Zdravím všechny alfisty, po dlouhém rozhodování, přečtení mnoha diskuzí a poradě s několika známýma jsem se rozhodl pořídit si AR 156. Po dvou měsících snažení jsem si 2.0T.S. dovezl domů. Ač při prohlídce vše vypadalo v pořádku, v půli cesty domů(cca. 100 km jízdy) se objevily tři neduhy. Všiml jsem si hučení od zadní nápryvy, jako by něco drhlo, s vyšší rychlostí vzrůstá i frekvence tohoto pazvuku. Při jízdě na dálnici jsem zjistil, že auto se kolem 140 km/h celé jako by rozklepe. Nejdřív mě napadlo, že za to může silnice, ale začíná to pravidelně v této rychlosti a dělá to pod plynem a na neutrál. Někde jsem tu četl, že to je pneumatikama, ale mě připadá, jako by se rozklepalo celé auto. Pokud je zařazená rychlost a pustím plyn, okamžitě to zmizí. Třetí věc jež že že ve vyšší rychlosti 5ka z neutrálu skočí jako by přes zuby, když přeřazuju ze čtyřky, nebo sešlápnu spojku a přidám plyn, skočí tam rychlost bez problémů. Tak mám trochu strach, že je něco s převodovkou, pač to mi nepřijde normální. Kdyby někdo měl podobnou zkušenost, nebo věděl, co by to mohlo být za problém, prosím o radu. Taky bych ocenil, kdyby někdo měl dobrou zkušenost s mechanikem na Alfy Pardubice a okolí. Předem díky :)
22.41, 24. 9. 2007, odpověděthlavně že máš v poho motor, převodovka to vypadá na synchron, ale u pětky mi to přijde takový divný, já ho měl pokaženej u trojky, výměna v tý době byla drahá tak jsem auto dal na díly. Hučení, ze zadu, by mohlo dělat ložisko, to většinou hučí, nebo křivej kotouč, vibrace při rychlosti určité, na volno to bude nějaká vůle v podvozku, tyhle vůle pod plynem zmizí, případně kontrola vyvážení kol. těch podvozkovejch věcí bych se nebál to půjde snadno a lacino, u převodovky to bude kapku horší, chce to najít šikulu mechanika zkus cuoresportivo.net , tam ti poraděj šikulu, můj mechanik už má po mé zkušenosti z převodovek strach...:-(
8.04, 25. 9. 2007, odpovědětzkontroluj olej v převodovce, hučení můžou způsobyt zamrzlé desky v třmenu že neodskočí dokonale od kotouče stačí vyčistit.
8.26, 25. 9. 2007, odpověděttaky ti může zlobit některej ze spojkovejch válců a pak nevypíná úplně spojka.To by vysvětlovalo ty zuby při přeřazování.Můžeš mít tu spojku taky zavzdušněnou.Zkus jí při přeřazování vyšlápnout několikrát po sobě a pak zařadit a uvidíš jestli ti to půjde přes zuby.Tím bys zjistil jestli není spojka zavzdušněná.Jinak ty vibrace může dělat nevyváženost kol,ale měly by se projevovat i když sundáš nohu z plynu a pojedeš okolo těch 140.Jinak hučení může být nejspíš ložisko.V podstatě na zadku nic jinýho co se točí není.
9.40, 25. 9. 2007, odpovědětTak všem děkujiza rady, nakonec se většina problémů vyřešila tim, že se na auto daly zimní pneu. Zmizel jak hukot od zadní nápravy, tak rozklepání auta při vyšších rychlostech. Toho klepání jsem se bál dost, nenapadlo by mě, že pneumatiky udělají takový bordel. Každopádně radost z toho, že vlastně žádná závada nebyla. :) Na převodovku se mi podívá známej příští týden. Jinak v servisu zjištěno chybové hlášení od lambda sondy, mám něco najezdit a stavit se znovu na diagnostiku, pak se prý uvidí a dál bude potřeba vyměnit nějaké plechy za zadnímy brzdovými kotouči, jsou prohnilý, ale prý do výměny koutoučů vydrží. Jinak je auto OK.
20.09, 5. 10. 2007, odpovědět