnutí motoru a v případě velkého přetlaku vzduch z exp. nádrže odfouknout. Tento ventil byl v uzávěru exp. nádrže, tj. ve šuntu ze závitem nasazen obráceně. Po vyjmutí ventilu ze zátky a otočení hlavou dolu by vše OK. Dej vědět, jak to dopadlo.
16.09, 19. 9. 2007, odpovědětVíčko nové, vyměněné s expanzkou, i jsme skusili jedno starší provrtat, ale závada se stále opakuje :-)) chladič jsme zdemontovali, propláchli, propláchli louhem dokonce, hadice funglnágl nový :-)) záhada trvá, zítra jdeme zkusit vodní pumpu :-)) kolik dává, jestli se neprotáčí :-)) uvidíme, skutečně velký díky za postřehy a rady všem, je to skutečně záhada :-))
16.54, 19. 9. 2007, odpověděta když to běží jenom na volnoběh,tak to taky vyhází vodu ven??jestli tam neni třeba nějaká zpuchřelá hadice,která se pri jízdě zcucne :-) a nenechá proudit vodu :-) a jednou jsem viděl takovou hadici,že normálně netekla,ale při běhu motoru,když přidáváš a ubíráš jak se motor trochu pohybuje,tak přisávala vzduch a pak to házelo vodu ven..to fakt nekecám... :-))
10.21, 20. 9. 2007, odpovědětNejlepší to je vidět, když na chvilku nastartuješ a hned vypneš motor, za cca 10 vteřin to začne házet vodu ven - vozidlo musí být po jízdě. ... :-)) jak říkám a tady ještě jeden kolega...chlápka s virgulí a tanec bílého šamana, popř. natrhat při měsíčku nějaký to býlí a strčit do nádrže :-))
14.35, 20. 9. 2007, odpovědětna 100 pro vodni pumpa
21.27, 29. 1. 2009, odpovědětpresne tak.mel jsem stejny priznaky a vymenena vodni pumpa a je to v pohode..
21.34, 29. 1. 2009, odpovědětto nebude pumpou když po 10 sekundách běhu to vyhazuje ven.Stačí odpojit horní hadici na chladiči a nastartovat a hned se uvidí jestli pumpa dává.Ten termostat bych vyhodil na zkoužku a zkusil bez něj.Já bych hádal prasklinu v hlavě mezi ventilama která ani nebude vidět po rozebrání.Já jsem to dělal a až po nahřátí plamenem se ukázala vlasová prasklina.Moje rada?!TAK PEVNÉ NERVY.
22.07, 29. 1. 2009, odpovědětměl jsem to už u dvou hlav,a nemusí bejt hned prasklá hlava, to poznáš až na tlakovce. Při nejmenšim těsnění pod hlavou.
23.15, 29. 1. 2009, odpovědětjo a okruh vody chytá vzduch,proto ti to třeba netopí,a ykdyž odvzdušníš okruh tak to nepomuže, Já to měl u fiata tempry 1,9 td a fiata bravo 1,9 td gt,auta v pohodě ale natopila a obojí bylo těsnění.Nebyla drahá oprava,protože jsem si vše dělal sám až na hlavu.Tu jsem nechal srovnat,natlakovat,a zapustit ventily.a pak bylo vše ok.Pak mimochodem jsem to ještě dělal na fiatu uno,renaultu espace2,1td a suzuki svift.Tak hned nescháněj hlavu a nejdřív až to rozebereš tak jí nech natlakovat-cca400kč.potom třeba ušetříš tisdíce.
23.24, 29. 1. 2009, odpovědětSchnell pise, ze po vypnuti motoru za ca.10 sekund zacne vyhadzovat vodu...po vypnuti motoru sa vodna pumpa uz predsa netoci.
7.24, 30. 1. 2009, odpovědětAsi by som to zhrnul. videl som uz dost vodnych pump aj origo z vyroby z automobilky co mali rozlamane vrtulky alebo zle nalisovane a netocili sa skoro vobec aj ked sa oska tocila. Nasledne tym odislo prinajlepsom tesnenie pod hlavou...
10.27, 1. 2. 2009, odpovědětAhoj,mam ten samej problem, 1,9 JTD 16V,zastavim,netopí,rozjedu,topí,termostat o.k. vodní pumpa vyměněna s rozvodama,chladič průchozí,byl jsem u známýho,ať mi natlakuje soustavu,jen otevřel víčko expanzky,no zasraný víčko takovym šedym bahnem,tak prej to ani nemusíme tlakovat,toje jasný,to jsou spaliny,který jdou do vody takže těsnění,nebo hlava.Neháže noc často,takže opatrně jezdim,hlídám dolejvám a na jaře udělám Alfičce operaci.Ať se ti daří záhadu vyřešit.Alfám Zdar
20.55, 26. 1. 2014, odpovědět