Čau chlapy včera jsem koupil Alfu 156 1.9 JTD.Je to už moje třetí a tak neřeším prkotiny jako kontrolka airbagu a podobně...Častá závada a problém je váha vzduchu,byl jsem v domění že je to ono ale na diagnostice se neukázalo nic...Táhne to od 2 do 3100 ot.potom mrtvola :( nemůže ty být třeba Egr?Zatím dík Michal.
14.53, 16. 9. 2006, odpovědětCau Michal na 90% turbo alebo vaha.Když si byl na diagnostice ake hodnoty si mnel na vahach vzduchu boly rozdielne alebo stejne.
17.12, 16. 9. 2006, odpovědětAhoj,může být váha,nepíše to vždycky,zkus ji odpojit a mělo by to jít ve vysokých.Egr taky,vytáhni hadičku,strč do ní šroubek a zkus to.Pak to ale dej zpátky,mohl bys propálit píst.Předpokládám že filtry máš ok.Ale je to jen takový samodomo,pokud ti tohle nenapovi bude třeba měřit.Dále to může být stavění lopadek turba,to pomůže vyčistit,nebo počkat jak se to vyvrbí protože pokud jí máš od včerejška a dlouho stála tak bych řek že se to rozjede.
22.02, 16. 9. 2006, odpovědětJá si mylím že turbo bude ok,celou dobu ho slyším jak sviští a když přidám plyn atak mi hadice do sání tvrdne...Zkusím vše vyčistit egr,váhu,a lopatky turba.Myslíte že můžou udělat takovou paseku filtry??Ještě jsem nenapsal že je to můj první disel.Dík za rady
11.07, 17. 9. 2006, odpovědětahoj,prosimtě mam ten samí typ 77kw 1,9jtd a ten samej problem.hadice mi tvrdne,takže turbo tlačí. diagnostika nenačíta vadu vahy vzduchu. určite to je vahou vzduchu!!!
23.34, 20. 3. 2007, odpovědětJá bych to nechal tak 14 dní v provozu a uvidíš diesely takhle blbnou když dýl stojí.Do turba nehrab dokud to nebude nezbytný.
13.01, 17. 9. 2006, odpovědětTa jsem vyzoušel odpojit ten egr ale absolutně žádná změna.Tento týden se na to vrhnu,vyměním filtry rozvody oleje a vyčistím váhu a egr.pokud to nepomůže tak na servis.Jenom mně děsí to turbo jak napsal borec před Davidem.Jo a když odpojím váhu a startnu tak to automaticky hodí chybu,jak dlouho můžu s tou chybou lítat??Dík
14.49, 17. 9. 2006, odpovědětTa chyba by Ti měla po znovupřipojení váhy zhasnout, jinak Ti jí odkvitujou na examineru na diagnostice, jezdit by jsi s tim moc neměl, protože řídicí jednotka je v náhradním tzv. nouzovém režimu a pere ti tam skoro maximum paliva, to je tak na dojetí do servisu, žádné dlouhé trasy bych nedoporučoval. Jinak to co popisuješ měl kamarád to samé a měl upálené konce lopatek u turba, zkus si sundat hadici a zkontrolavat si lopatky vizuálně, jinak když Ti to při razantním sešlápnutí plynu nadměrně kouří, tak bych to tipoval na váhu vzduchu.
17.11, 17. 9. 2006, odpovědětPrávě že to nekouří ani trošičku,to octavie za volnoběhu kouří víc jak ona v plných otáčkách...zítra se na to vrhnu a když budu bezmocný tak napíšu.chlapy tak zatím dík moc za rady.
18.22, 17. 9. 2006, odpovědětTu závadu ti ta diag zdaleka nemusí ukázat tohle dost zavání zegulací turba (jestli ji teda máš ) a nebo těma lopatkama kdyby ti třeba propouštět tlak egr tak ba to nejelo nic moc ani v nízkych
18.33, 17. 9. 2006, odpovědětNo to právě nejede ani v nízkých.Prostě to zabere ve 2 a končí to v 32 tisíc-to je moment kdy to tahá a potom to přestane a jedou jen otáčky nahoru a nic víc.Pokud ale diagnostika nelhala tak asi to fakt bude turbo.Jestli ano tak mně trefí šlak.Nevíte kolik stojí repas nebo nějaké zachovalé????
18.51, 17. 9. 2006, odpovědětNeplaš,to by hulilo jak tatra,pokud se nic nezměnilo po odpojení ovl.podtlaku egru tak ještě zkus zaslepit bypas.nejjednodušší bude vystřihnout tam záslepku z plechovky od piva.Dole to nepujde povolit,takže nahoru.Ale nenechávej to tam dlouho.Diagnostika ti totiž napíše pouze poruchu pneuventilu ovládání,ale seklej samotnej egr nepozná a pokud ti to prohlížel někdo koho to moc nezajímá tak se nedivím že nic nezjistil,to dnes bohužel takhle chodí.
19.14, 17. 9. 2006, odpovědětJe fakt že ten člověk to moc dlouho napíchlé neměl a moc ho to nebralo.Jak říkám turbo slyším celou dobu sviští krásně a stabilně.Jenom mi prosím řekni co je ten bypas??Moc jsem to nepochopyl.Co se tam potom v tom motoru děje,a co tou plechovkou zjistím že je v háji-pokud to pojede?
19.26, 17. 9. 2006, odpovědětJek nekolik poznámek k odpovědím. Kdyz je v pr.. egr ventil tak zadne odpojeni hadicky nepomuze musi se vyřadit aby se neco poznalo. Pokud by to byl EGR ventil tak by to hulilo. Přes diagnostiku to nemusi hlasitvubec nic a váha muze bejt KO, musí se koukat do namerenech hodnoc. Zkusební jízdou s napojenou diagnostikou lze poznat jestli je váha KO, jestli ti dava dostatecny tlak turbo (turbo KO) atd. Mohu ti pomoci, mam Diagnostiku a uz sem nekolik JTD řešil.
19.12, 18. 9. 2006, odpovědětAhoj chlapi! Prosíím Vás o pomoc. Mám 156 1,9 JTD a predvčerom som pri jazde pocítil jemne spomalenie,akoby to prestalo na 2-3 sekundy tahat a potom sa motor zas správal normálne. Všimol som si však, že začal kourit na bilelo a to dosť silno. Už kouri aj na volnobeh a dosť ťažko štartuje. V ťahu nepociťujem veľkú zmenu, ale predsa je motor trošku lenivejší ako predtým. Prosím Vás čo by to mohlo byť? Mam najazdených 169 t. km. a predtým to išlo výborne.
10.26, 19. 9. 2006, odpovědětahoj topixej mohl bych k tobě zajet na diagnostiku mam problem s vykonem,dal sem repasovat turbo,ale nic,myslim že to bude vahou vzduchu. moje č 731187897 napiš zavolam diky
23.44, 20. 3. 2007, odpovědětTakže né že bych byl nějaký trouba co se hrabe do aut jen tak ale jsem mechanik.Bohužel jak jsem říkal nemám velkou zkušenost s jtd a proto se ptám!!!Vytáhnul jsem ven egr,v hadičce byla strčena kulička z ložiska,egr byl totálně zatvrdlý,a navíc byla ucpána trubka nějakým plíškem mezi těsněním od trubky egru a saním.Vše jsem dal do pořádku a egr rozhýbal.Vytáhnul jsem váhu která byla celkem masná tak jsem ji vyčistil,k¨zkontroloval jsem jestli není tvrdé turbo nebo upálené lopatky,hadice jsou taky ok.Vše jsem složil a k...a zase nic...Ve čtvrtek jsem domluven na důkladnou diag.kterou má moc dobrá borec který dělá italy už asi 15 let.Umí měřit uplně vše.Tak jsem zvědavej.Pokud ještě někoho něco napadlo tak dejte vědět.Jinak to nekouří ani trošičku,vlastně vůbec,až jsem z toho nervozní-je to vůbec diesel??? :)
12.56, 19. 9. 2006, odpovědětZdravim, prosim Ta, ako si to vyriesil? Mam to to iste a neviem sa toho problemu zbavit. Dik
0.16, 26. 2. 2007, odpovědětČau.Takže jsem to vyřešil takto:)V chladiči stlačeného vzduchu jsem měl nini dírku tak jsem to nechal opravit. Koupil jsem novou váhu od kelly za 2500 a šmoula začal lítat na plno,bohužel za mnou nešlo vidět tak jsem musel vyměnit egr.Byl totalně v háji.Před měsícem jsem to nechal načipovat a nárust výkonu o rovných 30%takže 100,1 KW.Chlapy je to mazec.Doporučuji...
13.12, 26. 2. 2007, odpovědětDik, ako sa inak vola egr ventil? Komu si to dal cipovat a kolko ta to stalo? Ja som bol dnes na diesel diagnostik bosh a zufaly mechanik mi povedal, ze to bude riadiaca jednotka a ze to treba precipovat... tak teraz zhanam niekoho, kto to na alfu vie dobre spravit... Aj ja sa uz konecne chcem tesit s Alfinky...
17.37, 26. 2. 2007, odpovědětPozdravujem pani..opytam sa na to zaslepenie EGR. Co to moze spravit? z vasich prispevkov som akosi vytusil, ze nedoporucujete..preco?
0.34, 27. 2. 2007, odpovědětTakže čipovat jsem si to nechal u maníka v Ostravě.Je to borec co čipuje pro německou firmu.Dal jsem za to 10litru a to po domluvě.Jinak zaslepený EGR je uplně v pořádku.Je to jenom kvůli řízení emisního rozdílu.Takže pokud ho zaslepíte tak víkon půjde mírne dolů ale šetří motor. Olej po dojetí intervalu je čistý,Sáni bez karbonu a v chladiči stlačeného vzduchu není tak velký olejový opar.Takže pokud chcete ušetřit jak motor tak i prachy tak egr vyřadte.To že by mohl propálit píst je blbost.Jedině že by nešel předlak turba a jezdilo se dlouho z odpojenou váhou.Potom tam jde max.paliva a propálení částečně hrozí.
9.26, 27. 2. 2007, odpovědětahoj da se to nejak poznat jestli je to vaha at to nekupuji zbytecne dik
13.46, 20. 1. 2014, odpovědětZdravim, mam ten samy problem, nechaval sem to pripojit na diagnostiku a ta napsala spatny plnici tlak na olej. cerpadle. Ale kdyz se meri samotny čerpadlo, tak je vsechno v pohode.. Jinak jsou priznaky uplne stejny jak tady popisujete.. A to k tomu mi jde strasne drnceni nebo spise klepani z motoru a jde to taky nejspise od toho cerpadla.. Myslite ze by to mohlo delat opravdu tohle? Na rozvodech a mikro remeni jsou komplet veci vsechny novy, takze od toho to nebude..
16.42, 6. 4. 2007, odpovědětkejml s kradenými mapama by si veľa nespravil, pretože upraveny soft z jednej alfy ti v druhej nepôjde ;-)
19.02, 6. 4. 2007, odpovědětpiesty prepáli ked je zle chipnuty motor a vstrekuje priveľa nafty, zlá váha vzduchu by ti to nespravila, a tak isto ani keby si mal zlé turbo.
19.09, 6. 4. 2007, odpovědětČau,asi se budu opakovat,ale písty se zplodinami chladí,vzhledem k menšímu množství kyslíku ve spal.prostoru.Problém hrozí ale jen při dlouhé deceleraci(jízdě s kopce bez plynu v Alpách),kdy ve válcích stále jsou teploty pro zápal(princip vznětového motoru).Při dodávce čistého vzduchu může dojít k hoření úsad na pístech.Proto tam egr pouští ty zplodiny které obsahují málo kyslíku.Jednotka má nastavené patřičné hodnoty a podle údajů z váhy vzduchu a čidla plnícího tlaku řídí dávku.Je nastavená tak že pokud egr otevře sníží se množství procházející váhou.Podle údaje z váhy si dopočítá palivo.Zaslepíš li egr tak tam vstřikuje víc ,odtud potíže na emisích.Naftové motory nemají lambdu,takže nejsou schopny se řídit podle složení a teploty výf.zplodin,čili pracují s předvolenými hodnotami bez zpětné vazby.Ještě bych podotknul že jsem ještě neslyšel o propálení pístu při velký dávce paliva,jak píše kolega nahoře.To se sotva spálí,takže i teplota je nízká.Pokud je ale naopak hodně vzduchu tak teplota roste.Tahle závislost platí už přes 100 let a asi to tak i zůstane.U dieselu ale jde udělat díra v pístu pokud kape tryska,což měl asi na mysli,ale to není to o co tu šlo.
0.43, 7. 4. 2007, odpovědětTO.: David na co este sluzi EGR ventil ide k nemu mala gumena hadicka kt ide na nejaky podtlakovy snimac kt je prepojeny s podtlakovym vedenim posilovaca k comu to je a ako je to s upchatim hadice od erg kt terz upchat niekto vravi ze staci malicku gumenu zablenovat niekto ze tu velku vdaka za radu
22.13, 3. 5. 2008, odpovědětpovie mi niekto vazne kde a ako mam zaslepit a vyradit EGR?????????????????????????????????????????????????????????????????????
20.15, 11. 5. 2008, odpovědětEgr vyradis tak, ze rozmontujes tu radoby kosoctvercovou spojku se zaoblenyma hranama, drzi to dva sroubky...ja mezi to strcil hlinikovou desticku o tloustce 4mm kteerou mi znamej vypalil na laseru aby to tam nebylo jak pest na oko:) jinak jsem se radil s dost lidma a nikdo mi vylozene nerekl, ze by to motoru skodilo, spis naopak...!
13.38, 11. 7. 2009, odpovědětpovie mi niekto lebo uz ma to stve!!!!
20.18, 11. 5. 2008, odpovědětPokud do 3100 ot.jde a turbo je slyšet ,tak bych řekl ,že to turbo nebude.Vypadá to že motor jede v nouzovém režimu,protože Ř.J.vyhodnotila nějakou závadu.Jo a není diagnostika jako diagnostika.Kdo má soft.stažený z internetu,nemusí mít plnou verzi.Zkus ověřený servis.
14.26, 25. 4. 2009, odpovědětpreto sa egr pri chipe vo vyssich otackach softovo deaktivuje. necha sa funkcny len na bezne pracovne otacky... mas z 77kw 100? ja mam 96kw, a to som bol obmedzovany zotrvacnikom, ktory som aj tak musel menit potom... na 77kw jtd je obmedzujuce turbo. ak tam das turbo z 85kw vwrzie, je to o inom.
23.19, 25. 4. 2009, odpovědětJestli to je tvůj první nafťák, máš navyky z benzíňáku. Nafťák má největší točivý moment kolem třech tisíc, po tomto limitu se zázraky nedějí, obvzláště ne u obsahu 1.9.
17.44, 27. 4. 2009, odpovědět3 roky musel čekat na odpověd:-)))Chudák:-(
17.53, 27. 4. 2009, odpovědětMám taký istý problém. Budem čistiť váhu vzduchu budúci týždeň a ešte dám nový palivový a vzduchový filter. Uvidím ako to pôjde.
13.37, 3. 5. 2009, odpovědětahojte mam 2,4 JTD 103kw, a jeden problem do 3000 otacok ide normalne po 3000 absolutne ziadni tach a rozsvietenie kontrolky motoru ta kontrolka za 5 sekund zhasne co to moze byt a pri vytoceni motoru starsne dymy
12.55, 5. 8. 2009, odpovědětVáha vzduchu nebo EGR ventil.
13.47, 5. 8. 2009, odpovědět..mohlo by to být turbo, jsou osekaný lopatky, taky jsem to na 2,4 JTD měl. Do 3tis. jelo nádherně a pak padalo do nouzovýho režimu, ale vůbec nekouřilo, diagnostika házela příliš velký plnící tlak... myslel jsem že je jen zatuhlá regulace, tak jsem ho dal vyčistit (měl jsem 100kw verzi) a ouha turbo rozebrali a zjistili, že jsou osekaný lopatky a je těsně před smrtí. Prý to tak má 90 procent všech AR co rozebírali :( ..repase cca do 10 tis.
12.04, 6. 8. 2009, odpovědět..ještě jsem zapoměl dodat, že když už jsou ty lopatky hodně v pr... tak to i dýmý. Pro inspiraci koukněte na www.turbosport.cz ...myslím, že jsou dobrý.
12.07, 6. 8. 2009, odpovědětno ano ale podla mna keby boli osekane lopatky na turbe tak by to nemalo ziadni tah ani v niskych otackach. a mne v niskych otackach ide ako drak. zabudol som dodat ze ked ju vytocim na stvorke cez 3000 otacok a zaradim petku tak nemam absolutne ziadny tach ako keby odpojilo turbo a po podradeni sa zase chiti a ide na diagnostike mi neukazuje ziadnu chybu bol som na nej v Baskej Bystrici vo fiate ak poznate niekoho co sa do diagnostiky vyzna tak poprosim nejaky kontakt dakujem
13.25, 7. 8. 2009, odpovědětčau chlapy mam alfičku 166 2.4JTD 100KW asi pred rokem jsem ji kupoval bohurel jsem trefil na spatnou a asi po mesicich mi kleklo turbo tak jsem koupil repas a vymenil to s tim turbem jse rovnou menil olej naftovej a palivovej filtr a vzduchovej zmena byla znat trosku když jsem to auto koupil tak vlastne se chovalo tak ze do 2tisic otaček to nebyla zadna slava nemelo to skoro vykont na to ze to ma 100KW po 2tis. se to zlepsilo az do 3a5 tisic pak jen sly otačky a skoro zadnej vykon tak jsem to nereřil neznal jsem motor JTD tak jsem myslel ze to tak ma fungovat no a po ty vymene turba se to trosku zlepsilo vyčistil jsem hadičky a podobne ale jak čas utikal tak se to zhorsuje ted moje alfička nejak netaha tankuju na šelce a opčas ji dopreju i V-power no kazdopadle uvazuju o oprave a potreboval bych poradi počitam ze bych na to moh dat tak 15 tisic ale to je uz strop a chci se zeptat stači mi to chtel bych vymenit vahu vzduchu protoze docela mi coudi audo i kdyz ji nedavam napid a kdyz sešlapnu plon v 2.8tisic otaček treba na 2 nebo trojce tak to zahuli a pak prestane a k tome bych chtel i ten ERG vebtil vymenit ponevač mi pride ze nefunguje je nejakej ohlej nastranu lehce ale auto nema priznaky ze by bylo bourane kontroloval jsem to poradte kde co mam nakoupit jinak jsem z usteckeho kraje presnejsš z roudnice a pokud by byl nekdo v okoli tak napiste na 721204273 rad u uvitam nove informace dik moc alfista
15.37, 2. 10. 2011, odpovědět