Zdravím. Ako sa volá ten ventil čo je hneď na turbe u dieslu 2,4 JTD?? akú má funkciu vlastne?? keď je nefunkčný, dá sa opraviť, alebo len celý vymeniť??
22.14, 27. 9. 2007, odpovědětPředpokládám že myslíš WASTEGATE, je to ventil který ovládá klapku uvnitř turba (nebo natáčení lopatek v sací části turba) a reguluje tak plnící tlak, jednoduše řečeno, oprava je v celku nemožná proto bych doporučoval vyměnit
12.36, 28. 9. 2007, odpovědětLen by som poopravil, čo píše Jirka. Waste-gate je prepadová brána, teda ventil, ktorý je u turieb bez variabilnej geometrie. Naklápacie lopatky sú vo výfukovej časti. Sacia časť je len potrubie vzduchovej strany. To čo ovláda lopatky je membránový pretlakový regulátor, ktorý (ako Jirka správne píše), musíš vymeniť, ak netesní. Častejšie však býva chyba v zanesených lopatkách, ktoré stačí vyčistiť.
15.58, 28. 9. 2007, odpověděta cim se ty lopatky prosim te cisti? diky
16.53, 28. 9. 2007, odpovědětA vite na kolik tak ten ventil vyjde?Ja mam totiz problem,ze pri prudkym zrychleni vyleze tlak turbo podle diag. na 1,3 baru a pak klesne na tech 0,85 bar...musel jsem stahnout trosku i tlak na turbu protoze se rozsvicovala kontrolka motoru.turbo je vycisteno od teto firmy http://www.turbocar.cz/?sklik ....tak nevim cim by to mohlo byt?nebo spatnym chipem?neresil bych to ,ale proste po 2000rpm se auto rozjede a taha az asi do tech 2800 a pak dojde k zregulovani toho tlaku a citim jakoby mensi tah.ale jakoby skokove.proste tahne a prestane...nic hroznyho ale kdyz se clovek na to zameri tak celkem neprijemny:)
20.09, 16. 7. 2010, odpovědět