realita je tvrda,ale jak sem psal,tohle mi dnes namerili... poradite mi prosim kde dohledat ty kw co mi tam schazej? motor ma po komplet go asi 30t km,ted novy naplne,filtry,vaha. Jak sem psal dole,po vymene vahy to hned chytlo a jelo lip tak sem ani neresetoval rj,muze bejt i tam zrada? Nejdriv asi diagnostika,ze? Ale co kdyz ta zavada nebude v elektrice? diky za kazdou radu!
10.07, 22. 9. 2007, odpověděttrochu to upresnim. kolem 2500ot/min jde graf prudce nahoru kw 75 a Nm 280,Nm pak pozvolna klesa a kw jeste jdou mirne nahoru az do 3200ot/min tam se to drzi a klesa ve 4000ot/min. takze zatah "nejvetsi" 2500-3200 a pak to to jde dolu. Mame dnes tady akci brzdy zadara tak zkusim odpojit baterku abych vymazal data po ty stary vaze a zkusim se tam odpoledne jeste nvutit jestli me to jeste premeri. za vase rady a nazory ale budu rad!
10.40, 22. 9. 2007, odpovědětahoj,kde ta akce je?Na tuhle brzdu moc nevěřím,podle chování motoru jak jsi to popsal máš vše ok.Přijel bych zkusit svou a vsadím se že na tom budeme stejně.(nevěřím ale zajímá mě to).Zkus ještě vyčistit snímač tlaku plnění na sacím potrubí.
10.58, 22. 9. 2007, odpovědětakce je v usti nad orlici,rychle sem jeste vyresetoval rj,protoze pri vymene vahy sem to neudelal a chtel sem to premerit znovu,ale uz me poslali do riti,ze maj plno. A pri jizde po resetu asi ani zadny rozdil nepozoruju,nevim,to je takhle tezko poznat. A jestli tam nejaky rozdil je,tak je opravdu minimalni. Rozhodne tech potracenych 18kw bych asi pocejtil jinak. Je to vazne nejaky divny kamosovi s golfem 2,3 v5 namerili 58kw a 250nm z udavanych 110kw a ke 300nm. Kdysi sem tam brzdil 205 gti z 88kw me namerili neco malo pres 70. Ty ztraty u vsech 3 aut sou tolik podobny,ze nevim co si o tom myslet. Ale potreboval bych zjistit jak na tom motor je,protoze chci chip a nebudu chipovat polo mrtvy motor. Umite mi poradit jak zjistit jak s nim teda na tom sem?
16.23, 22. 9. 2007, odpovědětPalivo v naftovém motoru, na rozdíl od benzínového prohořívá daleko pomaleji a proto dosahuje menších maximálních otáček, než je tomu u benzínového motoru. Porovnám-li například motor 2.4jtd s motorem 2.0 TS, jsou si tyto motory hodně podobné protože např. zdvih u benzínu 2.0TS je 91mm a u nafty 2.4 jtd je 90.4mm a ve vrtání je rozdíl pouhý jedem milimetr, motory by tedy měly mít hodně podobné maximální otáčky. Již zmíněné horší prohořívání směsi paliva se vzduchem u naftového motoru je velikým omezemím, které se projevuje i na točivém momentu, proto se k motoru přiřazuje turbo, bez kterého nafťák prostě nejede. Turbem totiž dosteneš do motoru více vzduchu a palivo v něm rychleji a lépe prohořívá, to se projeví na maximálních otáčkách na kterých je výkon závislý. Lepší prohořívání ti také zvýší točivý moment. Vstřikovací trysky musí ale správně plnit motor co nejmenšími kapičkami nafty, aby ty se co nejlépe promíchaly se vzduchem a směs rychle prohořela, píšu "prohořela", ne "vybuchla", protože u nafťáku nejde o výbušnou směs, jak je tomu u benzíňáku, ale o vysoce hořlavou směs. Jestli ti tedy motor dává malý výkon, závada může být v turbu, ale taky ve vstřikovacím čerpadle, nebo ve vstřikovačích. Já se divím, že zkoumáš výkonnost svého auta na brzdě, tys tam přece nedělal žádné úpravy, jejichž účelem by bylo zvýšení výkonu motoru. Sedni do něj vyzkoušej maximální rychlost, což je v tvým případě 203 km/h a raduj se pokud se ti to podaří.
21.12, 22. 9. 2007, odpovědětkdyž dosáhnu maximální rychlosti co je v papírech,mám motor v pořádku?To znamená u 2,0TS 214km/h.
21.52, 22. 9. 2007, odpovědětCo se týče výkonu motoru, můžeš být spokojený a vůbec bych se nesnažil tuto hranici překračovat, je to v zájmu delší "životnosti" motoru. Dej mu Selenii 10W 60, protože s tímto olejem se ještě žádná Alfa nezadřela, ovšem pokud ji majitel začal používat až když se ozývaly "divné" zvuky z motoru, tak ani na to se nemůžeš spolehnout.
19.44, 24. 9. 2007, odpovědětDiky za obsahly prispevek. Tu zminovanou maximalku dam,sice chvili trva nez se na ni vyskrabu,ale pak tam je. A zkoumal sem to ze dvou duvodu. A sice,zvedavost,ostatne proc ne kdyz to bylo zadara,vid. A druhy duvod jak sem psal vyse,chci chip a tak me zajimalo zda je motor ok jestli to ma vubec smysl. Tyhle pripadny zavady ktery jsi uvedl me ale dignostika rekne,ze? diky
22.40, 22. 9. 2007, odpovědětTi říkám,tohle měření...Musel bys přesně zadat koeficient odporu všech dílů za motorem a pak můžeš něco měřit.Jak máš hustej olej v přev?jak gumy,měkký-tvrdý,široký,zimní...?geometrie ? V praxi bys musel to auto osadit motorem co má přesně změřenej výkon (tzv.etalon)na vodní brzdě nebo něčem podobným,zjistit ztráty výkonu a pak se dá u toho konkrétního auta něco měřit.Což je blbost,takhle to nefunguje.Výkon motoru ti ukáže jen motorová brzda,tohle je dobrý jen na srovnání dvou aut,a to jen zhruba.
22.46, 22. 9. 2007, odpovědětA pokud ti jede 200 tak je to ok,chip dobrý,asi taky dám.Máš stříbrnou??Já červená 2,4 z Mor Třebový.Pokud chceš diagnostiku a případně nějaký vychytávky s elektrikou tak pan Borovička je jednička.
22.51, 22. 9. 2007, odpovědětDiky Davide,mam modrozelenou nebo co to pisou do technicaku,proste ta svetle modra metla jak na to lejou. Mas pravdu,jezdi tu jeste stribrna a cervena. Diagnostiku bych urcite uvital,jen pro kontrolu. Odkud je prosim te pan Borovicka? Tady v UO je servis Borovicka,tak ze by to byl on? Myslis teda ze si z ty brzdy nemam delat tezkou hlavu? Me to docela rozhodilo kdyz sem videl co jim na tom grafu lezlo. Kde budes chipovat? Chtel bych to domluvit u Sarkana,tak bysme to mohli spachat spolecne,kamos z Rychnova n/Kn 2,4sw by chtel taky.
20.38, 23. 9. 2007, odpovědětAhoj,Ten Borovička to je on,dělá Bosch a jak jsem řekl,chvála veliká,lidi co maj vážnej zájem ti pomoct jsou dnes k pohledání,aspoň v servisech.Občas do Ústí jedu,tak třeba dáme kafe.Já s tím chipem ještě uvidím kde.Budu to ještě konzultovat se Štěpánem,ale preferuju způsob přes zásuvku,nechvátá to.Ještě k tý brzdě,tohle je dobrý když jedeš chipovat tak to změřit a pak po chipu zas a uvidíš tam rozdíl.Ale musí to být hned,na stejných gumách a pokud možno za stejných podmínek,jinak je to zkreslený.Na to byla ta stolice i vymyšlená,aby nemuseli ladiči na okruh s každým prdem,na tom se zkouší po změně převodu,nastavení a podobně .Motor se dělá zvlášť ja jsem psal
16.31, 24. 9. 2007, odpovědětVúbec nic si z toho nedělej, brzda byla nejspíš špatné nakalibrovaná, nebo vúbec, a proto taky byla zadara, aby ji nastavili. I u Bitpoweru mají brzdu a byl na ní jeden člen klubu, kterému na Alfě 77kw naměřili 69kw, a podržte se 330N.m. Toš jsou hodnoty, které už dávají znát nějakou chybu, a tak pánovi ěkli, že to zkreslujou jeho 17 palcová kola, že na 15 by to ukázalo jinak. A ještě k Tvé Alfě, u těchto motorú hodně často zavadnou lopatky na turbu a nejede regulace, proto to nefouká tolik v malých otáčkách. Nehledě na hodnoty, prúběh momentu jak ho popisuješ naznačuje, že turbo by možná taky chtělo pročistit.
20.32, 24. 9. 2007, odpovědětDiky kluci,sem rad ze na to nejsem sam a ze mi poradite... Davide kdyby jsi sem mel cestu tak napis,na icq sem MUTANT. Chci jeste premerit jak turbo fouka a vycistit ten snimac tlaku. Nekde sem tady kdysi cetl kolik to ma davat. Nevite prosim? At to nemusim nekde-nevim kde dohledavat. Jeste prosiiim dve kontrolni otazky.. Jak vycistit turbo? Kdyz uz to bude rozhozeny,tak bych ho rovnou procistil. A jeste budu menit podlozky na zdvihatkach u ventilu,dnes sem se na ne byl ptat a nabidli mi na motor 100kw rok 98 snad az 5 ruznych tloustek podlozek. A jakpak ja mam zjistit ktery tam patri? Dala by se zmerit vule na tech starych,pak jejich sila. Od toho odecist predepsanou vuly a vyjde sila podlozky,ale je to takovy naprd nepresny.
22.23, 24. 9. 2007, odpovědět